Overreagerer jeg nå?

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Vi har vært ute å tatt noen familie bilder med fotograf i dag.
Jeg, samboeren og han sine to barn på 8 og 10 år, ja og lille i magen min.
Når hun spurte hvordan bilder vi tenkte å ta sier mannen <Noen med oss alle sammen og en del med meg og barna alene, sånne familie bilder vet du>.

Jeg ble litt satt ut, ganske såret og følte meg veldig utenfor og utilpass når han sa det, for jeg føler meg jo som en av familien.
Var vel helst måten det ble sagt på som såret veldig, det at de aller fleste bildene som ble tatt var av han og barna, og noen få av meg og han alene og enda færre av oss alle sammen.
Det er jo meg og han som vi har minst bilder av generelt da jeg er den eneste som tar bilder her i huset..

Kanskje er det bare hormoner som får meg til å reagere slik?

Jeg forstår at han feks ville ha noen bilder av bare seg og barna, men det var ikke noen pen måte å si det på i det hele tatt og det bør du ta opp med ham.
Og det burde absolutt være fokus på dere alle sammen og bare dere to.

Hvordan hadde han følt det dersom dere og babyen hadde vært på fotoshoot, så sier du nå tar vi bilder bare jeg og babyen, sånn familiebilde vet du. Eller overfor barna dersom de hadde vært med og du ba dem holde seg utenfor for dere skulle ta familiebilder?

Jeg er enig med deg, så lenge dere er sammen og du er bonusmamma er dere jo en stor familie, dna eller ei.

Syns det var veldig ubetenksomt sagt!

Jeg syns egentlig at det var fint av han å ønske bilder av seg og sine barn også. Tror hans barn vil sette pris på det senere også!

Men han burde nok ha snakket med deg ang det først så dere ble enige om hvilke bilder dere skulle ta! Og bli enige om hvor mange av hver osv. Så skjønner jo veldig godt at du reagerte på det !

Min mann har stedøsken og halvbror. Og jeg syns det såret når hans mor bare fokuserte på "alle" og den nye familien. Da vi syns det hadde vært koselig med bilde av de fire, uten ny mann og uten stesøstre! Og selvfølgelig med alle da de er en klar del av familien!

Jeg forstår at han feks ville ha noen bilder av bare seg og barna, men det var ikke noen pen måte å si det på i det hele tatt og det bør du ta opp med ham.
Og det burde absolutt være fokus på dere alle sammen og bare dere to.

Hvordan hadde han følt det dersom dere og babyen hadde vært på fotoshoot, så sier du nå tar vi bilder bare jeg og babyen, sånn familiebilde vet du. Eller overfor barna dersom de hadde vært med og du ba dem holde seg utenfor for dere skulle ta familiebilder?

Jeg er enig med deg, så lenge dere er sammen og du er bonusmamma er dere jo en stor familie, dna eller ei.

Er akkurat slik jeg også tenkte det, det blir litt det samme som at jeg skal ønske bilder av meg, han og vår felles datter, uten han sine barn.
Det ville jo ikke falle meg inn å ha et slikt familiebilde hengende på veggen, der to veldig viktige familiemedlem mangler, og slik føler jeg det nå, at han vil ha familiebilde på veggen der jeg og minsten i magen mangler :(
Neste år ønsker han kanskje familiebilde av han og barna, uten meg :(

Skal ta det opp med han til kvelden, hvis jeg orker å ta kampen for han mente det heeeeelt sikkert ikke slik (standar kommentar )

Mulig jeg leser noe helt annet enn de fleste andre, men leser det som at "familiebilder" blir en samlebetegnelse på alle bildene som blir tatt?
Jeg hadde ikke orket å bli sur/skuffet for en så generell kommentar.
Er selv i en familie hvor vi har mine, dine, våre, med halv- og stesøsken og alt som følger med. Har flere ganger tatt bilder av bare mine barn (dvs min pluss vår felles), og har bilder i alle mulige kombinasjoner på veggene. Har full forståelse for at mannen kan ønske seg bilder av seg, datteren sin og sønnen vår. Det betyr jo ikke at jeg og min eldste sønn ikke er en del av familien det?

Mulig jeg leser noe helt annet enn de fleste andre, men leser det som at "familiebilder" blir en samlebetegnelse på alle bildene som blir tatt?
Er selv i en familie hvor vi har mine, dine, våre, med halv- og stesøsken og alt som følger med. Har flere ganger tatt bilder av bare mine barn (dvs min pluss vår felles), og har bilder i alle mulige kombinasjoner på veggene. Har full forståelse for at mannen kan ønske seg bilder av seg, datteren sin og sønnen vår. Det betyr jo ikke at jeg og min eldste sønn ikke er en del av familien det?

