Overhysterisk?

vimsemamma

Glad i forumet
Er jeg rar som misliker at folk ( og med folk så mener jeg min mor) legger ut bilder av jenta mi på facebook?
Jeg har sagt det til henne fra dag 1 , at jeg liker ikke at hvem som helst kan se bilder av dukka mi.. Og hvertfall ikke bilder jeg ikke har godkjent først.

Og hva skjedde i går? Jo, da har hun opprettet et helt album med bare bilder av snuppa..Kjenner jeg blir lei. Forstår hun er stolt bestemor og alt det der, men til og med jeg har ikke så mange bilder av henne ute, og jeg er veldig konsekvent med hvilke bilder jeg velger. Prøvde å si det til henne på en pen måte, men nå er hun sur på meg igjen. Gah..[X(]

Nei du er ikke hysterisk. Jeg tenker på sånn selv. Har ikke lagt inn så mange bilder på fb,
og jeg blir egentlig helt fortvilet av de som legger ut alt.........
Når tulla kommer til verden vil jeg nok legge ut noen der, slik at jeg kan dele det med venner som er langt borte.

Men uansett så er det hvertfall viktig å ha sperre på hvem som kan se profilen der, sånn som feks bare venner....

jeg synes heller ikke at du er hysterisk, jeg kommer heller ikke til å legger ut så mange bilder av min lille gutt, kansje bare et par slik at venner kan se han, å jeg har sperret slik at bare mine venner kan se på både bilder å profil[:D]

men jeg synes det er litt dårlig gjort av din mor å ikke respektere ditt valg, å vertfall når hun blir sur på deg....men jeg håper det order seg for dere[:)]

ORIGINAL: wowmamma

Nei du er ikke hysterisk. Jeg tenker på sånn selv. Har ikke lagt inn så mange bilder på fb,
og jeg blir egentlig helt fortvilet av de som legger ut alt.........
Når tulla kommer til verden vil jeg nok legge ut noen der, slik at jeg kan dele det med venner som er langt borte.

Men uansett så er det hvertfall viktig å ha sperre på hvem som kan se profilen der, sånn som feks bare venner....

Ja, jeg har sånn sperre, men det har ikke mamma. Og hun er sånn som er venner med ALT, folk i fra hele verden.
Blir så irritert på at hun ikke kan respektere meg!! Og i tilegg greier å bli sur for det, og gi MEG skyldfølelse eller få MEG til å føle meg som en idiot.

Synes din mor burde respektere deg i ditt ønske om at du ikke vil at alle og enhver skal kunne se alt av tulla di. 
Greit at hun er stolt mormor, men en kan begrense hva en legger ut.
Selv om det er kjekt å vise - er det nok ikke så mange som er interessert i å se på "hundrevis" av bilder.

Kanskje du kan hjelpe henne med å sperre profilen. Det hjelper jo litt hvertfall.

SKJØNNER DEG SÅÅÅÅ UTROLIG GODT...

Her har jeg "krangla" med både svigerinne og svigermor de siste dagene. Vi giftet oss for en mnd siden, og har spurt alle som tok bilder, om vi kunne få kopier. Svigerinna mi syntes det var "dødssmart" å legge alle sine (og det var en del) ut på facebook, så kunne vi jo bare laste de ned derifra. Vi har gitt beskjed om dette mange ganger før, at vi ikke ønsker bilder av oss og fam lagt ut der. Skal bilder legges ut, vil vi selv gjøre det. Etter mye om og men, og sikkelig sur i trynet, gikk hun med på å slette de.

Og svigermor da[:@]..gav beskjed når vi fikk Linnea om at vi ikke ønsket bilder og slikt i avisen, men det brydde hun seg ikke om, for det hadde hun jo gjort med sine andre barnebarn. Hadde rabalder den gangen også. Og så fant jeg ut at hun jammen meg har satt inn bryllupsbilde av oss i avisen, selv om vi igjen hadde mindt henne på episoden i fjor, og at vi IKKE ønsket dette igjen...hun hadde ikke trodd oss, fikk vi til svar[:@]

Synes seriøst at vi må få lov til selv å bestemme hva vi har lyst å legge ut av informasjon og bilder av oss selv og VÅRT liv???

Din mor burde helt klart respektert deg her, er jo trossalt ditt barn og da bestemmer du hva som skal kommer ut av bilder av jenta di.
Sambo får lov til å legge ut noen få bilder av babyen på FB når den tid kommer, og ønsker da at han får sperre på de slik at kun venner får se bildene.

Det som er så dumt med å legge ut bilder på FB er at de "eier" bildene, og selv om dere sletter bildene ligger de fortsatt på FB og kan brukes om noen finner ut av det.

