Ammingen er krevende for meg og lillegutt. Brystene er så overfylte og harde at han ikke får tak (må bruke skjold) da han har litt stramt tungebånd. Får beskjed om å unngå å pumpe fordi det kan øke produksjonen ytterligere. Jeg har i tillegg blitt veldig sår på brystknoppene og purelan har liten effekt på meg. Må pumpe MYE for at trykket skal lette, men de er likevel for harde for han. Klarte å amme han vanlig frem til melken kom for fullt på dag 3. Trenger sårt tips!
Du kan også ringe ammehjelper helt gratis, det har jeg benyttet meg av tidligere -og hjalp mye.
du kan også håndmelke ut litt melk - og etter amming gi denne melka, eller ta vare på den til seinere, slik at du får tømt ut det første som gjør at brystet blir så hardt. Hamburgergrepet syns jeg er så beskrivende. Klem brystet som en stor hamburger i den vinkelen som babyen naturlig ville spist en hamburger. Babyen er så liten, har liten munn, og ingen trening på å spise på denne måten. De trenger hjelp til å få gode tak i starten.
du gjør en kjempejobb! Det blir bedre!