Overnatting!

mamma 87

Flørter med forumet
Er andre enn meg som ikke har latt barnet overnatte borte enda? (Føler det bare er meg som synes hun er for liten)
Barnet har blitt passet her hjemme på kvelden, mens vi har vært ute og på dag tid.
Mulig dette er fordi hun er første fødte?
Føler det blir så lenge!
Når trur du at dere (som ikke har hatt barnet på overnatting) er klare for dette?
 
Vi prøvde en gang i jula, men det gikk ikke. Bare gråt. Tenkte vi skulle prøve igjen nå snart. Hu er helt trygg på besteforeldrene og ser de ofte, så det burde gå bra.
 
Å huff da, kom de hjem igjen med henne da? Barnet vårt ser de også ofte, men vet ikke om hun klarer å sove et annet sted enn i senga si, og om hun våkner på natta, så vil hun jo ofte til mamma. Har våknet pga vondt i tennene noen netter, men sover ofte igjennom hele natta.
Synes det er vanskelig!
Ammer du?
Ammer morgen og kveld vi!
 
Vår lillegutt har ikke sovet borte enda. Jeg ammer fortsatt ganske mye (tenner og dårlig matlyst) så det blir ikke aktuelt med det første. Vi skal bort siste helgen i juni og det kan hende vi prøver å få besteforeldre til å prøve 1 natt da :)
 
Ja, de måtte kjøre henne hjem. Jeg ammer ikke lenger, men hu sover over halve natta i senga vår. Det går helt fint at besteforeldrene passer henne her og evt legger seg litt i senga vår med henne, hvis nødvendig. Men jeg er litt usikker på om hu er klar for å sove borte. Tenker å prøve snart, en kveld vi er hjemme, så hu kan komme hjem tilfelle krise.
 
Jeg tror en må kjenne etter hva som føles rett for seg selv og mamma hjertet!

Eldstemann var 15 mnd da besteforeldre passet han første gang over natten, og da i vårt hus. Så han sov i egen seng. Husker ikke hvor gammel han var før han sov borte, sikkert nesten 2 år.

Minstejenta har ikke blitt passet på kvelden engang, hun er en helt annen enn brødrene, og bruker lang tid på å bli trygg på andre mennesker, selv besteforeldre. Så når hun skal på overnatting eller bli passet av andre overnatten har jeg ingen anelse om. Akkurat nå er ingen enn mamma god nok. Nå skal de sies at jeg ammer fortsatt natt og dag....
 
Her har ikke storebror sovet alene borte enda. Han er over 3 år. Han har sovet andre steder enn hjemme, mange ganger. Men da har alltid vi vært der sammen med han. Tror han hadde taklet det veldig godt, men det har aldri blitt til at han har sovet over hos andre uten at vi har vært med.

Lillesøster er nok litt for avhengig av morgenpuppen, og kveldspuppen, til at det går med overnatting enda. Jeg begynner i jobb i morgen, og den inkluderer sein og nattevakter også. Skal bli spennende å se hvordan det går med legging/våkning på morgenen, når jeg ikke er der. Går helt fint at pappa legger henne på kveldene, men da har hun fått pupp før legging. Men de må ta det som det kommer.
 
Dattera mi er også sånn at hun vil ha mamma'n sin og kvelds og morgen pupp er et must. Tenker at vi venter... De får passe henne her! Pappa klarer fint å legge om hun har fått kvelds pupp først! Men om hun våkner igjen vil hun helst ha mamma. Har vært litt våken om natta noen dager, mulig det kommer mere tenner.
 
Nei ikke sovet borte..å foreløbig bare vært alene m besteforeldre små stunder av gangen..,.
 
Nei. Det er for tidlig for oss. Vi har heller ikke vært borte fra han på kvelden. Første kveld blir 14.juni. Da skal vi på middag og show. Men så bor farmoren hos oss fra denne uka og 2,5 mnd framover så regner med etterhvert nå så bryr han seg ikke om det er meg, pappan eller farmor som trøster ;-) Fint med au pair når vi begge er begynt i jobb og vi ikke har bhg-plass:)
 
Nei. Å det er rett og slett fordi det er hverken jeg eller han klare for. Han våkner fremdeles om natten endel, og da skal jeg være der. Vet mange anbefaler at de sover borte, for da sover de natten igjennom. Men jeg er ikke trygg nok på noen at han er trygg nok på dem om han skulle våkne. Han er veeeldig mamma gutt, og enn så lenge skal han få lov til å være det. :)
 
Back
Topp