overføringer dnb nor

lille iskaffe

Forumet er livet
hvilke klokkeslett er det?

dytt

vist det er overføringer mellom egne konti så får du vel penga med engang?men vist du skal betale en regning som skal være betalt til neste dag så må det skje innen 12 dagen før mener jeg å huske.

På jobb benytter vi dnb, og siden jeg har hatt ansvaret for betaling av mange millioner pr dag i en lengre periode så vet jeg at overførselen skjer av alt som er bekreftet i nettbank innen 12.30 mandag-fredag. Det går også en overføring tidelig på morgenen (husker ikke helt, muligens 7) da overføres alt som kom for sent til 12.30 forrige dag (eller som er lagt inn tidligere, på forfallsdato den gjeldende dag)

Når det er synlig inn på konto til mottaker derimot, er avhengig av mottakerbanken. Om det er samme bank vil de se det samme ettermiddag, og det gjelder erfaringsmessig også noen andre banker, men for de fleste vil det i alle fall være på plass neste dag. (Innenlands.) Tidligere tok det to dager til postbanken, men nå er vel de også innunder bbs. Utenlands tar det selvsagt lenger tid, men hvor lang avhenger av hvilket land.

Overførsel mellom egne konti i samme bank er som andre sier "på minuttet"

Back
Topp