Overreagerer jeg!?

elisabeth1991

Blir kjent med forumet
Situasjonen: Meg, sambo, sønnen hans og bikja hadde lagt oss på torsdag. Jeg sover ekstremt dårlig, men skulle opp tidlig dagen etter, så la oss i 10 tia for at jeg skal få mer tid til å falle til ro. Vi var på overnatting hos foreldrene mine fordi jeg skulle passe søstrene mine dagen etter, så vi sov alle mann på samme rom.

Så rett rundt kl. 12 våkner jeg brått av tlf en til sambo som ringer, ungen skriker navnet mitt i gråt, bikja hopper i buret og sambo hopper i senga. Å jeg som akuratt hadde klart å sovne :@ Det er mora til ungen til sambo, ho er drita full og ringer for å få navnet på en venn av sambo... Sambo blir irritert og bare legger på, ho fortsetter å ringe, sender mld om at han er barnslig osv. og når vi tror ho har gitt seg ringer det et annet nummer, han tar tlf da er det en kompis av henne som ringer å sier han må skjerpe seg og gi henne navnet. Sambo blir veldig sinna å legger på igjen.

Ungen sovna ikke igjen før kl. 4... Sambo blei kjempe sliten og lei seg, jeg blei utrolig sliten og ikke minst ungen hadde en forferdelig dag dagen etterpå. 

Ja, jeg vet vi burde ha tlf på lydløs, men vi er vant til at folk aldri ringer så seint i ukedager med mindre det er viktig...

Er det galt av meg å være så forbanna at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg? Går det ann å være så korttenkt og egoistisk ? :S

Det dumme her er at du sier "Vi burde hatt tlf på lydløs men er ikke vant til det". OK , dere hadde ikke tlf på lydløs, men etter første samtale så burde dere hatt det. Vips problem solved.
I stedet så valgte dere, ja det var deres valg, å ha eksen på telefonen nattan igjennom..
Hvorfor? Det hadde vært så mye lettere å sette på lydløs. 

Vi skrudde av lyden på tlf etter den første ganga ho ringte, jeg skreiv vell ikke noe annet? Ja, ho ringte flere ganger, men da så vi bare det fordi mobilen lyste. Og han tok tlf når det ringte et nummer han ikke hadde. Barnet våknet av den første ganga, og grein til kl. 4. Den ene ganga holdt liksom.. Vi prøvde alt vi kunne for å få han til å sove igjen. Vi hadde jo aldri valgt å måtte ha ho på tråden ei heil natt... Spesiellt ikke midt i uka.

Ok, takk for en bekreftelse :) Noen ide om hva man kan gjøre med det? Ho har en tendens til å gjøre dette, men pleier være på dagen ...

Ho ringer full, ikke full, i arbeidstia til sambo (hendte ho gjorde d m meg også når jeg jobba), i bursdager, konfer. Om han/vi er opptatt har ikke noe å si, og som regel vil ho bare krangle om ting som ikke trengs å krangle om... F.eks at ho skal ha barnet mer fordi ho minsta kontantstøtte(?) når far krevde å få skreve opp samværskontrakt(?) så syns bare det er så urimelig og egoistisk å skulle holde på slik.

hmmm vanskelig situasjon, for og være helt ærlig veit jeg ikke hba jeg ville gjort. mulig gidd henne beskjed om at all kontakt mellom dere skal foregår skriftlig, så gir dere henne en mail adr, blokkerer nr slik at hun ikke kan ringe dere. Er jo mange foreldre som kun har kontakt på mail, pga de vil ha alt skriftlig osv, så det skal jo gå i deres tilfelle også.

Det var jo en kjempe lur ide, har vi aldri tenkt på før !!! Det skal jeg fåreslå for mannen i morra, tusen tusen takk for kjempe bra råd :D

Upraktisk og sperre nr om det skjer noe alvorlig når ungen er hos henne... og hun må sende det på mail. "Gutten vår er på sykehus...". Er bare å sette telefon på lydløs og slenge den ut i gangen. Ikke ha den like ved å kikke på at den lyser opp.......

