Overproduksjon?

Mamma73

Elsker forumet
Jeg lurer på om det er det som er grunnen til at lillebror aldri blir fornøyd, sliter med luft, gulp og mageknip. Og såre brystvorter hos meg.

Har lest om hvordan en kan redusere produksjonen av melk ved å intervall amme. Er det noen som har erfaring med det?
Det virker som om det er veldig mye melk på det ene brystet.

Jeg har kuttet ut melkeprodukter og det gjorde det bedre. Nå tenker jeg å prøve intervall amming og hvis det ikke fungerer, så blir det å teste manuell terapi.

Du får vel ikke såre bryst av overproduksjon? Jeg ville kanskje heller sjekket først om det er noe med sugetaket som gjør deg sår, og som gjør at babyen spiser for mye luft i samme slengen.

Angående det du spør om da, så har jeg prøvd intervallamming for overproduksjon. Det hadde litt effekt, men var ikke verdt det synes jeg. Mye styr, smertefull melkespreng, og kun bittelitt kortvarig effekt. Det er jo bare min opplevelse selvfølgelig, har hørt andre som er fornøyde. For min del fungerer det mye bedre med bare litt stramme klær, og med å sove med litt stramme singleter.

Masse lykke til, håper dere får det bedre snart. :)

Nå er jeg ikke sikker på om det er overproduksjon. Siden i går kveld og natten igjennom har jeg ikke gjort noe annet enn å amme :(

Du får vel ikke såre bryst av overproduksjon? Jeg ville kanskje heller sjekket først om det er noe med sugetaket som gjør deg sår, og som gjør at babyen spiser for mye luft i samme slengen.

Angående det du spør om da, så har jeg prøvd intervallamming for overproduksjon. Det hadde litt effekt, men var ikke verdt det synes jeg. Mye styr, smertefull melkespreng, og kun bittelitt kortvarig effekt. Det er jo bare min opplevelse selvfølgelig, har hørt andre som er fornøyde. For min del fungerer det mye bedre med bare litt stramme klær, og med å sove med litt stramme singleter.

Masse lykke til, håper dere får det bedre snart. :)

For meg funket intervallamming kjempebra, og etter to uker ammet jeg normalt igjen såre bryst kan jo komme av at han spiser ofte pga mye formelk som følge av overproduksjon. Uansett er det lurt å snakke med ammehjelper eller helsestasjon for å finne riktig årsak. Anbefaler deg å melde deg inn i Facebookgruppa Ammehjelpsgruppen, der får man svar av ammehjelpere ganske fort

Her fungerte det også veldig fint å intervallamme. La merke til at noe ikke stemte da babyen aldri ble mett og hadde skummende sprutbæsj. Han ble bedre i magen allerede neste dag og spiste bedre. La mer på seg også etter det da han fikk fetere melk.
Jeg hadde også stor forskjell på puppene, men en mammografi i fjor viste at jeg har lite melkekjertler og ul viste en del tette kanaler. Så jeg har stort sett bare ammet på en pupp :)

Du kan absolutt få såre brystvorter ved melkespreng, pga av mye melk og sterk utdrivning pluss faste pupper igjen av mye melk vil ikke baby klare å holde seg godt på puppen som forårsaker at den vil patte ytterst på knoppen som deretter skaper mye friksjon og sårhet.
Vært der selv, ikke gøy..

Takk for svar :)

Har ikke fått prøvd intervall metoden enda. Plutselig endret det seg her. Det ene brystet blir lett sprengt og er vanskelig å ta med rett sugetak, men det er også det som er

Takk for svar :)

Har ikke fått prøvd intervall metoden enda. Plutselig endret det seg her. Det ene brystet blir lett sprengt og er vanskelig å ta med rett sugetak, men det er også det som er
Fortsetter her..
Det nevnte brystet har mest melk. Lett å bli sår her.

Det andre har blitt mykere og er lett å ta. Har fint sugetak. Aldri sår.

Jobber med å finne rett sugetak på det vanskelige brystet og ammer gjerne 2 ganger der før jeg bytter.

Gulper litt mindre, men varierer.

Back
Topp