Overreagerer jeg?

Frk.Rosa

Forumet er livet
Jeg og en venn bestemte oss for en tid siden at vi skulle reise for å besøke ei felles venninne som har fått baby for litt siden i dag.
Er et godt stykke og kjøre og må ta en ferge for å komme dit.
Er jo vanlig å ha med en gave når man kommer på sånn barselbesøk, så det ble vi enige om å kjøpe.
Da vi handla gaven betalte jeg, fergene begge veiene betalte jeg, jeg stilte med bil og betalte bensinen... Vennen min betalte ikke så mye som ei krone, tilbydde seg heller ikke!
Ble litt irritert siden dette var en tur vi hadde planlagt sammen. Fikk meg ikke til å si noe til han men..
Og det er ikke det at han ikke har penger, for det har han mere av enn meg for å si det sånn!
Synes dere jeg overreagerer her eller?

Nei, men slike ting er jo ofte greit å ta opp f.eks på turen. Du kan jo bare si at han skylder deg så og så mye for gaven, og om han ikke kan spytte i fergebillett en av veiene.

Kan jo hende han rett og slett ikke tenkte over det[:)]

Utrolig frekt spør du meg. Hadde konfrontert personen med det, på en alright måte selvfølgelig.

nei eg hadde krevd halvparten av pengene for gaven ihvertfall og sikkert nok for ferje ene veien og halve bensinen

Nei, jeg synes ikke du overreagerer. Rart han bare lot deg betale alt i grunn

ORIGINAL: monicabebe

Nei, jeg synes ikke du overreagerer. Rart han bare lot deg betale alt i grunn

Legg sammen og del på to, og fortell hva vedkommende skylder deg for turen.
Det er en selvfølge å spleise på sånt i min verden.

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Vet ikke helt jeg... Tror nok det er mange som ville reagert..

Men jeg tenker slik: Skulle jeg ha dratt uansett om vennen skulle være med eller ikke, så måtte jeg betalt for bensinen, og det meste av fergen osv. alikevel. Dermed hadde jeg ikke brydd meg.
Gaven burde han vel vært med å delt på, men om det ikke hadde vært noe enormt dyrt hadde jeg ikke brydd meg om det heller tror jeg.

Sånn tenker jeg også.. Men jeg hadde jo faktisk ikke tatt denne turen alene.
Hadde jeg skulle reist uansett eller at jeg hadde bedd han med som selskap hadde det selvfølgelig vært noe annet.

ORIGINAL: Gammonbaby

Nei, men slike ting er jo ofte greit å ta opp f.eks på turen. Du kan jo bare si at han skylder deg så og så mye for gaven, og om han ikke kan spytte i fergebillett en av veiene.

Kan jo hende han rett og slett ikke tenkte over det[:)]

Jeg begynnte å bli litt nærvøs da jeg skulle betale den siste ferga for om jeg hadde nok penger, dette sa jeg..  Sa til han "hva i alle dager skulle vi gjort om det hadde blitt ikke godkjent" fikk til svar at da hadde vi sikkert ikke fått blitt med ferga.. Men til nødløsning så hadde jo han lommeboka i lomma og da.

ORIGINAL: Tøfflusa

han kunne hvertfall betalt for sin egen fergebill. og litt i gaven.
Har han noen gang lagt ut for deg tidligere, slik at han tenkte at ok.. nå kan du legge ut?

Litt frekt ja

Nei, det er nok heller motsatt.

ORIGINAL: opus dei

Utrolig frekt spør du meg. Hadde konfrontert personen med det, på en alright måte selvfølgelig.

Signerer! hadde blitt utrolig irritert jeg...[:@]

Han mangler vel noen antenner tydeligvis.

ORIGINAL: Tøsa

hvem sin ide var det da? hvis det var du som foreslo hele greia så har jeg kanskje litt forståelse for det, men synes likevel du skal kreve penger av han på en eller annen måte.

Vi ble vel egentlig enig om det sammen da vi satt å prata en kveld.
Kommer ikke til å kreve å få penger av han nei, det får jeg meg bare ikke til å gjøre. Er jo ikke det at det er noen krise. Bare jeg som synes det var veldig merkelig at han ikke tilbydde seg å betale noe i heletatt.

Back
Topp