Overraskelsen

Oisann4

Betatt av forumet
Trenger nok ei dagbok for å lufte følelser og tanker og sikkert mer etter hvert. Venter mitt fjerde barn men dette var overhode ikke planlagt da jeg hadde kobberspiral og vi var jo fornøyd med de tre skattene våre.
3 barn på 6 år og der ImageUploadedByBV Forum1437505426.321070.jpgimellom tre ma er i grunn nok for hva kroppen min kunne takle. Men mye derfor klarte jeg ikke velge bort denne lille kampspira heller. Jeg hadde nok slitt alt for mye i etterkant og angrer og hatt det tungt. Da får heller mannen bli litt sir og irritert også satser vi på at han roer seg etter hvert.

Vi har vært på amathea å prata og vært på sykehuset og prata. Er nå 11+1 og har passert såkalt deadlinen sykehuset ga meg for å bestemme meg. Så rundt 10. februar blir vi 6

Jeg tok en test 7.juni ca ei uke etter at mensen skulle kommet. Hadde en småblødning også bare stoppa det samme timen så må ha vært en festeblødning den 3.juni. Siste mens var 4.mai og siden vi ikke har hatt tid eller ork til så mye kos så må det ha vært natt til 18.mai som var babymakerdagen. Forøvrig også vår 7 årsdag.

Jeg tror det er en mening med dette jeg da. Også som magefølelsen min at det er ei jente. Vet ikke hvorfor men bare føler det. Men kan fort ta feil. Og det er absolutt ikke viktig. Jeg har to gutter og ei jente fra før så det viktigste er at babyen er frisk.

Har legekontroll 5.august. Så er litt spent på om hun klarer å måle hjertelyden eller sjekker noe ekstra. Går rundt og er redd for at noe skal skje og er på randen til en depresjon pga heldig situasjonen. Mannens negativitet og Mine svigerforeldre er heller ikke så happy for enda ett tilskudd til familien. Mamma'n min støtter meg heldigvis og gleder seg til å bli mormor på nytt. Og det varmer hjertet mitt så utrolig å få den støtten og forståelsen nå.
 
Har gått i ei uke nå å absolutt ikke følg meg gravid. Men så i dag. Legger meg i senga og begynner å nærmest å gulpe og er kvalm/småhalsbrann. Plutselig fant jeg ut hvor bekkenet har tar veien og jeg er oppblåst og har hodepine.
Jo, bra med påminnelse. 11+5 nå og magen har begynt å poppe ut også.syns såvidt jeg har kjent små kiling/bevegelser også men tror det er innbilning ;P

ImageUploadedByBV Forum1437689951.803112.jpg
 
11+6

ImageUploadedByBV Forum1437893299.865586.jpgsånn så magen ut i morges. En hard kul så livmora er definitivt opp over symfysen ja. I morra er jeg 12 uker. Wow det har gått sykt fort.
Tilbrakte dagen i går på sofaen,kvalm og Pyton hormonell og skikkelig dårlig form. Sovna etter ungene hadde lagt seg. Var lørdagskvelden sin det. Hehe
 
Jeg har og kjent liv og er i uke 12 nå så er nok en liten en som gir deg et hint <3
 
Hadde første legekontroll i går 13+2
Alt det praktiske og papirarbeid ble ordnet. Fylle ut Helsekort for gravide, søke fødeplass, måle blodtrykk ta blodprøver og til slutt prøvde legen å lytte etter hjertelyden. Etter intens leting fant hun ett lite tøffende tog ganske høyt oppå magen. Mistenker nesten at morkaka ligger foran igjen.

Og sf målet var ganske høyt allerede..... Opsi

Hele legetimen var jeg usigelig kvalm og kjempet mot kvalmen hele tiden. Og da jeg skulle ta blodprøve holdt jeg på å gå i bakken. Ble brått svimmel og mer kvalm og uggen då måtte drikkevatn del vann og sitte der litt.

Formen har definitivt ikke blitt noe bedre etter uke 12, bare verre. Kvalm, trøtt, uggen, og lite energi. Håper det går over snart for jeg klarer jo knapt nok gjøre noen ting
 
Gaaah er så nedfor, så deppa og så lei av all dritt negativitet og at jeg aldri får til noe. Føler meg ubrukelig og håpløs. Jeg trodde jeg gjorde det som var best for oss og for min psyke men nå får jeg høre det i hytt og pine. Jeg har ingen å dele noe med angående svAngerskapet og det er så trist.føler meg så ensom. Har ingen glede over noe lenger, det er bare ett ork og tungt og Blæh. Haff måtte bare få det ut er sted.,,.
 
Vil bare gi deg en god klem! ❤ alt ordner seg, bare hold ut!
 
