Overreagerer hun?

sas

Gift med forumet
Min mann orker ikke å lage mat til så mange den dagen hvis jeg ikke har født. Så en ide er at vi kjøper inn maten men om dere(du, min bror, hans samboer) kunne tenke dere å lage maten?
Dette da hanikke kommer til å være avslappet siden jeg kan føde når som helst og ønsker å tenke minst mulig på å styre med julematen. Han kunne tenkt seg å bare kjøpe inn ferdiglaget julemat og servere.
MEn vi kan selvfølglige heller være hos min bror selv om plassen blir mindre.

Dette skrev jeg en mail til min mor om vedrørende julaften. Grunnen til at jeg snakker om julen allerede nå er fordi hun kommer flyttende fra utlandet (ikke sett henne på 3 år) og skal bo hos ei venninne til hun finner seg et hus hun kan kjøpe. Hun og min lillesøster kommer om en ukes tid. Da hun var i Norge for tre år siden lagde hun bråk vedrørende julen allerede i juli da jeg i forbifarten fortalte henne om at vi hadde invitert en god venn av oss. Ba meg velge mellom henne og denne vennen fordi hun kom IKKE så lenge det KUN var familie samlet på julaften. Derfor tenkte jeg å fortelle henne at julen i år blir litt annerledes siden jeg har termin andre juledag og alt er så usikkert.

Vi kan altså være hos bruttern men de har LITEn plass og bruttern og hans samboer har INGEN problemer med denne ordningen, at de kan hjelpe til etc men min mor har laget spetakkel rundt dette. Så tenkte kanskje det er meg det er noe galt med som synes hun lager styr over ingenting eller om dere også kanskje syntes mailen var dum?

Hun reagerer veldig på hvorfor gubben ikke kan styre med julematen. Hun forstår ikke forskjellen på at han sitter på ræva i sofaen (hennes ord) eller styrer på kjøkkenet. Føder jeg så føder jeg, de vil da overta julematen og ta seg av ungene. Personlig har jeg ingen problemer med at vi kjøper inn ferdiglaget julemat og bare varmer det opp, men siden vi fikk vite at mamma skulle komme flyttende så tenkte vi at hun vil nok foretrekke "ordentlig" juleribbe osv men at det er best å ha det hos oss grunnet plass.
Bruttern og dama ser ikke problemet er fornøyd med hva enn som blir konkludert.

Hun bør jo kunne lage mat (med assistanse) iom at du er fødeklar! Syns jeg da..

Skjønner at man vil ha ordentlig mat i jula, men hun burde tilby seg å ta seg av det, et sammen med svigerinna di.

Skjønner godt at mannen din ikke har lyst til å ha alt ansvaret for maten hvis dere kanskje må på føden!

Jeg syns det er en god idé at alle samarbeider om maten.
Jeg ville heller ha blitt med på det, enn å fått ferdiglaget mat fra en restaurant/cateringbedrift iallefall.
Hvis hun ikke skjønner at han trenger hjelp til å få alt på plass så er hun jo bare merkelig. Tåler hun ikke det dere bestemmer så får hun feire julen et annet sted. Det er sånn jeg tenker iallefall.

Er hun hos dere så må hun jo godta det sån som dere vil ha det.

så ja hun overeagere veldig

Greit jeg er også veldig tradisjonel av meg når det kommer til jul og skal helst ha det sånn jeg er vant til, men et år går det vel ann å ta det enklere, spess når tankene surrer litt andre plasser enn det å stå over grytene i flere timer...
Så ja jeg syntes hun overreagerer, i så fall kan jo hun stå å kokkelere selv..

Ja, hun overreagerer[:)]

Gjør det på deres måte og på den måten som passer dere best og avtal med din bror. Så må din mor bare infinne seg med dette, eller finne på noe annet[:)]

Jeg hadde planlagt jula hjemme hos broren min med han ettersom alle utenom din mor synes dette er en god idé [;)] Hvis mamma hadde protestert hadde jeg bedt henne slutte å surmule å si at i år så blir det sånn! Ferdig med det [:D]

Ja syns hun overeagerer veldig.

