Overgangen fra 2 til 3 barn

Tussi_lussi

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Snøkrystallene2021❄️
Hei.
Her går vi fra 2 til 3 barn nå. Lurer på om noen kan fortelle litt om overgangen? Barna mine er 3 og 4 1/2år. Husker det var veldig travel for noen år siden da minstemann var nyfødt. Har gått seg veldig til nå det siste å de har mye glede av hverandre. De er ikke så store ennå å de trenger endel hjelp enda. Noen som har vært i samme situasjon å lyst å fortelle litt om overgangen fra å ha 2 til 3 barn?

Hei.
Her går vi fra 2 til 3 barn nå. Lurer på om noen kan fortelle litt om overgangen? Barna mine er 3 og 4 1/2år. Husker det var veldig travel for noen år siden da minstemann var nyfødt. Har gått seg veldig til nå det siste å de har mye glede av hverandre. De er ikke så store ennå å de trenger endel hjelp enda. Noen som har vært i samme situasjon å lyst å fortelle litt om overgangen fra å ha 2 til 3 barn?
Her var mine 5 og 3 når minste kom til verden :happy:
Det gikk overraskende lett, største ble mer selvstendig, selv om hun trenger hjelp til ting, men klarte masse selv :happy:

Syns faktisk den største overgangen var fra 0-1 og fra 1-2 :)

Nå kommer 4 og 5 her, og minste er 1 år og 2 mnd nå, så vil tro det blir veldig hektisk :happy:

Last edited:
Her vil mine være snart 3 og så vidt 5, og vi tenker mye på det samme! Regner med en hektisk tid, men er spendt på hvor hektisk :p

Håper det kommer noen gode synspunkter her, slik som over :)

*sniker fra april 20*

Vi gikk fra 2 til 3 barn nå som sistemann kom. Må si det var den enkleste overgangen. Merker omtrent ikke noe forskjell, om man kan si det slik. Han blir jo en tydelig nr 3, da han bare må være med på lasset når de andre skal stelles, leke, leveres, hentes osv.. Men det er jo bare kjekt!
Nå er minstebror en drøm som sover hele natten, er tålmodig uten sidestykke og smørblid hele dagen. Så det har jo selvsagt hjulpet på. Nr 2 var rake motsetningen, grunnet nye magevondt. Da var overgangen enorm. Så veldig godt å kjenne at det kan gå andre veien denne gangen. Mellom nr 1 og 2 er det akkurat 2 år, mellom nr 2 og 3 er det 3 år. Merker også forskjell på akkurat det. Mellom nr 1 og 3 er det 5 år, så de har heldigvis mye glede og interesse for minstebror :)

Hei.

Det sies at 1 er 1, og 2 er som 10. Nummer 3 er bare 11:p Er egentlig ikke så stor overgang så lenge barna er så tette.
Den eldste blir plutselig veldig stor, og det skjer mye i selvstendigheten deres fremover.

Jeg har barn født i 2010, 2012, 2015 og venter nå 2021. For min del blir den største endringen å gå tilbake til bleiebarn, amming og nattevåk. Det å strekke til som mamma blir nok relativt likt som før (håper jeg). Også håper jeg at de eldste kan hjelpe til som levende rangler og oppsynsmenn hvis det trengs.

Her var mine 5 og 3 når minste kom til verden :happy:
Det gikk overraskende lett, største ble mer selvstendig, selv om hun trenger hjelp til ting, men klarte masse selv :happy:

Syns faktisk den største overgangen var fra 0-1 og fra 1-2 :)

Nå kommer 4 og 5 her, og minste er 1 år og 2 mnd nå, så vil tro det blir veldig hektisk :happy:

Puh, høres ut til å bli en travel tid fremover :p
Blir nok veldig mye kos også:)

Her blir eldste 6 år, og minsten 2,5 år når babyen kommer❤️ Tror det mest utfordrende blir å holde følge med propellen på 2,5 med en nyfødt på armen (takk Gud for bæresele!), men er veldig takknemlig for en rolig og tålmodig storesøster som elsker å bidra og leke med lillebror. Jeg synes overgangen fra 0-1 var garantert mest overveldende, og 1-2 gikk egentlig bedre enn all forventning:-) Tenker det kan bli litt mer krevende i begynnelsen nå, men det er jo uansett bare for en bitteliten fase i livet før de plutselig er blitt «store»❤️

Mine var 3 og 1(nesten 2) da tredjemann kom. Hun ble født veldig syk så vi tilbragte 7 mnd på sykehuset, men da vi endelig kom hjem så synes jeg det gikk helt fint. Absolutt ikke noe å grue seg for. Klart det blir hektisk og mye å gjøre, men med gode rutiner så går det helt fint!

Back
Topp