Overføre ferie?

Trallemor

Glad i forumet
Er det noen her som vet hvor mange uker ferie man kan overføre når man skal ut i permisjon?
Har ikke behov for å ta ut ferie i 2010 siden permisjonen begynner i april, og vil gjerne overføre 5 ferieuker til 2011 sånn at jeg har 10 uker ferie det året!!! Noen som vet om det er lov? Håper det [:)]

det er lov[:)]
For to år siden så tok jeg ut feire det året jeg hadde permisjon. Noe som førte til at permisjonen min ble stoppet i de 5 ukene og dermed fikk jeg 5 uker mer permisjon året etter. Nå tror jeg ikke man trenger å ta ut ferien, men tar den med seg over til året etter. Da får man 10 uker det året man begynner å jobbe. Jeg kommer til å ta 5 uker ferie før jeg skal begynne å jobbe, så tar jeg ferie når det er "vanlig" ferietid.

Men en kan jo like gjerne ta ulønna permisjon som ferie, man har jo krav på det og.. Og økonomisk er det vel ingen forskjell?? Eller er jeg helt på jordet?

husker ikke helt hvordan det er nå men ble nye regler fra 1.januar 2009 når det gjelder ferie. Spørs om man får lov il å gjøre det sånn lenger. kan prøve å sjekke det ut i hvertfall[:)]

utifra de nye reglene så har jeg hørt at det kun er 2 uker man kan overføre. men det spiller da vel ingen rolle om du tar ut ferien din i 2010 permisjonen din vil jo utvides slik at du har de ukene ekstra i 2010.

Det er det samme når man tar ferien. tar man den i 2010 forlenges bare permisjonen tilsvarende i 2011. Den totale tiden man får være hjemme blir det samme uansett!!!

Back
Topp