Overoppheting av fosteret

Frøkna90

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Hei. Jeg er gravid med baby nummer to og er veldig frysen av meg var det i forgje svangerskap også. Derfor syns jeg det er kjempe deilig å ta et godt og varmt karbad.
Men leser nå på nettet at dette er farlig for fosteret, kjempe redd jeg kan ha gitt barnet mitt alvorlige skader. Tok også solarium før jeg visste om graviditeten.
Badet ofte i forgje svangerskap, babyen var frisk men jeg fødte i uke 24.
Bør jeg være bekymret? og slutte å bade i badekaret? orker ikke sitte der i kaldt vann.
 
Hei. Jeg er gravid med baby nummer to og er veldig frysen av meg var det i forgje svangerskap også. Derfor syns jeg det er kjempe deilig å ta et godt og varmt karbad.
Men leser nå på nettet at dette er farlig for fosteret, kjempe redd jeg kan ha gitt barnet mitt alvorlige skader. Tok også solarium før jeg visste om graviditeten.
Badet ofte i forgje svangerskap, babyen var frisk men jeg fødte i uke 24.
Bør jeg være bekymret? og slutte å bade i badekaret? orker ikke sitte der i kaldt vann.

Det hørtes ut som et viktig spørsmål som vi sikkert er mange som lurer på. Kan du ikke høre med jordmor om dette og skrive svaret til oss her ?

Det bør jo avklares. :)
 
Unnskyld, jeg ser nå at jeg er på jordmor-forum. Beklager så mye :(
 
Jeg og elsker å bade.. Håper virkelig det er noe man kan fortsette med?!?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hei!

Jeg har aldri hørt at du som gravid ikke kan unne deg et godt og varmt bad. Dvs at har du en temperatur på rundt 37 grader +/- skulle ikke dette være noe farlig for babyen.
Men det er klart at du trenger ikke sitte i et bad med vann som gjør at du blir varm og svett.Det kan ofte forplante seg inn til babyen slik at fosterlyden blir en del høyere, det er ikke så bra over tid.

Ellers hadde jeg kost med i badekaret :)

Mvh jordmor Grethe
 
Tusen takk for svar =)
Jeg blei litt mer beroliget nå, da fortsetter jeg å bade men passer på at det ikke er altfor varmt :D
 
Back
Topp