overreagerer jeg?

3gutter-ennsålenge

Forumet er livet
dumt spørsmål, men jeg ble sinna på svigermor som ga Adrian piska krem i går.. var noen teskjer, men jeg synes det er litt vel tidlig å gi han smaksprøver på bløtekake.. [8|]
jeg ble litt morsk, og sa nå drar vi, han skal sove.. klokka var 1930.. sambo ble litt paff sa han.. veel Adrian er 4 måneder i morra.. han trenger ikke sukker..

synes du heller skulle forklare henne enn å dra med deg ungen hjem, men forstår at du ble morsk. melk og sukker er jo ikke akkurat høyest på rangstigen av det som er greit under ett år.

nei det var ikke overreagering!! eg gav streng beskjed til familien at slikt skulle vi selv bestemme når skulle bli gitt!! det har alle godtatt(svigermor spør pent hver gang hu skal gi henne så mye som en rosin hehe)

nei erru gæern!
jeg hadde sagt klart ifra!
barn på den alderen skal ikke ha slikt møkk, og ihvertfall ikke melkeprodukter!
og et par skjeer er ganske masse det for en liten mage som aldri har smakt det før.

ORIGINAL: Lolodi

Jeg hadde ikke likt det,  hadde ikke masjet men hadde nok bare sagt ifra at det ikke var nødvendig å gi han det.

Sign.

Jeg hadde ikke marsjet avgårde med ungen på armen og vært sint.

Ting har forandret seg siden svigermoren din ble mamma, og hun har sikkert ikke oppdatert seg på det nyeste. Så derfor syns jeg ikke hun fortjente at du ble sur på henne for noe hun mest sannsynlig ikke vet er feil.

Spørs vell litt, altså.. visst hun tok mange fulle teskjeer i munnen på han så ser jeg
jo det at det er helt unødvendig.. menne om hun hadde såvitt på tuppen sånn at han ikke får svelgt det ned engang så hadde jeg ikke reagert på den måten, men heller sagt at det var litt tidlig å begynne å innføre krem i måltidene![8D]

han har slitt med kolikk og ikke tålt mme så godt.. og jeg vil bare ikke at han skal få vondt i magen.. jeg tror egentlig ikke andre enn sambo merka at jeg ble snurt.. men jeg sa bare at de ikke skal ha så mye sukker og kumelk.. [;)] men han ble skikkelig grinete og sur, fordi han trodde han skulle få mer..

Nei sbsolutt ikke. Spebarn skal jo ikke ha melk heller!!! Det måtte hun da vite....

Det der aksepterte ikke jeg vertfall!!! Synes IKKE du overreagerer!

Jeg gav besjed om at han IKKE skulle ha sukker/saft eller noe annet enn det jeg godkjente til hanvar året.

Svigers prøvde seg maaaange ganger, men det er min unge og jeg bestemmer sa jeg. Tok ungen fra dem om de prøvde seg, hadde dem bestandi under oppsikt.
Hater når andre skal bestemme hva som er best for en/og vertfall sine barn.

Synes du skal gi beskjed om reglene som gjelder for deg. Dessuten skal ikke barn ha melkeprodukter før de er året ca.
Retter de seg ikke etter dine regler kan de bare glemme å passe babyen!

Med tanke på at man innfører all annen føde én teskje av gangen er "bare noen teskjeer" pisket fløte ganske heftige saker for en liten skrott.
At det så er sukker i det er mindre alarmerende enn kumelk - ganske mange barn reagerer kraftig på "ren" kumelk, og da er det DU som sitter igjen med en baby med mageknip.

Ville nok ikke nødvendigvis dratt hjem, men ville tatt en alvorlig prat med henne og forklart at sånt GJØR man bare ikke - ikke bare burde hun latt være å gi ham "snop", men hun burde SPURT deg og RESPEKTERT ønskene dine!

Synes ikkje du overreagerte,  mine barn fikk ikkje noe annet enn morsmelk sine 6 første mnd og ser ikkje behovet for å trykke i dei ting dei ikkje behøver-eller har godt av

ORIGINAL: CogJ

JEG syns du overragerer.. et par teskjeer er ikke farlig.. Det skjer jo ikke hver dag og hver time[:)]

Tenk den gleden hans da[;)] 

Signerer denne..
Jeg synes ogsaa du overreagerer litt... Er ikke skadelig med bittelitt [;)] Men,jeg skjonner ogsaa paa en annen maate at du synes det er for tidlig.. Men,jeg hadde ikke reagert paa den maaten du gjorde. Men,alle er forskjellig [:)]

Hadde blitt skikkelig irritert, men hadde nok ikke marsja av gårde, men heller sagt klart ifra at så små barn skal ikke ha melkeprodukter (og sukker er jo unødvendig å gi så tidlig det også). Har måttet det selv et par ganger [>:]

Forklar at det ikke er for din del de skal la være, men fordi lille gutten din ikke skal måtte få vondt i magen! Da skjønner de det ofte bedre enn om de bare tror det er "nykker" fra din side [;)] Hadde også sagt at han har slitt med magvondt fra før av når han har fått mme og da er iallefall ikke krem noe særlig!

skjønner godt at du reagerte, ja!
en kollikk unga skal da hvertfall ikke ha kumelk i 4 mnds alder!!!!!!
syns også du bør prøve å prate med svigermoren din, slik at det ikke skjer igjen.
og det at du gikk var vell greit, heller det enn å bli sint der å da!

Nei, syns ikkje du overreagere.

JEG syns du overragerer.. et par teskjeer er ikke farlig.. Det skjer jo ikke hver dag og hver time[:)]

Men det er jo en ganske kortvarig glede, som kan føre til magevondt resten av natta [&o]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

nei erru gæern!
jeg hadde sagt klart ifra!
barn på den alderen skal ikke ha slikt møkk, og ihvertfall ikke melkeprodukter!
og et par skjeer er ganske masse det for en liten mage som aldri har smakt det før.

enig[:@] irriterer meg over at enkelte tar seg frigheter å dytte så mye drittmat i ungen din.

Tror du en unge som ikke er 4 mnd engang har noen glede av å spise krem??

Greit at det ikke er farlig, men de skal jo ikke ha melkeprodukter når de er så små da.. og hva er vitsen med å gi han det egentlig?

Back
Topp