Overhysterisk?

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg er (som sikkert alle andre), livredd for at det skal skje noe med barna mine. Når eldstejenta er sjuk, ser jeg for meg de værste scenarioer, med sykehusbesøk og det som verre er. Nå er hun forkjøla, tett i bringa og nesa, å jeg er livredd for at hun skal kveles, så er inne hos henne flere ganger iløpet av en time, bare for å høre at hun puster. Vet med meg selv at jeg ikke kommer til å sove i natt, men passe på henne.
Er det normalt å være så hønemor at man tenker det værste med en gang ??

Det håper jeg da, for sånn er jeg også ;) Egentlig veldig slitsomt, for det er ikke måte på hvilke bilder jeg får i hodet til tider. Tror det verste med en gang.

Vet ikke hva som er normalt, men jeg tenker ikke det verste ved en forkjølelse:p mini er snart 14 mnd og har vært syk flere ganger, aldri vært bekymret enda:p

Jeg tenker det må slitsomt å ha det sånn, altså bli så bekymret. Jeg har det ikke slik, kanskje jeg er for slapp?

Da er det ikke bare meg.. Hehe..
Er så trått, vet med meg selv at jeg kommer til å fly inn og ut av rommene i hele natt.. Redd ved den minste lyd i callingen..

Jeg er ikke slik da. Men folk er da forskjellige.

Her går jo mi eldste til sentrum alene med venninner for å shoppe allerede så.

Når de er syke, sjekker jeg litt ekstra, spørs litt hvordan syke da. Forskjell på litt hoste og tett nese og høy feber og vondter.

Her har hu øyekatarr. 11 mnd, fersk i bhg. Bekymret for at hun skal bli blind av det.

Mi har ikke feber engang nå, bare tett i nesa og slimhoste. Men er sååååå redd hun skal kveles, selv om hun puster fint og hører ikke antydning til surkling nå. Ikke hosta siden ho la seg for snart tre timer siden. Vinduet står oppe og det er kaldt der inne, virker som at det hjalp veldig!

Folk er forskjellige, jeg er ikke slik, men tror det er helt normalt :)

Jeg er ikke slik da. Men folk er da forskjellige.

Her går jo mi eldste til sentrum alene med venninner for å shoppe allerede så.

Når de er syke, sjekker jeg litt ekstra, spørs litt hvordan syke da. Forskjell på litt hoste og tett nese og høy feber og vondter.
Mi er bare 2.5, så her er det litt tidlig enda :P

Jeg tror ikke de skal bli kvelt av en forkjlelse eller blind av en øyebetennelse nei.

Jeg synes ikke verden gikk under da eldste fikk astmadiagnose heller, og plukker bare lett frem en kortisonkrem fra medisinskapet når en av dem har eksem et sted. Jeg medisinerer for allergi, og sier "javel, da må du ha øyedråper før du går da" når han vil besøke en klassekamerat "men han har en katt, da, mamma...."

Har de høy feber følger jeg med dem, og jeg er sånnsett alltid innom barnerommet før jeg legger meg og hører på pusten. I praksis, lemper beina hennes opp i senga igjen, go legger på henne dyna. Og lytter på pusten hans, den har vært fin lenge nå, men dette har med astma å gjøre, og en periode hvor vi måtte medisiner ei søvne av og til. Så jeg bare lytter på at pusten er fin.

Ja jeg ville kalt det overhysterisk å se for seg alle slags fæle scenarioer bare ungen er forkjøla....jeg hadde blitt utmattet av det, da de er forkjølet stort sett "hele tiden" om vinteren, så hvis jeg ikke skulle ha sovet fordi jeg skulle følge med at de puster så hadde jeg jo aldri sovet :p

Ja jeg ville kalt det overhysterisk å se for seg alle slags fæle scenarioer bare ungen er forkjøla....jeg hadde blitt utmattet av det, da de er forkjølet stort sett "hele tiden" om vinteren, så hvis jeg ikke skulle ha sovet fordi jeg skulle følge med at de puster så hadde jeg jo aldri sovet :p
Er nettopp sånn jeg har det, da.. Men nå er det andre gang på en mnd at hun er slimete, Så blir jo redd for alt mulig..

Nei, er ikke så redd at jeg ikke sover ved vanlige sykdommer.

Storebror lå alene de nettene han spydde også. Men nå er han så stor at han hadde bøtte ved senga og våkna når han måtte spy.

Yngste på 2.5 har astma, så mange ganger har hun vært fryktelig tett. Da har hun ofte sovet inne hos oss. For å følge med, men jeg sover.

I natt sov jeg inne hos henne fordi hun fikk et voldsomt kruppanfall som vi havnet ute på trappa med. Da ville jeg være i nærheten.

Jeg tenker at det er fint du vil følge med, men du kommer til å få lite søvn hvis du skal være våken ved sykdom.
Legg deg heller på madrass på rommet hennes hvis du vil være i nærheten :-)

Nei, er ikke så redd at jeg ikke sover ved vanlige sykdommer.

Storebror lå alene de nettene han spydde også. Men nå er han så stor at han hadde bøtte ved senga og våkna når han måtte spy.

Yngste på 2.5 har astma, så mange ganger har hun vært fryktelig tett. Da har hun ofte sovet inne hos oss. For å følge med, men jeg sover.

I natt sov jeg inne hos henne fordi hun fikk et voldsomt kruppanfall som vi havnet ute på trappa med. Da ville jeg være i nærheten.

Jeg tenker at det er fint du vil følge med, men du kommer til å få lite søvn hvis du skal være våken ved sykdom.
Legg deg heller på madrass på rommet hennes hvis du vil være i nærheten :-)
Kjæresten min, stepappan hennes, har lagt seg på rommet sammen med henne:) så han følger med i natt, selv om han skal på jobb <3 snille mannen min!! Men jeg kommer nok til å sove med ett øye åpent fordet:-/

Jeg syntes det hørtes veldig slitsomt ut å bekymre seg så for en forkjølelse.

Men så bekymrer jeg meg lite ved sykdom, hu var syk mer eller mindre hele tiden fra hu var 18 mnd til nesten 6 år og var frisk knapt en uke før hu ble syk igjen. Om jeg ikke skulle ha sovet når hun var syk hadde jeg aldri fått sove.

Jeg har heller hatt henne i min seng når hun har hvert veldig dårlig for å kunne følge med.

Jeg syntes det hørtes veldig slitsomt ut å bekymre seg så for en forkjølelse.

Men så bekymrer jeg meg lite ved sykdom, hu var syk mer eller mindre hele tiden fra hu var 18 mnd til nesten 6 år og var frisk knapt en uke før hu ble syk igjen. Om jeg ikke skulle ha sovet når hun var syk hadde jeg aldri fått sove.

Jeg har heller hatt henne i min seng når hun har hvert veldig dårlig for å kunne følge med.
Det ER fryktelig slitsomt. Er anstrengt hele tiden. Kjenner jeg vil sove her jeg ligger men det er ikke lett, selv pm jeg vet at kjæresten har full kontroll der inne..

Det ER fryktelig slitsomt. Er anstrengt hele tiden. Kjenner jeg vil sove her jeg ligger men det er ikke lett, selv pm jeg vet at kjæresten har full kontroll der inne..

Nei jeg skjønner at du ikke bekymrer deg fordi du skjønner det er gøy. Håper du klarer å roe deg ned etterhvert slik at du får sove.

Back
Topp