Overforing?

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Hehe, er det ikke det ene, så er det det andre. [;)][:D] Meen, nå har det seg sånn at jeg lurer på om Petter spiser selv om han egentlig er mett.. På grunn av at han har drukket hele flaska med mme hver kveld vi har tilbudt det (fire ganger til nå), så tenkte jeg det var greit å fortsette, for så å slutte når vi ser han blir fornøyd med bare puppen. Men så er jeg redd for at jeg feiltolker han, og at det kanskje er overtrøtt han er. Men ville han ha drukket 80 ml mme om han ikke var sulten? Vanskelig å svare på kanskje, men.. Overskuddet kommer vel opp som gulp, men jeg vil jo ikke tvangsfore han heller.. [:o] Det skal sies at han blir veldig rolig og fornøyd etter den flaska med mme, og er veldig lett å legge etterpå..

synes du skal fortsett med flaske til kvelden jeg da..jeg gir flaske rett før han legger seg.pupper først så flaske..jeg lager 100ml og da drikker han bare 50 ca,og da vil han ikke ha mer..di er veldig flinke til å stoppe å ete når di er mette..og ja,overskudde kommer opp som gulp..jeg gir flaske om kvleden for det ser ut som han ikek blir helt for nøyd med puppen..da må jeg puppe han flere ganger før han roer seg og legger seg til å sove..etter jeg bynte med flaske også så legger han seg uten problem[:D]og det er jo litt deilig da[:)]ikke lett å tolke dissa små nurka,men det kommer etter hvert[:)]

Ooh, som det hjelper å høre det fra noen andre. [;)][:)] Jeg blir skikkelig rådvill innimellom, men ja det er veldig deilig at han er så rolig og medgjørlig når han skal legge seg. [;)]

Pupper du først?
Jeg gir mini 150ml mme til hvert måltid, men jeg ammer ikke lenger.
Så lenge han ikke gulper så overforer du han nok ikke. (er ikke hikking også et tegn på for mye mat?)

Et annet tips er å la han snu seg etter flaska og ikke la flaska komme til han. Dytt litt av smokken på flaska borti kinnet.Snur han seg etter den vil han ha mer, gidder han ikke snu seg er han nok mett hehe

ORIGINAL: Neener

Pupper du først?
Jeg gir mini 150ml mme til hvert måltid, men jeg ammer ikke lenger.
Så lenge han ikke gulper så overforer du han nok ikke. (er ikke hikking også et tegn på for mye mat?)

Ja, jeg pupper i en evighet først. hehe.. Skal prøve det med å la han søke flaska! Takk for tips. [:)]

jenta mi hikker fleire gongar daglig, trur ikkje det treng å vere i samaheng med mat ein gong... Dei nemnte at det var eit teikn på at ho hadde fått i seg mykje på sjukehuset med, men ho hikka tilogmed før amminga var kome i gang, for å ikkje gløyme i magen...

ORIGINAL: Elaine

jenta mi hikker fleire gongar daglig, trur ikkje det treng å vere i samaheng med mat ein gong... Dei nemnte at det var eit teikn på at ho hadde fått i seg mykje på sjukehuset med, men ho hikka tilogmed før amminga var kome i gang, for å ikkje gløyme i magen...

hikking er at mellomgulvet trekker seg sammen og trenger værken ha sammenheng med mat, metthet eller noe spesielt.
Litla mi hikket mye i magen min og hikker så å si like mye nå.
heeelt vanlig sier helsesøster.

ORIGINAL: LilleMusMei

ORIGINAL: Elaine

hikking er at mellomgulvet trekker seg sammen og trenger værken ha sammenheng med mat, metthet eller noe spesielt.
Litla mi hikket mye i magen min og hikker så å si like mye nå.
heeelt vanlig sier helsesøster.

Akkurat samme sa helsesøster til meg også[:)]

Okei, da skal jeg prøve det! I dag har Petter BARE vært fornøyd, og sovet langt mer enn vanlig.. Så jeg er veldig spent på natten.. [;)] For vi droppa mme i kveld, for han gulpa mye mm, og det pleier han ikke å gjøre. kanskje jeg endelig har nok melk. [:)] *håpehåpe*

Back
Topp