ORIGINAL: hissigproppen MØMØ
ORIGINAL: Fridasinmamma
Hvor har dere 10 % fra? At det kun anmeldes 10% av alle voldtekter?
Mye av grunnen.. tror jeg.. at ikke så mange anmelder en voldtekt.. er fordi de i ettertid tenker at kanskje jeg bar pitte litt delaktig?? Eller.. det der kan umulig politiet finne ut av hvem var pga at det skjedde på en plass hvor ingen andre ferdes..Jeg kan ikke kjenne han igjen osv osv
Mange grunner til at folk ikke anmelder.. og dermed får vi store mørketall! Tragisk!
Enig at det er mange grunner til at "vanlige" voldtekter ikke blir anmeldt.
Men blir du overfalt slik som det som har vært snakk om i mediene så er det liten tvil om det som har skjedd.
Blir du utnyttet mens du er neddopet/sover osv så er kanskje skyldfølelsen større, og kanskje flere tanker som "kanskje jeg sa ja? Hva gjorde jeg som fikk han til å gjøre dette?" osv.
Min helt personlige teori er at det er flere etnisk norske som voldtar i det store og det hele (her i landet), men at det ikke blir anmeldt pga det er i forholdet, en venn, skjer i fylla osv.
Joda.. sant det...
Men ser ofte via jobben feks.. at kvinner tilkaller politiet.. eller drar til politiet etter en voldtekt.. men de anmelder det ofte ikke.. Skjønn den som kan..