Overhysterisk lege..

Ole Brumm

Forumet er livet
Hei, kommer akkurat hjem fra legen. Jeg hadde fint BT nå, men litt spor av hvite blodlegemer (?) i urinen. Hun hadde fått svar på blodprøvene jeg tok på torsdag og da var visst urinsyre(...)nivået litt høyere enn normalt. Ellers var alt bra. Hun spurte om jeg kjente mye liv og jeg sa som sant er at det har avtatt litt i det siste. Dette har jeg jo lest og hørt at er normalt så jeg har ikke tenkt så mye over det, er jo bare glad for å kjenne de bevegelsene jeg gjør. Da jeg var på Ullevål forrige uke på CTG fikk jeg et glass sterk saft og den lille ble helt bajas. Sa til legen at det var siste gang babyen var helt vill, det har avtatt etter det. Så fikk jeg et glass saft av henne og da baby ikke reagerte like voldsomt som sist, ringte hun ullevål. så da har jeg fått ny time til ctg og legen i morgen.
Hun sa at hun ikke tar noen sjanse med de gravide og det er jo helt klart betryggende da, men synes kanskje hun overdriver littegranne....
Så nå sitter jeg her da og drikker sukkersaft (æsj[:'(]) og spiser sjokolade for å få baby til å røre på seg-men den voldsomme reaksjonen som sist uteblir. Legen sa at hvis jeg ikke kjente noe måtte jeg bare reise ned med en gang.. Jeg kjenner jo bevegelse da og jeg skal jo på CTG i morgen. Synes dette er vanskelig jeg..jeg drar svæært sjelden til legen hvis det er noe med meg selv og har jo fortsatt litt den holdningen, men nå er det jo snakk om en baby da som jeg ikke har kontroll over.. 

Noen andre som har slike hysteriske leger? Og noen som synes jeg bør ringe Ullevål? Eller kan det vente til i morgen tidlig?

Håper noen har tips, selv om det ikke er så veldig mange igjen her...

Hei.

Synes du er heldig som blir tatt så godt vare på jeg. Selvsagt bør dem ikke skremme oss gravide på den måten, men du får nå iallefall sjekket at alt er bra... [;)][;)] Noe det garantert er.. Ønsker deg lykke til iallefall. Gi oss en oppdatering når du har vært der... [:)][:)]

Min er ikke spes roligere nå om dagen. Holder et leven til tider.[:)]. Men er som regel flink å sove når mamma sover[;)].. Men ikke på morningen da er det tut og kjør...

Da er jeg hjemme igjen fra Ullevål og alt var som forventet; bra. Er jo helt klart veldig glad for de passer på meg, men er bare veldig lei av å løpe til lege og sykehus 3 ganger i uka nå. Sa til legen på Ullevål-som forøvrig var superbra-at jeg gjerne kunne tenke meg å bli igjen, men da sa hun at jeg måtte nok smøre meg med tålmodighet for det var visst fortsatt en stund igjen... Ja ja, jeg blir vel her helt til slutt jeg da-men skal ha julibarn altså!!!  

Er egentlig bittelitt misunnelig, kunne tenkt meg litt flere legebesøk, jeg, enda jeg har vært der nesten en gang i uka i en evighet! Men det kan jo ha en sammenheng med at det ikke gikk så bra i mitt forrige svangerskap, og at selv om de sier at alt ser bra ut nå, stoler jeg ikke helt på dem før jeg får se ungen, tror jeg!

SYNES DET ER GODT DE PASSER PÅ,,MEN MENER DET VIRKER LITT OVERHYSTERISK HU DER JA (sorry...caps,lock)
min har jo også stilnet litt,,,siden der er så liten plass...men dersom man kjenner liv 3 x pr. dag er alt bra har min jordmor sagt.....
om det kun er to ganger for dag, kan alt være bra likevel...det er jo ikke alle bevegelsene vi kjenner..kommer jo an på hva vi driver med!!

Jaja,,,,de passer heldigvis på oss...[;)]

Jada, jeg klager jo ikke, synes det er godt å vite at hun passer på meg da. Legen på Ullevål lurte på hvorfor jeg var der da, og da jeg sa at det var legen som hadde beordret meg ned dit, sa hun at de hadde mange henvisninger fra litt hysteriske leger. Men men, så lenge alt er bra med baby er jeg bare glad!

Back
Topp