overføring i bank?

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Hvor lang tid tar det å overføre penger fra en konto til en annen i samme bank??? Ikke samme kunde[;)][:)]

Som oftest over natta, men mange banker har det kanskje sånn at det går direkte?

Så hvis en person overførte penger i går kveld skulle de garantert vært på konto i dag???

Noen som mener det tar lengre tid??? Så jeg ikke hisser meg unødvendig!?![8D][8D][>:]

ORIGINAL: Conniemor

Jeg har opplevd at noen satt penger til meg mandagkveld, men fikk de ikke før på onsdag. Dette fordi vi hadde forskjellige banker[:)]

mmmm... men her er det snakk om samme bank da....

Dette er meg bekjent ikke regulert i detalj med bakgrunn i noen lovhjemmel, forskrift e.l., så det vil kunne variere fra bank til bank. Overføring til en mottaker i annen bank skal normalt være fremme samme dag hvis betalingen gjøres før kl 12 (noen banker bruker kl 14 som frist), men ingen ønsker å gi garantier (ettersom forsinkelser kan oppstå hos tredjeparter). Når det gjelder overføring til mottaker i samme bank varierer det mye. Teoretisk sett kan banken utføre overføringen umiddelbart, uten noen nevneverdig forsinkelse, men i praksis har jeg inntrykk av at det sjeldent er tilfellet. I min erfaring tar det ca. like lang tid å overføre til mottakere i samme bank som til mottakere i annen bank.

i banken min går det bare noen minutter uansett når på dagen

Mannen min kan sette over penger til meg, da bruker han samme måte som man betaler regninger og da har jeg pengene 5 min etterpå uansett når på døgnet det er [;)]

Med sparebank 1 går det direkte, altså man har pengene samme sekund man trykker på ok.

ORIGINAL: Delia

Jeg har opplevd at noen satt penger til meg mandagkveld, men fikk de ikke før på onsdag. Dette fordi vi hadde forskjellige banker[:)]

hmm... da burde pengene kommet inn i dag, ja[8|][:)]

ORIGINAL: Delia

hmm... da burde pengene kommet inn i dag, ja[8|][:)]

Er Nordea dette her da hvis det sier noe... hmm.. han lyger vel igjen[&o][:@]

dytt...

Hvis dere har samme bank, og personen sendte pengene inn i går (via nettbank) så skal pengene være inne på kontoen i dag

Back
Topp