Overnaturlige historier

Emina

Elsker forumet
Det ble en litt rar overskrift, men det jeg er ute etter er: Har noen av dere hatt overnaturlige opplevelser?

Lyst til å fortelle om dem?

*leser denne tråden i morgen jeg*

Hihi, gjør det du Stratos!

See yah![:D]

æ ska å hive mæ på d silva kurse!!
men æ aaane aldri katti d e..

æ har å vært bort litt av vært!
sedd *hus spøkelse* våres i speilbilde i vindue, sett han gå forbi
stuevindue på yttersia (flere ganga), eske i stua velta overende
sånn helt av sæ sjøl, d har sprunge i trappa hjemme flere ganga.
trudde d va sambo, å han trudde d va søstra mi. va bare æ, han å mamma
hjemme å vi satt begge i sta å trudde d va han som kom. han sa da at d va søstra
mi, førr at d tok i dørhåndtake på bade når han va der, åsså sprang d ned trappa
igjen... en anna gang va æ aleina hjemme å hørte på musikk, så SKRAPA d i take liksom.
lydn va så høy at den overdøvde musikken å æ skvatt skikkeli. akkorat som d va nån
i d romme over der æ satt. d ska åsså nevnes at min bror ikkje torte å sove der
aleina..  har vært borti flere ting, men kommer ikkje på no

tja jeg kan jo fortelle men blir nok litt lang. mannen min ser film allikevel[8|]

da jeg bodde med mannen min i etajen under svigers skjedde d mye rart.

jeg hadde vel bodd der i litt over et år før det skjedde noe første gangen..

jeg satt  inn på kontoret vårt..som var fra gammelt av  kjøkkenet til farmoren og farfaren til mannen min.

jeg satt og spilte et spill og plutselig følte jeg at noen sto bak meg  jeg snudde meg og fanget  opp en gammel dame  i sidesynet jeg trodde jeg hadde sittet litt for lenge med dataen og at fanatsien hadde gått helt løpsk, men ble selvfølgelig litt skremt da jeg også var  i tvil.
dette gjenn tok seg flere ganger over  ca 1 år  jeg så henne aldri direkte men altid i sidesynet jeg viste at  han besteforeldre hadde bodd der men viste ikke hvordan de så ut da d  ikke eksiterer bilde av de i huset. jeg følte meg litt sånn halv gal eller skullet  om man kan kalle d d  siden jeg så noe som jeg egentlig ikke skulle se, ville så gjerne fortelle d til mannen min men var redd for at han ikke ville tro meg.

nå hadde d på gått så lenge at jeg bestemte meg for og fortelle dette til mannen min, jeg viste han trodde på paranormal men ville han tro meg ?
jeg gruet meg så lenge ...var nok mest redd for å få d bekreftet at d var henne.
jeg spørte farmoren din .... hadde hun lyst  veldig luftig hår  kort eller muligens lett oppsatt bak...skjørt mørkt fålete...forkle( rutete eller liggende små mønstret) merkte kraftige briller og god form til go stå uten støtte ?

ja... sier han hvordan d ?

meg: nei....hun bor med oss ser du [8|] så jeg lurte bare på om d var henne[:o]

han ble helt sjokka og viste at jeg var seriøs i ogmed at han viste jeg aldri hadde sett bilde av henne

etter jeg da hadde "sett" henne i  et år som tidligere nevnt så ble d oftere og mer direkte. jeg våknet på natten og så henne vedsiden av meg i d jeg snudde meg og følte strekt på meg at noen var i rommet.
hun var aldri plagsom eller noe hun var liksom bare der.
bortsett fra engang  da jeg lå og sov og  fekk et plutselig panikk anfall, sånn ordntlig amrikansk reise-seg-opp-av-sengen anfall hvor jeg var akutt livredd og tung pustet så gikk d over uten videre.

etter dette fortalte jeg d til svigermor og d fikk jeg se bildene for første gang. d var ekkelt og kunne se direkte på henne og få en 100% bekreftene at jeg ser  en i huset som de andre ikke ser.

