Overhysterisk? Bare meg?

mamma_møø skrev:
men dere som kjører og henter og bruker barneseter: kjører dere aldri buss selv? Er det snakk om bybusser, eller "landeveisbusser"? Tar dere med barnesete når dere skal busse?

Rent praktisk ser jeg ikke hvordan dette kan løses ... i bybussene er det jo ikke mulig å montere barnesete heller, de har verken seler eller isofix.

Hvorfor dra inn dette i denne diskusjonen? Det har ingen relevans. Har man mulighet til å kjøre selv, og vil, så kjør selv. At folk MÅ ta buss har ingenting med saken å gjøre. Jeg har faktisk aldri tatt buss med ungene mine, men skal jeg på lengre busstur så tar jeg med bilsete ja. Skulle jeg bli nødt til å bruke buss til daglige gjøremål så hadde vi selvsagt ikke dratt med oss bilsete over alt. 

TralleTrollol skrev:

mamma_møø skrev:
men dere som kjører og henter og bruker barneseter: kjører dere aldri buss selv? Er det snakk om bybusser, eller "landeveisbusser"? Tar dere med barnesete når dere skal busse?

Rent praktisk ser jeg ikke hvordan dette kan løses ... i bybussene er det jo ikke mulig å montere barnesete heller, de har verken seler eller isofix.

Hvorfor dra inn dette i denne diskusjonen? Det har ingen relevans. Har man mulighet til å kjøre selv, og vil, så kjør selv. At folk MÅ ta buss har ingenting med saken å gjøre. Jeg har faktisk aldri tatt buss med ungene mine, men skal jeg på lengre busstur så tar jeg med bilsete ja. Skulle jeg bli nødt til å bruke buss til daglige gjøremål så hadde vi selvsagt ikke dratt med oss bilsete over alt. 

Selvfølgelig har det relevans! Jeg lurte på om folk var mer nøye når det gjaldt å sende barna med buss med bhg enn når de tok buss selv. Og det er faktisk forskjell på bybusser og "landeveis"-busser. Så fint for deg at du aldri har tatt buss med ungene dine. Mange andre har det. Og godt er det, for skulle alle kjørt privatbiler til enhver tid, så hadde det blitt enda mer forurensing! (det siste derimot, det hadde ingen relevans!)

Synes ikke du er hysterisk.
Jeg har selv krysset av på "nei" på spørsmålet om barnehagen får frakte mitt barn i privatbiler. 

Imogene skrev:
Synes ikke du er hysterisk.
Jeg har selv krysset av på "nei" på spørsmålet om barnehagen får frakte mitt barn i privatbiler. 

Det gjorde jeg også. Har man mulighet så synes jeg absolutt ikke man skal føle på at man er overhysterisk. Man er bevisst! 

Jeg syns du er overhysterisk.
Vi har ikke bil og er avhengig av buss hver dag.Hadde aldri falt meg inn at det kun er 2 punkt sele..tror ikke det er noen faktis i de lokalbussene her..sorry,men det blir bare litt for dumt..:-p

Vi sender bare ungene med biler i barnehagen hvis jeg får montert bilsetet hans, som er bakovervendt. 

Har tatt buss med ungen en gang da han var 1 år, og det var grusomt.. Etter det har jeg aldri gjort det, og kommer ikke til å gjøre det. 

Jeg synes ikke du er overhysterisk! 

I bhg vår kjører vi kun med seter og 3-punkt seler. En gang kom det taxi med 2 punkt seler, da måtte alle barna stå og vente til det kom en ny taxi med 3-punkt seler. Er det barn uten sete blir det ingen tur på det barnet.

Back
Topp