Overmadrass og madrassbeskytter

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Jeg kommer til å kjøpe overmadrass til både vuggen og senga, men så lurer jeg på om jeg kanskje skulle kjøpt en til vogna å? Er dette nødvendig? Jeg tenker at overmadrassen er lettere å vaske enn selve madrassen hvis det skulle bli noeb uhell.

Å så i forhold til madrassbeskytter. Er dette noe man burde ha i både vogn, vugge og seng? Er billige like bra som dyre, eller betaler man for kvalitet som med så mye annet? Og er det egentlig forskjell på madrassbeskytter og tisselaken??

Førstegangs her, så ikke alt jeg blir klok på:p

Jeg kommer til å kjøpe overmadrass til både vuggen og senga, men så lurer jeg på om jeg kanskje skulle kjøpt en til vogna å? Er dette nødvendig? Jeg tenker at overmadrassen er lettere å vaske enn selve madrassen hvis det skulle bli noeb uhell.

Å så i forhold til madrassbeskytter. Er dette noe man burde ha i både vogn, vugge og seng? Er billige like bra som dyre, eller betaler man for kvalitet som med så mye annet? Og er det egentlig forskjell på madrassbeskytter og tisselaken??

Førstegangs her, så ikke alt jeg blir klok på:p
IKEA selger tisselaken til 59kr, det går jeg for. Og god ide å ha et i vogn og vugge. Det skal jeg kjøpe.
Ville spandert litt ekstra på madrass i sprinkelseng. Ellers er madrassbeskytter ett fett. Se hadde noen billige og gode på jollyroom. Jeg kjøpte der nett.

Bruker tisselaken.
Madrassen i vognen er så liten og lett, og ikke noe problem å ta i vaskemaskinen.
Visste ikke at man kunne få overmadrass til vogn engang? :-)

I vogn har vi ikke brukt noe. I sprinkelsengen har vi brukt madrassbeskytter fra IKEA. Det har fungert helt supert de gangene bleien ikke har holdt og det blir ikke klamt for den lille. Kan absolutt anbefales!

Tror jeg kjøper en overmadrass/madrassbeskytter.. tenker at tisselaken blir klamt eller ekkelt å ligge på.. er ikke glad i sånt no..

Her hadde vi tisselaken i sprinkelsenga, vogga og vogna. Hadde kun en "liten" overmadrass i sprinkelsenga.

Her skal lille ligge på lammeskinn både i vugge, i seng og i vogn, med tisselaken/madrassbeskytter under. Har en gulpeklut under hodet (lett å vaske ved gulp osv)...

Da kjøpte jeg en madrassbeskytter/tynn overmadrass på jysk sammen med madrass og dyne idag :-) den kostet 100 kr og virket myk og god.. til sprinkelseng..

Skal kjøpe to overmadrasser sammen med madrass + seng på ikea. Greit å ha en ren å bytte til ved uhell.

Men angående beskyttelse/tisselaken må jeg undersøke mer. Er veldig greit å lese andres erfaringer ;)

Vet ikke om vi tar noe sånt i vogna.

Back
Topp