Jeg også tenkte det, men trodde jeg kanskje leste det feil siden ingen andre leste det sånn. :P

Det kunne sikkert ha blitt formulert på en bedre måte, men det kan jo tenkes at det er viktig for hans andre barn at det ble tatt bilder av bare dem tre, selv om du også er en viktig del av familien? Jeg hadde nok ønsket å snakke om det, slik at han forstår hva du føler, og du forstår hva hans tanker var. Og så hadde jeg latt det gå. Dersom bonusbarna ikke bor fast med dere regner jeg med at det vil bli mange bilder av dere to og babyen fremover, og da vil nok kanskje de store barna føle seg litt tilsidesatt.

enig med deg i det her.

Det kunne sikkert ha blitt formulert på en bedre måte, men det kan jo tenkes at det er viktig for hans andre barn at det ble tatt bilder av bare dem tre, selv om du også er en viktig del av familien? Jeg hadde nok ønsket å snakke om det, slik at han forstår hva du føler, og du forstår hva hans tanker var. Og så hadde jeg latt det gå. Dersom bonusbarna ikke bor fast med dere regner jeg med at det vil bli mange bilder av dere to og babyen fremover, og da vil nok kanskje de store barna føle seg litt tilsidesatt.

Barna er her hver andre uke og det blir tatt masse bilder av han og barna sammen, i og med at jeg er glad i å ta bilder.
Nå hadde jeg leid inn fotograf for å ta familiebilder med oss alle sammen og magen, slik at vi endelig kunne få noen bilder av oss alle sammen etter 3 år.
I og med at jeg står bak kamera til hverdags har vi ikke noen bilder av meg og han, eller meg,han og barna.
Men plenty av han og barna, og når mer enn halve fotograferingen i dag ble av han og barna så ble jeg veldig såret.

Barna er her hver andre uke og det blir tatt masse bilder av han og barna sammen, i og med at jeg er glad i å ta bilder.
Nå hadde jeg leid inn fotograf for å ta familiebilder med oss alle sammen og magen, slik at vi endelig kunne få noen bilder av oss alle sammen etter 3 år.
I og med at jeg står bak kamera til hverdags har vi ikke noen bilder av meg og han, eller meg,han og barna.
Men plenty av han og barna, og når mer enn halve fotograferingen i dag ble av han og barna så ble jeg veldig såret.

Hvorfor ber du ikke mannen din ta mer bilder i hverdagen? Jeg innså at jeg omtrent ikke var med på et eneste bilde hverken fra ferier eller hverdag, og tenkte at det gidder jeg ikke - ungene skal kunne se at jeg og var med, liksom ;) Måtte minne han på det i starten, men nå er det mer fordelt hvem av oss voksne som er med på bilder :)
Har forståelse for at du ble såret, men også forståelse for at far ønsket bilder av seg og sine to.
Hadde dere på forhånd snakket om hva slags bilder som skulle tas eller dro dere dit med ulike forventninger?

Vi har et stort bilde av bare meg og eldste, altså min sønn fra før, hengende i stua, (50x50 cm), mannen min sier han elsker det bildet fordi det viser noe av hvor glad vi er i hverandre, og jeg tror ikke det kunne falt han inn at det ikke skulle ha plass der selv om det bare er oss to på det selv om vi både har felles barn og han også har et fra før.

Tror ikke man skal legge så mye i et bilde - hverdagen er så mye mer enn det som blir fanget av kamera, og det er de øyeblikkene som er viktige :)

Syns du overdramatiserer. Familiebilder er vel en samlebetegnelse på alle bildene. Og ja, du er selvsagt en del av familien. Men det er tross alt han sine barn. Ikke dine.

Jeg skjønner godt du ble lei deg..

Skjønner godt du ble lei deg. Men er sikker på at det var ment på den måten du føler det.

Jeg hadde også blitt lei meg. Likevel tror jeg det kan være sant, han mente det nok ikke på den måten. Samboeren min kan plumpe ut med utrolig mye sårende/teit. Jeg konfronterer han hver gang, og det syntes jeg det er riktig å gjøre. Da kan dere få oppklart en evt misforståelse, og du kan få utløp for at det ikke var greit. :)

skjønner deg godt, kunne blitt sagt og gjort litt annerledes :) og når man i tillegg er gravid er det ikke lett å si noe uten at det blir tårer og da blir alt litt dumt (var hvertfall sånn med meg alle 3 gangene :p )

Back
Topp