Overnatte hos besteforeldre

Smatte

Glad i forumet
Kor ofte er barna dine på overnatting hos besteforeldre og kor ung var dei første gongen? Kor lenge om gongen?

Som regel en natt av gangen 1-3 ganger i året

6,5 mnd første gangen. Da en natt. Nå som han er 5 er han hos dem ganske jevnlig, men varierer da de jobber og har en del planer. Men hvertfall 1 helg evnt langhelg om det passer seg sånn hver 6 uke, og da gjerne en overnatting eller dag her og der i mellom der.
De siste årene har han også hvert der ca en uke hver sommer i tillegg.

Eldste er 11 år og mini snart 2 år, ingen av de har noen gang sovet hos besteforeldrene.

De minste er nesten aldri, ikke 1 gang i året engang.

Eldste er ihvertfall en gang i måneden, men det er fordi hun er god venninne med min søster som er jevnaldrende, så er fordi de to vil være med hverandre:) min søster er ofte hos oss også.

Ikke på fast basis (bor langt unna), var 2 år og noen måneder første gangen, er 3 år nå :)

Første gang blir ved 6,5mnd. En natt når vi skal i bryllup.

Ennå ikke sovet borte, de er 5 og 3 år. ❤️

6-8 ganger i året kanskje?
Eldste var 9 mnd første gang han sov hos mormor (da var jeg og mannen på hvert vårt utdrikningslag), minste var 1,5 år første gang han lå over til mormor.
1 gang har eldste sovet 2 netter på rad hos mormora si. Vi fikk en helg på hotell i bryllupsgave av en venn som vi brukte da eldste var litt over 1 år.
Eldste sover liiiitt oftere borte enn lillebroren, hender seg at han ligger over til onkel og tante (2-3 ganger i året).

Eldste blir 5 år om litt over 4 uker, minste er 2 år og 8 mnd.

14 mnd, ikke sovet borte. Ser for meg det blir en stund til og ikke ofte før skolealder. Mine foreldre har enten små barn eller er veldig opptatte, svigerfar er uaktuell og svigermor ønsker jeg vente med en stund til til hennes fortvilelse. Ungene til svogeren min overnatter der hele tiden.

Ikke overnattet alene hos besteforeldre, men de har overnattet hos oss når vi var vekke en langhelg. Hadde de ikke bodd så langt vekke så hadde hun nok overnattet der også.

13 mnd, ikke overnattet borte enda. Ikke planlagt noe overnatting i nærmeste framtid heller.

Eldste overnattet hos mamma når han var rundt 10 mnd. Nå som han Er 3 og mamma bor i samme gate så spør han henne jevnlig om å overnatte. Kanskje hver til annenhver måned men kun en natt av gangen.

1 år og 2 uker første gangen, sov der 1 natt. Nå er hun 2 år og er på overnatting i snitt ei gang hver 2-3 mnd, varierer om hun sover ei eller to netter. Vi har besteforeldre som ofte spør om å få låne henne, og anser oss som heldige sånnsett.

Aldri overnattet hos besteforeldre alene. Vi (jeg og mannen) er alltid med pga avstanden.
8 og 1,5 år.

15 måneder første gang vi overnattet der sammen, 18 måneder første gang han sov der alene. Siden har han sovet der omtrent annenhver måned. Som regel en natt, men han har vært der lenger også.

Back
Topp