Overragerer jeg??

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Sambo ba hele familien sin til oss om tirsdagen, men da var jeg så dårlig så han måtte avlyse!
Så jeg sa til han i går at kanskje han kunne spurt foreldrene sine om de ville komme en tur i dag. Er fortsatt ikke frisk. Orker ikke å stå på beina mer en fem min av gangen. Har litt feber enda men mye lavere enn jeg har hatt.
I går kveld tikket det inn en melding på mobilen til sambo, familien til broren kommer også. Jeg syntes da det begynte å bli mange. Da svarer han meg at han har bedt alle de andre også. Men de hadde ikke svart. Fikk svar nå og alle kommer. Vi får altså 17 syk til middag i dag og jeg er syk[:(]
Skjønner ikke helt hvordan jeg skal orke det jeg. Greit med ett par foreldre, men ikke 5 barn og masse voksene.
Verste av alt han ble sur på meg for jeg reagerte nå. Han pleier å forstå om jeg snur om på dette , men slaget er tapt....
Hvordan hadde dere reagert? Kjempe koselig å få besøk, men gi meg noen dager så jeg blir frisk igjen.

Om han velger å arrangere tross at du er syk så får han stå for alt da. Du har jo informert at du er dårlig.
Jeg hadde lagt meg i senga og slappet av mens han ryddet og vasket huset. Når gjestene kommer kan du jo stå opp og prøve være sosial, går det ikke så går du bare å legger deg igjen. [:)]

Sånn eeeegentlig, så har du jo bedt om det selv [&:]
Misforstå meg rett, men hvis du først orker noen så tok sikkert samboeren din det som et klarsignal.
Lag noe enkelt og gjør det beste ut av det, eller så får samboeren din stå for maten [;)]

Lykke til og god bedring !!

Det er jo bare å la han lage mat og dekke på til 17 på benken og si at pga din form så er det "hjelp deg selv og stående buffet" det så tar du lettere jobber som kaffekoking osv..

Det viktigste er jo at man er sammen og ikke hvor stivt det er tenker jeg. Om det har blitt utsatt før i jula så blir det kanskje ekstra hyggelig nå..

La han gjøre masse, og vær blid. Når kvelden kan du nyte at han er fornøyd og synes du har vært grei som på tross av sykdom har vært så blid og koselig med alle.

Dessuten sier dere jo det til fam hans at du enda er slapp, de vil vel forstå det? Lykke til!

ORIGINAL: Martes

Om han velger å arrangere tross at du er syk så får han stå for alt da. Du har jo informert at du er dårlig.
Jeg hadde lagt meg i senga og slappet av mens han ryddet og vasket huset. Når gjestene kommer kan du jo stå opp og prøve være sosial, går det ikke så går du bare å legger deg igjen. [:)]

Sign.

syns egentlig det er passe dumt å be folk uansett når man ligger å har feber...[:-]

Hadde det vært anderledes om det var din familie?

ORIGINAL: Charl0tte

Misforstå meg rett, men hvis du først orker noen så tok sikkert samboeren din det som et klarsignal.
Lag noe enkelt og gjør det beste ut av det, eller så får samboeren din stå for maten [;)]

sign

og god bedring

ORIGINAL: H i l l a

Hadde det vært anderledes om det var din familie?

Ehhh.... Nei hvorfor skulle det vært det?? Min familie hadde heller ikke kommet siden de skyr sykdom! Er ikke noe forskjell på min eller sambos familie.
Hva er det for en kommentar?
Ja jeg er jo nødt til å gjøre det beste ut av dette. Stappe i meg piller og bli bra fort.

ORIGINAL: Charl0tte

Ja jeg gjorde kanskje det når jeg sa at moren og faren kunne komme en tur. Mente jo ikke alle da. Men jeg får bare holde ut.

hvorfor må du gjøre noe da? han må da klare å lage middag alene. gå å legg deg du og så får han ordne alt. Det er han som har valgt å invitere så mange. så kan du komme til ferdig dekket bord[;)]

ORIGINAL: Mrs Lutz

hvorfor må du gjøre noe da? han må da klare å lage middag alene. gå å legg deg du og så får han ordne alt. Det er han som har valgt å invitere så mange. så kan du komme til ferdig dekket bord[;)]

Det er mye å gjøre for en person. Selv om han har vært dum så kan jeg ikke la det gå utover de som kommer[8D]
Men han er egentlig veldig flink han, men litt tanke løs.

Pft, hvis han har invitert hele hurven får han stelle i stand til dem også!

ORIGINAL: Qualitas

syns egentlig det er passe dumt å be folk uansett når man ligger å har feber...[:-]

Signerer denne. Trengte jo ikke å be noen i utgangspunket. Kanskje samboeren din trodde du var frisk nok til å motta besøk av alle, siden du allerede hadde gitt klar signal til foreldrene hans? Syns selvsagt at han kunne spurt deg først om hvordan du følte deg.
Men, så lenge du har feber så burde du jo egentlig ikke ha invitert noen i det hele tatt. Veldig kjedelig om besøket ditt blir smittet.

så idiotik.. Jeg hadde lagt meg i sengen og bedt han diske opp...

Ja helt sikkert dumt å be noen når jeg er syk. Men som foreldrene hans sa, det blåser de i. De vill gjerne komme en tur alikevel!
Jeg håper godt voksene mennesker vet hva de gjør selv, for de alle er informert om at jeg har vært dårlig en uke nå.

håper han lager mat og alt, jeg hadde ikke blitt glad for å si det sånn ! to er noe annet enn 17

ORIGINAL: søteste

Ja helt sikkert dumt å be noen når jeg er syk. Men som foreldrene hans sa, det blåser de i. De vill gjerne komme en tur alikevel!
Jeg håper godt voksene mennesker vet hva de gjør selv, for de alle er informert om at jeg har vært dårlig en uke nå.

Jeg må si at jeg ikke synes du er dum som ber folk å komme, du ba jo ikke akkurat om 17 stk. selv om kanskje din sambo misforsto og trodde det. Så synes ikke du trenger ta på deg den "skylden". Og som du sier vet de at du har vært dårlig og da kommer de jo på egen risiko.
Synes du nok burde "tyne" sambo litt [8D] og la han gjøre litt mer av jobben, for jeg vet jeg hadde blitt like oppgitt som deg i denne settingen. Men trengs jo ikke merkes av de som kommer at han måtte svette litt mer under forberedelsene [;)]
Ønsker deg i alle fall god bedring og lykke til i ettermiddag/kveld [:)] Og kom deg i seng igjen om du ikke du klarer å holde ut i selskapet - det må jo de som kommer forstå.

Jeg hadde ventet med å be gjester til jeg var frisk[:D]

Men, hadde dere i utgangspungtet tenkt å be 2-3 stk på middag og plutselig fått beskjed om at dere blir 17, ja da hadde jeg blitt litt irritert[:)]

Eh, hallo? Du er syk, han inviterer masse folk på middag, og så mener han at DU skal lage middag til alle sammen? Har han invitert så får han vel lage middag til dem også? Gud bevare meg vel. [:-] I sånne tilfeller er jeg glad jeg har en asosial samboer som er enebarn. I andre tilfeller igjen hadde det vært greit å ha en som ikke var så asosial og som hadde søsken. [8D]

Back
Topp