Overnatting hos venner

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Om du har eldre barn, bruker dei å overnatte med venner? :) Kanskje dokker skal ha overnattingsbesøk i helga?
Kor ofte overnatter barna, og når overnatta dei med venner for fyrste gong?

Ja, de to eldste har ofte overnattingsbesøk eller sover borte.
8-åringen er mer ivrig enn 10-åringen.
Vanlig at jenter er mer ivrig på det kanskje?

Her har eldste prøvd å overnatte en gang og hatt besøk et par ganger. Alle gangene har det endt med at besøket har dratt hjem. De er nå 10, og dette er en stund siden. Han prøver nå i morgen igjen.

Frøkna som nettopp ble 7 har prøvd en gang, men måtte hentes.
Hun har hatt ei venninne på overnattingsbesøk en gang, og det gikk fint. Og samme jente skal overnatte i natt igjen.

Har ofte overnattingsgjester, og sender stadig vekk noen bort på overnatting. De ivrigste både på å ha overnattingsgjester og på å overnatte borte er fjortenåringen (jente) og tiåringen (gutt), men det hender at de andre slår til også.

Overnatting her og der stadig vekk, 9 år jente. Begynte ved 5 års alder. Har en regel om kun overnatting i helgene :)

Nå er formen min dårlig, så blir ikke så ofte besøk nå, men til vanlig pleier vi å ha overnattingsgjester (barn altså) ihvertfall 2 netter i måneden, og eldste sover gjerne hos mormoren, fordi tanten er jevngammle,en eller to netter i måneden:)

Jeg synes det er veldig kjekt å ha barn på besøk, jeg hadde ofte mine venner på overnatting da jeg var liten, gjerne 4-5 stk om gangen, håper vi kan la våre barn gjøre det samme etterhvert som de blir eldre :)

De begynte så smått i slutten av barnehagen, men ikke så mye..
hele barneskolen har det vært overnattinger.. i perioder hver helg. Mest hjemme hos oss, men også hos andre en del.

For oss er det helt greit. Da slipper vi å aktivisere barna, og de styrer selv.
Jeg er selv oppvokst med masse overnattinger med venninner, og synes det var veldig kjekt.

En god måte å lære seg å være selvstendig på.
Når de skal på cuper, leirskole osv er det greit å ha prøvd å overnatte med venner

Begynte i 2 klasse, og har hatt og vært på flere hos noen venner, både gutter og jenter.
Varierer litt, ikke så ofte jeg har orket med en lillebror som ikke sover hele natten, men i ferier så er det greit.

Back
Topp