etter jeg fortalte d til svigers og etter jeg hadde panikk anfallet ble d lenge mellom hver gang men de gangene hun kom på besøk var d når svigermor var syk  sviger mor hattet henne da  hun levde men tror nok farmoren var glad i henne  på den  litt inn på sliten måte.

nå som vi har flyttet merker jeg ingenting når jeg komme på besøk, ikke annet en at jeg blir veldig .tung til sinns når jeg nærmer meg huset, men jeg vet  ikke om d er pga forholdet mitt til svigers før eller  om d er energien til farmoren

søsteren min har overnattet  hos oss et par ganger og hun sa hun merket noe og syns d var litt u hyggelig men om d er pga hun viste  om d og ble skremt eller om hun virkelig merket noe fra farmoren er uvist

Sambo og meg har faktisk opplevd flere rare ting her i huset de siste mnd.

Det begynte med at vi begge hører lyden av bosspannene våre som blir dradd over stein hellene utenfor her og er da sikker på at det er guttungen på 11 år som har hentet spannene etter at de har vært på tømming. Det kom aldri noen inn døren og sambo ser utenfor etter sønnen, men der er ingen og bosspannene står der de hører hjemme. Ringer da til sønnen og spør hvorfor han gikk igjen og ikke kom inn for å spise middag. Da viser det seg at han er ikke her. Han er nedi veien på vei hjem.[&:]

Og så en natt våkner begge to av ett smell som kom fra gangen. Det hørtes ut som en mobil eller fjernkontroll eller lignende som falt ned fra kommoden. Det ente med at katten fikk skylden, men om morningen så var sambo spent på hva katten hadde revet ned men det var ingenting som revet ned og katten satt på trappen og ville inn[&:]

Og sååå en annen dag igjen så var det bare jeg og knotten som var hjemme. jeg sto på badet og sminket meg og så hører jeg gåbilen til knotten si fra rommet hans: "brum brum brum. Vi kjører en tur."  Dette er noen den pleier å si hvis den er i bevegelse. Plutselig gikk det opp for meg at knotten er i stuen og leker med alle bilene sine oppå stuebordet. Jeg ser inn på rommet og der står gåbilen i ro og jeg triller den litt fram og tilbake for å få den til å si det igjen, og det skulle bra med bevegelse til før den ga lyd fra seg.[&:]

Både meg og sambo tror at det finnes ting som ikke helt kan forklares men har aldri før opplevd noe slikt som dette. Vi har bodd her siden januar og det er kun på den siste mnd dette har skjedd.

ORIGINAL: Daimsjokkis

ORIGINAL: Malin!

ORIGINAL: Daimsjokkis

Jeg har opplevd masse....spesielt etter at jeg tok et kurs i silvametoden...[;)]

fortell da??[8|][:D]

Å føle nærvær av noen som ikke er der... Å føle at ting skal skje...Å lese tankene til folk, hvis de er åpne..

Jeg har "et spøkelse" i mitt hus. Han er helt ufarlig, så han må bare være her. Mange forskjellige personer har beskrevet han likt..så jeg tror på det ja[:)]

Men det er jo slemt om ikke de er klar over det...

ORIGINAL: Mizz__86

ja har vel, det men er så flaut å fortelle, for ingen vil tro det allikevel.

Kan vel hende! Tror på det meste jeg!

Broren minvar på avslutningstur med fotballlaget og jentelaget. På en gammel gård langt utti skauen.
Fotballtrenern på rundt 20 fortalte disse guttene og jente "spøkelseshistorier" - som han hadde opplevd selv. (e var 15-16 år).
Jente trodde visst ikke særlig på det, men guttene var livredde.
Blant annet fortalte ham at når man går opp trappa der, så kan man kjenne at det øverste trappetrinnet er kaldere enn resten.