Sjønner ikke hvorfor du bare dropper å gi henne slik info, og heller spør om din bror og samboer kan lage maten dem, og er mannen din hjemme så kan han selvfølgelig hjelpe til på kjøkkenet.
Så slipper din mor å tenke på noe, siden hun har en tendens til å reagere slik!
Spiller vel ingen rolle hvem som lager julemiddagen... blir sikkert god uansett! [:D]

ORIGINAL: ~eXita~

Ja syns hun overeagerer veldig.

Sjønner ikke hvorfor du bare dropper å gi henne slik info, og heller spør om din bror og samboer kan lage maten dem, og er mannen din hjemme så kan han selvfølgelig hjelpe til på kjøkkenet.
Så slipper din mor å tenke på noe, siden hun har en tendens til å reagere slik!
Spiller vel ingen rolle hvem som lager julemiddagen... blir sikkert god uansett! [:D]

Du har HELT RETT. Spessielt det at jeg burde ha droppet å gi slik info i forkant.
Sånn er det å være etterpåklok.

ORIGINAL: fairy

Jeg syns det er en god idé at alle samarbeider om maten.
Jeg ville heller ha blitt med på det, enn å fått ferdiglaget mat fra en restaurant/cateringbedrift iallefall.
Hvis hun ikke skjønner at han trenger hjelp til å få alt på plass så er hun jo bare merkelig. Tåler hun ikke det dere bestemmer så får hun feire julen et annet sted. Det er sånn jeg tenker iallefall.

hørtes ut som ei slitsom mor...
jeg syns hun heller burde være glad for at dere i det hele tatt vurderer å feire det hjemme hos dere selv, jeg!!!

Herregud..  Ja, hun overreagerer... Jeg hadde bare alliert meg med bror/svigerinne.. avtalt litt hvordan DERE skal gjøre det (uten din mor)... så får hun bare komme og så får dere heller bare se på hennes hjelp som en ekstra bonus.  Men jeg hadde ikke giddi å diska opp med all verdens av julemat, men gjøre det så enkelt som mulig.. Hvis dere planlegger godt så går dette sikkert helt bra..

Jeg har ikke lest noen av innleggene under her, fikk bare et spontant svar: Bestill ferdiglaget mat, lat som det er mannen din som har laget det, han får all skryten + at han "laget" maten [;)] Var ikke det smart kanskje?!

Jeg skjønner godt! Jeg hadde termin i jula, og det siste vi orket å tenke på da var å stelle i stand jul. Jeg hadde en julestjerne i vinduet som hang til mars! JEPP! Og jeg er stolt av det [;)]

ORIGINAL: bumpien

Jeg har ikke lest noen av innleggene under her, fikk bare et spontant svar: Bestill ferdiglaget mat, lat som det er mannen din som har laget det, han får all skryten + at han "laget" maten [;)] Var ikke det smart kanskje?!

Jeg skjønner godt! Jeg hadde termin i jula, og det siste vi orket å tenke på da var å stelle i stand jul. Jeg hadde en julestjerne i vinduet som hang til mars! JEPP! Og jeg er stolt av det [;)]

LUring. Synd jeg ikke postet dette i før jeg mailet henne. MEn hvor feiret dere jul?

ORIGINAL: sas

LUring. Synd jeg ikke postet dette i før jeg mailet henne. MEn hvor feiret dere jul?

Vi feiret jul hos svigermor [:)]

Hadde sagt at sånn blir det, og liker du det ikke så får du feire et annet sted! Deres hus og deres avgjørelse[:D] Lykke til!!

ah, nei det er ikke valg her da svigermor bor i England. Og skulle mamma ha funnet seg et hus innen jul vil det være ca 2 timer kjøretur unna så hun kommer ti oss/min bror uansett, men må overnatte da.

ah, nei det er ikke valg her da svigermor bor i England. Og skulle mamma ha funnet seg et hus innen jul vil det være ca 2 timer kjøretur unna så hun kommer ti oss/min bror uansett, men må overnatte da.

Vel, da er hun faktisk på besøk, så da får hun ta det hun får. Om det så blir grandis! [:)] Og problemet er vel ikke at mannen din ikke vil hjelpe til, det er stor forskjell på å røre noen runder i sausen og på å plalegge, handle, kokkelere, fikse, vaske, trikse og dekke på. Jeg synes at om dere skal være hos dere er det helt riktig at alle hjelper til, eller så får de/hun ta det som det blir. 

Back
Topp