Overmadrass??

Liten spire83

Forelsket i forumet
Idag har vi satt opp barnesenga!! [:D] Ser det at vi trenger overmadrass til det lille nurket vårt. Noen som har kjøpt og som anbefaler oss et merke??? Eventulet hvor de har kjøpt den og pris?? Kjempe fint hvis noen ville komme med noen forslag!! [:D]

Jeg kjøpte en madrass i en barnebutikk. Kostet vel rundt 700 kr tror jeg. Har ikke overmadrass i tillegg, men et saueskinn under lakenet. De skal gjerne ligge litt hardt har jeg lest, bedre det for ryggen enn at det blir for mykt. 

Skal ikke ha overmadrass vi... Er det nødvendig altså..? [8|]
(Bare lurer på om jeg har gått glipp av noe... [;)])

Nei tror ikke det er nødvendig. Jeg har lest en del om det og hørt meg en del rundt. Holder om man har en god madrass. Men jeg har lagt inn et lammeskinn eller er det saueskinn, nå ble jeg plutselig litt usikker[8|] Ett av to da under lakenet.

Så har jeg også satt opp en gradestokk over senga til lille gutt, skal ikke være kaldere enn 17 grader. Det jeg har lest i hvert fall. [:D]

ORIGINAL: Helene...

ORIGINAL: Termin0103

Nei tror ikke det er nødvendig. Jeg har lest en del om det og hørt meg en del rundt. Holder om man har en god madrass. Men jeg har lagt inn et lammeskinn eller er det saueskinn, nå ble jeg plutselig litt usikker[8|] Ett av to da under lakenet.

Så har jeg også satt opp en gradestokk over senga til lille gutt, skal ikke være kaldere enn 17 grader. Det jeg har lest i hvert fall. [:D]

ORIGINAL: Helene...

Okej, hørtes lurt da! Lillegull her hadde bare en god skumgummimadrass, det ble vi anbefalt...
Blir nok det på snuppa også! [;)]

skal ikke være varmere enn 17-18 grader heller har jeg hørt.. dem liker å ha det litt kjølig.. bare de er varm på hode, hender og føtter.. :)

Samme jeg også har hørt/lest. Men har du sånn som de sover i? Husker ikke hva det heter, men tenker på sånn tilfelle de sparker av dyna. Har tenkt på det, men er vel ikke nødvendig det når de er så små ? eller ? Ikke så lenge til sommeren heller, da blir det vel for varm igjen ?

ORIGINAL: barehege

skal ikke være varmere enn 17-18 grader heller har jeg hørt.. dem liker å ha det litt kjølig.. bare de er varm på hode, hender og føtter.. :)

Innbiller meg at man ikke trenger overmadrass,vi skal ikke ha iallefall...for de skal ha det litt hardt pga ryggen og om det hadde vært å anbefalle så hadde stått eller så hadde vi fått beskjed om det når vi kjøpte senga.....Det er sånn de tjener penger vettu!!!

Vi ble anbefalt å kjøpe en overmadrass også.
Det er lettere å bare hive den i vask når det blir søl i sengen...

Kjøpte vår på reflex men huske ikke hva den koster..

Vi har ikke kjøpt overmadrass... blir kun et tisselaken her. hadde vel egentlig ikke trengt det også..
snaket med en venninne som har en sønn på 18 mnd.. det har hendt at han har tisset gjennom bleia max 3 ganger sidn han ble født, og d har hendt etter at han ble et år..
så jeg er ikke redd for tiss eller søl på senga den første tiden[:)]

Jeg kan huske at Marcus ofte ble våt på nattdrakten, og da kommer det gjerne litt i senga også.. Så da er det greit at det ikke kommer rett i madrassen. [:)] Jeg kjøpte en billigmadrass på jysk, og den var litt tynn synes jeg, derfor har jeg overmadrass i tillegg. Men det er bare for å bruke de tre første mnd ca. Etter det skal han over i sprinkelsenga, og da må vi kjøpe en mer solid madrass. Da tenker jeg det holder med tisselaken.

Jeg har kikka på en kjempefin overmadrass som heter DRY kid. Det er en tynn overmadrass som også fungerer som tisselaken. Absorberer fuktigheten bort fra barnet og hindrer at madrassen blir grisete. Skal kjøpe en sånn etterhvert ihvertfall, koster rundt 600 kr. Kan vaskes og tørketromles også forresten, og har vunnet noen sånne priser/tester for lure ting... Helt genialt syns jeg, vanlig tisselaken virker så klamt å ligge på...

Jeg brukte ikke overmadrass sist til datteren min,skal ikke ha det nå heller.
Det er nok ikke noe must..

ORIGINAL: Madre Mia

Jeg har kikka på en kjempefin overmadrass som heter DRY kid. Det er en tynn overmadrass som også fungerer som tisselaken. Absorberer fuktigheten bort fra barnet og hindrer at madrassen blir grisete. Skal kjøpe en sånn etterhvert ihvertfall, koster rundt 600 kr. Kan vaskes og tørketromles også forresten, og har vunnet noen sånne priser/tester for lure ting... Helt genialt syns jeg, vanlig tisselaken virker så klamt å ligge på...

Den har jeg lest litt om også... hvor selges de da?? [:-] Bor ikke akkurat i en storby...hehe.. heller på landet!! [8D]

Jeg har kjøpt overmadrass siden madrassen vi skal bruke ikke er helt ny (1 år gammel).

Husker ikke merket, men kjøpte den på barnas hus på salgt til 199,-. Jysk har også overmadrasser til samme pris, tror jeg.

Jeg har svanemadrass og tisselaken. Ingen overmadrass.[;)]

Back
Topp