Gaaah er så nedfor, så deppa og så lei av all dritt negativitet og at jeg aldri får til noe. Føler meg ubrukelig og håpløs. Jeg trodde jeg gjorde det som var best for oss og for min psyke men nå får jeg høre det i hytt og pine. Jeg har ingen å dele noe med angående svAngerskapet og det er så trist.føler meg så ensom. Har ingen glede over noe lenger, det er bare ett ork og tungt og Blæh. Haff måtte bare få det ut er sted.,,.
Klemmer til deg! <3 Kunne nesten trodd det var min situasjon du skriver om....bortsett fra svigerforeldrene. Send gjerne en pm om du trenger noen å snakke med. :) Jeg venter også(uplanlagt) nr 4
 
Klemmer til deg! <3 Kunne nesten trodd det var min situasjon du skriver om....bortsett fra svigerforeldrene. Send gjerne en pm om du trenger noen å snakke med. :) Jeg venter også(uplanlagt) nr 4
Huff så trist å høre. Nei, det er neimen ikke gøy å stå oppi denne situasjonen. Klem. Bare å sende meg en pm om du trenger lufte deg å
 
Endelig har bevegelsene kommet og magen kommet 15+5 nå. Like sliten og trøtt og fått ubervonde pupper som har vokst og lagt på meg over hofta. Yeeej... :p stemninga er fortsatt laber men tror det blir noe mer virkelig for meg nå i allefall. Kjenner meg ganske nedfor og deprimert så må snakke ordentlig med legen neste time eller bestille legen jordmortime før oul.
Oul er 11.9. Kl 11
ImageUploadedByBV Forum1440221542.443736.jpg
 
Endelig har bevegelsene kommet og magen kommet 15+5 nå. Like sliten og trøtt og fått ubervonde pupper som har vokst og lagt på meg over hofta. Yeeej... :p stemninga er fortsatt laber men tror det blir noe mer virkelig for meg nå i allefall. Kjenner meg ganske nedfor og deprimert så må snakke ordentlig med legen neste time eller bestille legen jordmortime før oul.
Oul er 11.9. Kl 11
Vis vedlegget 131969
Skikkelig fin babykul altså! Og du er kjempe slank!:)
 
Var på Amathea i dag for en samtale sammen med samboern. Og det var helt jævlig. Samboern følte nok st det var positivt for han men jeg sitter igjen med en følelse av å bli overkjørt, pressa og nedbrutt til det laveste jeg har vært. Fordi jeg har vært litt usikker på valget jeg tok om å beholde og pga mine fysiske plager, psykiske historie, depresjon og økonomi og at vi har tre barn ig fordi samboern ikke vil ha ett barn til å anbefalte hun vi snakka med å søke Nemda om sen abort.
Jeg freaka totalt ut og fikk panikkanfallet og grein meg gjennom timen. Så nå er vi tilbake til den nye diskusjonen om ett valg jeg har tatt men som ikke er akseptert. Jeg orker ikke forholde meg til dette her. Vil bare reise bort fra alt og alle. Legge meg ned å sove til februar. Jeg trodde jeg var langt nede men nå har jeg virkelig møtt bunnen.
 
Synes det er helt utrolig at du ikke får støtte noe sted. :( de må da ha fanget opp at dette ikke var noe du ønsket??
Vil bare gi deg en god klem. Ikke gjør noe du føler er feil, bare for husfredens skyld.
 
Fikk total angst og panikk i går. Var sint og frustrert og hysterisk. Endte med at jeg måtte få mannen til å komme hjem fra jobb. Prata sammen. Han vil ikke se meg slik og vil ikke dra. Jeg får bare gi han tid til å reagere og takle dette på sin måte. Samtidig så får jeg heller bruke venner og mamma for støtte. Dette er en situasjon jeg ikke unner min verste fiende en gang. Lå utslitt meg vonde kynnere i hele går. Må prøve å roe ned og slappe av nå. Ikke bra for hverken meg eller den lille dette
 
Var på sykehuset igjen i dag. Endelig avgjørelse måtte tas. Jeg beholder uansett motstand, hva andre mener og merker jeg er sint på mannen som kom med kommentaren om at ikke var indirekte sint men ikke kunne fatte og begripe at jeg ikke klarte å vurdere dette for fem uker siden. At det virkelig måtte så mye Stahet og motstand til fra hans sin side at jeg skulle skjønne konsekvensene. Endte med at jeg ls meg til å sove på sofaen også får han ta ungene derav minste som har vannkopper og er skikkelig syk. Litt dårlig samvittighet men samtidig ikke. Det lover ikke bra for dette forholdet. Er bare utrolig sint og lei meg. Det har ikke vært noen lett avgjørelse for meg

Men fikk se ei sprellende perfekt, nydelig kampspire i dag. Ingenting å utsette på noe. <3 neste fredag er det oul og da håper jeg at jeg får se mer på denne overraskelsen og kan glede meg og at det går opp mer for meg hvilken skatt som faktisk skjuler seg inni magen
 
Jordmortime på tirsdag faktisk. Fikk jo beskjed om å få meg en svangerskapsoppfølgnings timer av sykehuset.. Så da blir det to kontroller neste uke på meg. Blir sikkert bra.
 
Last edited:
Har begynt å få vondt i begge håndledd/hender. Mest på yttersiden av lillefingeren og mot håndleddet og litt på tommlene. Skjønner ikke hva det er.
 
Back
Topp