TonjeJenta skrev:
Upraktisk og sperre nr om det skjer noe alvorlig når ungen er hos henne... og hun må sende det på mail. "Gutten vår er på sykehus...". Er bare å sette telefon på lydløs og slenge den ut i gangen. Ikke ha den like ved å kikke på at den lyser opp.......

Enig, eller så går det ann å si klart i fra til eksen at han ikke ønsker flere "sånne" samtaler, og at hun får sende sms om det er viktig. 
Jeg synes du overreagerer om du er så sint at du "ikke vet hvor du skal gjøre av deg" når du vet erfaringsmessig at hun ringer til ubeleilige tidspunkt. 

Jeg hadde nok heller satt tlf på lydløs framover osgå snudd den med displayet opp med! Altså med skjermen nedover, så lyser den ikke opp! Skjønner godt du er irritert!

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være langsint.. Eneste det går utover er deg selv..

begyn med å ha mobilen på vibrering og lag en avtale med hun om at hun må sende mld om det er noe viktig på natten.. 

Skjønner at det er irriterande, ja..... Veit om ein som blir så sur at dersom nokon ringer han midt på natta for fyllating (første gang går greit, etter andre gang hevner han seg), så ringer han oppatt kvar dag i 5 tida i ei veke.... Då slutter dei :P

Men kva med å seie til ho at dersom ho skal ringe på natta, så skal det vere noke viktig. At sånn fyllaringing får ho prøve å halde seg for god til? Slike bagateller som navn på kompiser kan ho spørre om på dagtid..

Men herregud da. Hvis dere vet at hun ringer til alle døgnets tider så skrur dere selvfølgelig av telefonen om natta/når dere ikke vil plages! Drit i å gå rundt å være sinna, det går kun ut over deg selv. Selv skrur vi alltid av mobilen om natta av den enkle grunn at vi ikke vil plages. 

Hvis hun bare ville ha et navn, så skjønner jeg ikke hvorfor han bare kunne gi det når han først hadde svart på telefonen.... Ellers skjønner jeg det er irriterende hvis hun ringer sånne useriøse telefoner til enhver tid, men det hadde jeg helt klart tatt opp med henne på en seriøs måte. Hadde ikke blitt "så forbanna at jeg ikke hadde visst hvor jeg skulle gjort av meg over det", i hvert fall ikke så lenge det ikke hadde vært noe problem å skru av telefonen, eller i hvert fall lyden, og legge den slik at dere ikke hadde sett den.

Litt kanskje? Men skjønner det kan være irriterende! Mange gode forslag overfor, gidder ikke å repetere dem ;)

Hadde blitt forbanna på han som ikke skrudde av lyden jeg da.
Med mindre det er noe meget spesielt som gjør at dere må ha på lyden, så skjønner jeg ikke hvorfor dere ikke kunne skru den av for den natta bare.

Takk for alle svar :-) setter stor pris på både for og mot argumenter :-) men så det er sakt hadde vi aldri blokkert nr hennes, for plutselig er det viktig :-) men det å sende mail vis det er noe uviktig/krangling er ikke en dum ide, å det var sambo enig i :-) ho har alltid hatt muligheten til å ringe om det er noe viktig, men har blitt så mye useriøst til useriøse tider ( spesiellt i arbeidstida) at sambo ga klar beskjed om at det var 1 dag i uka ho kunne sende mld om alt og ingenting, men utenom den dagen fikk ho bare ringe elr sende mld vis det er viktig. Det gikk fint i en periode, men nå har det plutselig blitt verre enn d var før :-S etter denne ganga ringte han å fikk time hos familiekontoret :-) så håper di kan hjelpe han :-) men jeg er ikke sinna lenger altså :-) var utrolig sinna der og da, mest fordi jeg blei redd...

Back
Topp