Hansmamma
Forelsket i forumet
Gutten er 1 mnd og 1 dag gammel, jeg delammer på grunn av ikke nok melk (klarer å pumpe ut 400 ml ila et døgn. Jeg pumper 6-9 ganger, 30min/gang dobbelpumping). Han får derfor både mme og morsmelk i flaske. Han har vært veldig urolig i dag, hyltegråt på stellebordet, ser ut som vondt i mage, har mye luft, at man kan høre lyder i magen hans, masse promp og rap. Prøvde å legge ham på mage litt, og masserte mage... Han spiser vanligvis 800+ml, men har spist allerede 980ml mme idag og det pleier å være et måltid til. Han hadde nesten kun morsmelk igår, men også på grunn av det er det nesten ingen morsmelk i dag ( har pumpet i løpet av dagen, så nå er det rundt 300 ml). Han sover som regel ca. 2 timer om gangen uansett hvor mye han spiser.
Jeg er redd for å ha gitt eller gi ham for mye mme, og det kan forårsake enda mer luft og vondt i magen, og skade magen...leste i en gammel tråd at man ikke kan gi mer enn 1000 ml mme per døgn for så små, men det er ingen grense på morsmelk. Jeg har gitt ham flakse med mme i dag når han gråter og er utrøstelig, da spiste han litt før han snudde hode og kavet igjen, så ville han ha melk igjen, har vært sånn stor del av dagen i dag, han var våken i 4 timer fra kl 8 til 12 og vekslet mellom å ville ha melk og kavet. Så gjorde han det igjen nå, vi har lagt ham i senge nå etter 3 timer. Han er jo trøtt, men ser ikke ut som at han klarer å finne ro pga luft, et eller annet plager ham veldig. Hva bør jeg gjøre? Gir mer melk når han viser tegn?
Jeg er redd for å ha gitt eller gi ham for mye mme, og det kan forårsake enda mer luft og vondt i magen, og skade magen...leste i en gammel tråd at man ikke kan gi mer enn 1000 ml mme per døgn for så små, men det er ingen grense på morsmelk. Jeg har gitt ham flakse med mme i dag når han gråter og er utrøstelig, da spiste han litt før han snudde hode og kavet igjen, så ville han ha melk igjen, har vært sånn stor del av dagen i dag, han var våken i 4 timer fra kl 8 til 12 og vekslet mellom å ville ha melk og kavet. Så gjorde han det igjen nå, vi har lagt ham i senge nå etter 3 timer. Han er jo trøtt, men ser ikke ut som at han klarer å finne ro pga luft, et eller annet plager ham veldig. Hva bør jeg gjøre? Gir mer melk når han viser tegn?