Overraskelser?

paleface

Gift med forumet
Hvilke positive eller negative overraskelser har dere fått etter at småttingene kom til?

Jeg er positivt overrasket over at jeg føler meg forholdsvis trygg på morsrollen og at jeg tåler den oppstykkete nattesøvnen så godt. [:D]

Jeg er skuffet over at vi ikke får så mye besøk som vi hadde ventet - mange som sa de skulle komme på besøk har vi fremdeles ikke sett snurten av. Skjønner at folk har det travelt i sine egne liv, men da trenger man ikke å si at man skal komme... I tillegg er jeg skuffet over at Nor har fått være sammen med pappaen sin så lite. Er ikke hans skyld, for det kommer av overtidsjobbing og arbeid rundt huset her vi bor - styrt av svigerfar... Satser på at det bedrer seg snart!

Noen andre som har fått seg noen overraskelser?? [:)]

Er overrasket over hvor lett det var å komme inn i rutinen med bleieskift, mating og det, ettersom jeg har hatt ytterst lite kontakt med barn fra før.

samtidig er jeg litt overasket over hvor greit vesla har vært, hvor lite skriking det har vært. (vet det er stor forskjell der, men hadde vel egentli trodd det skulle vært mer enn det har vært)

Åsså er jeg veldig glad for at det har gått såpass lett for da har jeg fått gjennomført en del av planene jeg hadde før jeg fikk henne, som bl.a. far min sa at jeg ikke kom til å rekke for det kom til å bli så stress med en liten unge i hus [:D] å således motbevist ham. [:D]

Er overrasket over hvor bra jeg takler rutinene, med flaskevask og nattevåk..
en ting som skuffer meg litt er alle de som sa de skulle stille opp..
men alt i alt, så er ting bra, vi har det supert hjemme.. koser oss med en herlig gutt som jeg elsker betingelsesløst og han elsker meg.. morsfølelsen har kommet for fullt her i hvertfall..

Er overrasket over hvor mye bekymringer jeg har fått etter at jeg har blitt mamma [&:]

Er overrasket over at hverdagen nå krever P L A N L E G G I N G og at alt tar så mye lengre tid og ekstravendinger, bare en liten tur på butikken krever jo en liten plan [8D]

Er positivt overrasket over at det går an å være så ubegrenset full av kjærlighet og omsorg for min dyrebare skatt, jeg får aldri nok av han *sukk*

Først og fremst ble jeg overrasket da vannet gikk 4 uker før termin, jeg skulle jo gå to uker over[8D]

Ellers er jeg overrasket over hvor overfølsom jeg har blitt ovenfor barn generelt, begynner lett å grine hvis jeg ser eller hører om barn som ikke har det bra..

Ellers er alt med å være mamma bare helt fantastisk- men det kom egentlig ikke som noen overraskelse for dette har jeg venta på leeeenge[:D]

Hadde ikke trodd at gutten vår skulle skrike så mye...og sove så lite[&:]. Ammingen er et kapitell for seg selv...

Men man blir vant til alt så jeg synes det er herlig å være mor[:)]!! Er sååå forelsket i sønnen min[:)].
Samboeren er også så veldig flink til å hjelpe til så jeg føler meg veldig heldig!!
Synes ikke venninene mine er flinke nok til å ta kontakt... men jeg har ivertfall familien min[:D].

Positivt overrasket over de sterke følelsene jeg skulle ha for sønnen min, og over hvordan samboer takler å være far. Negativt overrasket over hvor vanskelig ammingen var i begynnelsen, pluss at han sover så lite, eller spiser hele natten[;)]

Jeg er overrasket over hvor mye lettere jeg synes det er å være to-barnsmor enn jeg syntes det var å bare ha en. Høres merkelig ut, men jeg har liksom en helt annen ro nå... Også er jeg overrasket over hvor lett det er å legge dem for kvelden. Trodde egentlig vi skulle ha et lite helvete her om kveldene, men vi kan faktisk bare legge dem i sengene sine og si "god natt/snakkes i morgen" og så sovner de når vi har gått ut *BANK I BORDET*[:D][;)]

En annen ting som overrasker meg er den voldsomme interessen overfor meg og adrian som bare varte en kort stund.. alle som sa de brydde seg, veel har ikke sett eller hørt noe..

og hvor positivt jeg husker fødselen. og alle som skal ytre sin mening om hvordan jeg skal behandle guttungen, som er MITT barn... er ikke akkurat det er overrasket over, men hvem som kom med meningene..

jeg kom på litt mer.. [;)]

Back
Topp