overføre ferie

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
jeg har fått beskjed fra min arbeidsplass at jeg må bruke opp alle mine 5 uker ferie før jeg går ut i permisjon siden jeg har termin så seint, 2 sept. Er det noen rettigheter ang dette? Jeg kunne jo egentlig ha tenkt meg å overføre 3 uker og tatt de på slutten av permisjonen..

Det er nye regler ang overføring av ferie fra i år av.. men du kan ta ferie i hele desember feks og skyve på permisjonen.. mener det ikke går an å flytte mer enn 12 dager fra i år til neste år..

Du kan, som sagt over, ta ut ferien din midt i permisjonstiden din og heller få forlenget permisjonen. Jeg gjorde det med førstemann, for å være hjemme litt med mannen mens han var i pappaperm! Det kan du krysse av og fylle ut når du sender inn papirmølla til NAV :)

så bra da, det går jo egentlig ut på det samme om jeg tar ferien midt i permisjonen eller på slutten. Men jeg har lett på nav.no for å finne noe om det, noen som vet hvor det står? så jeg har noe å vise til?

ORIGINAL: millemari

så bra da, det går jo egentlig ut på det samme om jeg tar ferien midt i permisjonen eller på slutten. Men jeg har lett på nav.no for å finne noe om det, noen som vet hvor det står? så jeg har noe å vise til?

Tenker du på ift jobben? Det står jo i det permisjonsskjema, så du kan jo evt se på det? :-)

jeg spurte ei som jobber i nav, og fikk svar at jeg kunne ta ferie i desember, og forskyve permisjonen.

Men uansett, det høres jo teit ut at de "krever" at du skal ta ut alt ferien din før 2 september. Håper du får en ordnings med jobben!

Jeg vil også ta ut noe av ferien min fra i år i permisjonen. Vil også ta ut mest mulig av neste års ferie i permisjonen slik at jeg får strekt den mest mulig. Men tror man kun kan ta ut 21 dager totalt, men det kan jo løsest med å ta ut resten av ferien rett etter permisjonen. Men er litt redd sjefen skal bli vanskelig med å ta ut ferie rett etter, da det er i fellesferien og det ikke sikkert hun vil gi meg lang ferie akkurat da.

ORIGINAL: Breeze

Du kan, som sagt over, ta ut ferien din midt i permisjonstiden din og heller få forlenget permisjonen. Jeg gjorde det med førstemann, for å være hjemme litt med mannen mens han var i pappaperm! Det kan du krysse av og fylle ut når du sender inn papirmølla til NAV :)

Det gjorde jeg også sist med jenta mi. Sånn at jeg fikk være hjemme litt lenger.

Back
Topp