Overmadrass til sprinkelseng?

Snodig

Betatt av forumet
Jeg har vært så heldig å få tak i en helt ny sprinkelseng med madrass til en veldig bra prisDet jeg lurer på er om hva slags overmadrass som det lønner seg å kjøpe? Noen som har gode råd?
 
Hvorfor trenger du overmadrass? 
 


immababy skrev:
Hvorfor trenger du overmadrass? 



Hei igjen,
Mener det var noen her som nevnte en ny type overmadrass som gjør at man slipper tisselaken?  Det var det jeg tenkte på :)
 
Har aldri brukt hverken tisselaken eller overmadrass, men kan kanskje se behovet.... Burde vasket snuppas madrass, men ho trenger ny seng snart så da går den i søpla uansett. Men har brukt overmadrass når jeg har vært på tur og brukt gamle madrasser brukt av andre. Kjøpte da overmadrass på Ikea. Når det gjelder tisselaken, synes jeg det er så "skummelt" pga krybbedød og kvelning at jeg har tenkt at jeg heller kjøper ny madrass hvis det skulle bli for ille. Jada, mulig jeg er litt hysterisk ;-D
 
Jeg har kjøpt overmadrass, etter tips fra ei vennine med to barn.

Om lille tisser, spyr ol i senga så får ikke jeg madrassen inn i vaskemaskin, men overmadrassen kan man lett vaske i maskin :)
Med tisselaken over madrass, under overmadrass så blir den beskyttet mot tiss, spy ol.

Planen min er madrass med tisselaken, så overmadrass med vanlig laken over :)
Tisselaken er vist veldig klamt å ligge på...
 
Vi har madrass som har et trekk som absorberer væske som kommer, f.eks tiss.
Trekket kan tas av og vaskes uten at madrassen er blitt våt :)
Den er også pustene slik at det forhindrer krybbedød. 
Fikk den i gave, kosta rundt 1000-lappen da .. 
(Husker ikke merke) 
 
Vi har aldri brukt verken tisselaken eller overmadrass. Madrassen vi har er vel Svane tror jeg. Ganske tykk det trekket rundt madrassen, så de få gangene snuppa har tisset igjennom bleien, er det bare å ta av trekket og vaske det. Har ikke gått igjennom.
 
Aldri brukt overmadrass, for gullet har sånn madrass med "pustehull" i, er livredd for krybbedød! Med overmadrass eller tisselaken ville hele poenget med pustehullene være borte.
De få gangene han har lekket (ved bleieovergangene) har han heldigvis vært i min seng, og jeg har overmadrass :)
 
jeg har til mine små 2 år og 3 år.. madrass, tisselaken og overmadrass.. Og det er supert.. Har berget madrassen mange ganger med det.. Før jeg begynte med det da førstamann var liten,, ble et par madrasser kastet ja, pga. spy.

Men til beibin som kommer blir det ingen tisselaken,, kun madrass og overmadrass. Babyer kaster som regel ikke opp så mye som et barn over 1 år kan gjøre.
 
Du trenger ikke overmadrass, Og tisselaken trenger du ikke den første tiden. Det holder med en gulpeklut under hodet. Vi opplevde aldri noen som helst tiss igjennom når vi hadde baby, det ble mer aktuelt når han ble større og da tok vi på et tisselakenakkurat under baken. Men madrassene her går aldri på gjenbruk, de vil kun brukes til et barn og deretter kjøpe ny. Så om det skjer et uhell eller to så er den ingen krise tenker jeg.
 
jeg hadde heller ikke overmadrass da han var liten.. spying begynte han først med etter bhg-start og i likhet med en oppe i tråden her hadde jeg svanemadrass.. tok av trekket og heiv det i maskina..
blir ikke overmadrass til denne heller... kjøper selvfølgelig ny madrass - det er anbefalt av landsforeningen for uventet barnedød
http://www.lub.no
 
Back
Topp