Jeg synes ikke du er overhysterisk... Jeg er jo så engstelig for alt sånn,har jo ikke vist bilde av min lille gutt her på bv engang.... synes det er et godt råd du har fått om å hjelpe mora di å sperre profilen sin,enten går ho med på det eller så skal bildene fjernes,synes jeg[:)]

Det er jo bare å sperre profilen sånn at kun de man har godkjent som venner kan se bildene som blir lagt ut. Og de har forhåpentligvis sett ungen/ungene dine før, så da kan det ikke skje mye skade [;)]

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Charl0tte

Det er jo bare å sperre profilen sånn at kun de man har godkjent som venner kan se bildene som blir lagt ut. Og de har forhåpentligvis sett ungen/ungene dine før, så da kan det ikke skje mye skade [;)]

På facebook er det sånn at de bildene som blir lagt ut, eier facebook retten til, dvs at i prinsippet kan de brukes til reklame og hva som helst uten at man kan si noe på det!

Det stemmer ikke det med at facebook får retten til bildene og kan gjøre hva de vil med de, jeg og trodde dette en stund, men så på Oprah her om dagen og da snakket hun med "grunnleggeren" av facebook og han sa dette bare var en misforståelse som folk hadde satt igang rykter om [:)] Akkurat som folk og har satt igang en drøss med grupper om at det skal begynne å koste penger å bruke fb, bare tull det og [:D]

Skjønner deg godt jeg vimsemamma!! Skrev nettopp ett langt svar til deg, men koblingen ble brutt[>:] Så orker ikke skrive på nytt!!
Men ihvertfall!! Om det kan lagres og brukes vidre av andre eller ei, dette er snakk om hva du føler er trygt for deg/dattra di! Man gjør ikke sånt uten at foreldre har godkjent det! Håper morn din kan forstå det! Hun har iiingen grunn å bli sint på deg for det!

skjønner ej godt. har kjempe lyst å legge ut bilder av tantungane mine, men mammaen vil ikke å da respektera ej det... ellers har no ej lagt ut noen bilder av gutten min, men kun vennane mine som har tilgang. men kem vet. der er tulne folk her i verden som klare å finne bilda fordi om. syns mor di skal respekere dej ej. din unge. å det fins så utrolig mange syke mennesker her i verden desverre...

ORIGINAL: wowmamma

Synes din mor burde respektere deg i ditt ønske om at du ikke vil at alle og enhver skal kunne se alt av tulla di. 
Greit at hun er stolt mormor, men en kan begrense hva en legger ut.
Selv om det er kjekt å vise - er det nok ikke så mange som er interessert i å se på "hundrevis" av bilder.

Kanskje du kan hjelpe henne med å sperre profilen. Det hjelper jo litt hvertfall.

Enig...

Forstår att du reagerer.
Eg har sagt att eg ikkje skal ha hundrevis av bilder av guttungen på facebook.
Og eg skal se de først.
Onklene kan no ha ett bilde hver og sånn.
Men ikke bilder av ALT vi foretar oss.

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: Charl0tte

På facebook er det sånn at de bildene som blir lagt ut, eier facebook retten til, dvs at i prinsippet kan de brukes til reklame og hva som helst uten at man kan si noe på det!

Nei du krysser av på det inne på personlig/personvern på profilen din.
Om facebook skal ha rettigheter på bildene eller ikke.

ORIGINAL: happyhappymamma

jeg synes heller ikke at du er hysterisk, jeg kommer heller ikke til å legger ut så mange bilder av min lille gutt, kansje bare et par slik at venner kan se han, å jeg har sperret slik at bare mine venner kan se på både bilder å profil[:D]

men jeg synes det er litt dårlig gjort av din mor å ikke respektere ditt valg, å vertfall når hun blir sur på deg....men jeg håper det order seg for dere[:)]

det e viktig å¨sperre hvem som har tilgang til bildene ellers kan alle se de å kopiere de.. sperrer du de kan ingen kopiere de..

ORIGINAL: Cstina

Skjønner deg godt jeg vimsemamma!! Skrev nettopp ett langt svar til deg, men koblingen ble brutt[>:] Så orker ikke skrive på nytt!!
Men ihvertfall!! Om det kan lagres og brukes vidre av andre eller ei, dette er snakk om hva du føler er trygt for deg/dattra di! Man gjør ikke sånt uten at foreldre har godkjent det! Håper morn din kan forstå det! Hun har iiingen grunn å bli sint på deg for det!

Nei, jeg synes ikke selv at hun har rett til å vær sint, men det er hun uansett..Er flere ganger vi har hatt diskusjoner som dette, og jeg er alltid den store stygge ulven. Til slutt går hun direkte til personangrep på meg, i steden for å holde seg saklig. Blæh. For meg handler dette mest om en prinsippsak, og at hun skal respektere mine grenser.

Back
Topp