Må no innrømme at jeg gikk opp trappa, men kjente ikke noe til det. Men så viste jeg det ikke heller da, så kanskje jeg bare ikke tenkte noe over da.
Lillebroren min sa i alle fall at han merka det.

Fler?

Noen uker etter kusinen min døde (R.I.P. Hun var bare 17år) sverger tanten min (ikke moren, men hun andre tanta.. har 2stk) at hun så kusinen min. Hun holdt på med husarbeid, og når hun skulle ta en pause så gikk feiekosten bort til skiten. Og plutselig kunne hun se kusinen min som spurte om tante ville ha hjelp med husarbeidet. 

Jeg jobbet i en kiosk før som hadde åpent til kl 2400. Men vi måtte vaske butikken etter stenge tid, det kunne ta 30-60min. Da var det opptil flere ganger jeg så en skikkelse bak meg. Fortalte min far om dette. Han fortalte at det lignet veldig på min morfar.

Min tidligere arbsted (restaurant) så har jeg sett en skikkelse som løper rundt. Og ofte så ser vi at bestikkene, glassene er flyttet på når vi åpnet restauranten. Det var en tidlige salthus, og historien forteller at det var en mann som døde der.

fasinerende og skummelt samtidig[8D] 

ORIGINAL: Neda

fasinerende og skummelt samtidig[8D] 

Ja, det er sant!

Tenk om forforeldrene våres kan se oss. Er her med oss.. Den tanken skremmer vannet ut av meg, og får meg til å føle meg beskyttet.

Ja, det er litt skummelt, men litt betryggende og. Jeg tror at de aller fleste slike ånder, gjenferd, spøkelser og hva det nå heter er snille, så de skremer meg egentlig ikke så mye.

Lurer på hvordan jeg hadde reagert om jeg først hadde møtt på en.

Jeg blir nervøs hver gang jeg føler noen. ringer til samboeren el venner vis jeg er alene.
Noen blir glade og utforsker det mer. Forskjellige mennesker- forskjellige reaksjoner.
Jeg blir skremt bare ved å se en overnaturlig film[:D].. ler litt av meg selv.

jeg stod i dusjen en morgen og plutselig fikk jeg en skikkelig ekkel følelse av å bli kvalt, også ble jeg utrolig kvalm...   noen minutter senere var det over, men jeg hadde en utrolig tom følelse iini meg....
jeg gikk ut av dusjen og gjorde meg klar til å dra på jobb når mamma plutselig ringer meg og sier at farfar er død...   han døde på den tida jeg sto i dusjen...

også er jeg veldig følsom ovenfor steder... det hender jeg kommer inn et sted hvor jeg bare føler at jeg IKKE vil være..  og noen steder føler jeg det er veldig behagelig/betryggende å være.....

ORIGINAL: Neda

Jeg blir nervøs hver gang jeg føler noen. ringer til samboeren el venner vis jeg er alene.
Noen blir glade og utforsker det mer. Forskjellige mennesker- forskjellige reaksjoner.
Jeg blir skremt bare ved å se en overnaturlig film[:D].. ler litt av meg selv.

Sant nok. Syns ikke sånt er skummelt jeg da. Menne, kan jo hende jeg hadde blitt skikkelig skremt fordet.

Kjekt å vite!

Det skjedde noe helt sykt med svigers på nyttårsaften, jeg kommer aldri til å reise til tanta til sambo igjenn hvertfall[:o]

De var hos søsteren til svigers på nyttårsaften, svigers og ett annet vannepar. De sitter å prater i sofaen om at de har opplevd noen skummle ting i huset(bla elektrisk bil som plutselig startet) da tv`n plutselig slår seg på, kontrollene var langt unna dem så kunne ikke være de. Også går de ut for å se på rakettene ved midnatt, da de kommer inn igjenn har ett bilde av svigermor og søsteren, falt på gulvet, altså ramma, bakstykket og glasset falt ned, men selve bildet henger fast på veggen.....[:o][:o][:o][:o] er så glad jeg ikke var der, hadde driti på meg

Back
Topp