Overdel fødsel badekar

Sfidante

Glad i forumet
Junilykke2018
Hei! Jeg kunne tenke meg å bruke vann (badekar) som smertelindring under fødselen. Nå er jeg den blyge typen som ikke flekker av meg alt av klær og er på jakt etter en overdel til å bruke når jeg evt. skal i badekar. Håper på vannfødsel, så tenker at en overdel man kan åpne er smart?

Noen med erfaring?

Bruke en vanlig bikinitopp? Jeg er også en person som ikke liker å «vise frem kroppen», men jeg kan omtrent garantere deg at når fødselen er i gang og barnet kommer så bryr du deg null komma niks om å vise deg frem :-)

Rart med det hvordan man ikke bryr seg om nakenhet under fødsel! Hva med en svart singlet som er lett å ta av? Eller en bikinitopp som lett kan vippes til sides/tas av? De har jo sports-BH med glidelås fremme, eller en myk Amme BH?

Adregangsfødede og kan love dere at jeg ikke sitter med girlsa i friluft flere timer i badekaret :p bikinitopp utgår nok, med mindre jeg finner noe med behagelig lukking bak (eller uten lukking bak). Sånn type knyting utgår, og metallåsen er jo rett over ryggraden. Men sports-bh med glidelås ska jeg undersøke! :)

Hadde nok bare gått for en myk ammebh tror jeg. Jeg får ikke føde i vann, så problemstillingen er aldri tenkt grundig gjennom.

Og jeg er enig, sjettegangs her, og jeg hadde ALDRI sittet og viftet med puppene i badekaret i mange timer. Fødsel eller ikke, litt brydde jeg meg faktisk!

Synes det er rart at så mange skriver de ikke bryr seg og at ingen andre kommer til å gjøre det. Har hørt om flere som har født og ikke kunne tenke seg å sitte med puppene i fri luft foran folk og fé, selv om de er i fødsel[emoji85] Jeg nekter å sitte kliss naken under fødsel[emoji28]

Jeg hadde tatt en god amme bh. håper fødselen din går slik du ønsker! [emoji4]

Jeg ønsket også badekar som smertelindring, men taklet ikke det varme vannet når jeg var i fødsel. Var vel oppi der i 3 minutter før jeg fikk nok[emoji28]

Synes det er rart at så mange skriver de ikke bryr seg og at ingen andre kommer til å gjøre det. Har hørt om flere som har født og ikke kunne tenke seg å sitte med puppene i fri luft foran folk og fé, selv om de er i fødsel[emoji85] Jeg nekter å sitte kliss naken under fødsel[emoji28]

Spørs vel litt hvor komfortabel man selv er med nakenhet. Er ikke akkurat nudist, men å ligge naken i badekaret under fødsel tenkte jeg ikke noe på.
Jeg er også den som dusjer naken i offentlige garderober og syns det er helt greit :-p

Spørs vel litt hvor komfortabel man selv er med nakenhet. Er ikke akkurat nudist, men å ligge naken i badekaret under fødsel tenkte jeg ikke noe på.
Jeg er også den som dusjer naken i offentlige garderober og syns det er helt greit :-p

Ja absolutt :P Jeg haaater å være naken, dusjer aldri i offentlighet naken, og puppene er det eneste jeg ønsker å skjule så her kommer det ikke til å skje at jeg ligger uten noe tildekking oventil :P

Handler ikke om det for min del. Er veldig komfortabel med nakenhet, både min egen og andres for så vidt. Men som regel er jeg naken i situasjoner der jeg har kontroll, og for meg ligger den store forskjellen der.

Hva med å bruke en AmmeBH? Det er i hvertfall planen her :) Behagelig under fødsel, lett å ta av etterpå

Jeg brukte badekar i noen timer sist fødsel og syns det fungerte greit å ha en håndduk over meg. Da følte jeg meg "litt påkledd" og ikke som om jeg lå med rumpa til full beskuelse.

Jeg tenkte også det før fødsel, både at jeg ville føde i vann og at jeg ikke ville ta av meg mer enn nødvendig.

Men jeg hadde en så forferdelig, jævlig, vond og langdryg fødsel at jeg var i helvete rett og slett, og bare ga blanke. Litt som om noen holder på å skjære av deg armer og bein med en rusten sag. Da tenker du ikke «æsj, jeg har på meg feil sko i dag» du bruker all din energi på å prøve å takle smerten og det svartner for deg.

Jordmor kledde vel av meg omtrent og puttet med inn i dusjen, badekar var uaktuelt fordi vannet hadde gått over ett døgn før, og da er det infeksjonsfare. Jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte bevege meg i dusjen, tviholdt til en stang. Klarte ikke komme meg ut av dusjen heller uten at hun hjalp meg. Da var det ikke i tankene mine å spørre: «si meg, kunne du sendt meg BHn er du grei?»

Men fordi fødselen var så traumatisk og alt var nakent ble jeg litt sånn «fuck it» etterpå. Da var det liksom ikke så farlig lenger, hadde liksom mista alt allerede :p Så på barselavdelinga fikk vi vårt eget rom, og inne på det rommet gikk jeg i bar overkropp. Selv om det kom inn jordmødre og barnepleiere. En mannlig jordmor kom på et tidspunkt for å hjelpe meg med amminga. «Er det greit om jeg tatt på puppen din?» spurte han, fordi jeg trengte hjelp, og jeg bare «jada, går bra».

Føler at man er i en helt annen situasjon, i allefall jeg. Og jeg er typen som har ryggen mot andre kvinner i garderoben når jeg skifter BH liksom. Og er svært lite glad i fellesdusjer. Går liksom ikke naken rundt og strutter :p Selv om jeg har blitt litt mer avslappa til sånt etter opplevelsen med fødselen sist og etter jeg ble mor.

Men på sykehuset, imens og etter jeg hadde følt at kroppen min holdt på å rives i stykker i 40 timer, etter 3 døgn uten søvn så ga jeg så totalt faen :p :D

Men da vi var vel hjemme og svigers kom på besøk hadde jeg et skjerf over da jeg amma :p liker ikke blotte puppen for folk.

Så jeg kommer ikke til å tenke på noe å ha på meg på overkroppen når jeg skal føde denne gangen. Skreller av meg alt sånt når jeg er på føden. Litt som at jeg må tåle å få klærne full av gulp når jeg har baby. Eller å oppleve å bli bæsja på når de er nyfødte og man skifter bleie (bæsjen traff faktisk veggen på andre siden!) Part of the experience :p

Jeg liker også, og ha noe som skjuler på meg i mens folk går inn/ut av rommet. Før ting setter virkelig inn, og blir intenst. For da driter jeg i alt sånt :p Da fokuserer jeg kun på pusting, og lystgass i tide :D

Jeg tenkte også det før fødsel, både at jeg ville føde i vann og at jeg ikke ville ta av meg mer enn nødvendig.

Men jeg hadde en så forferdelig, jævlig, vond og langdryg fødsel at jeg var i helvete rett og slett, og bare ga blanke. Litt som om noen holder på å skjære av deg armer og bein med en rusten sag. Da tenker du ikke «æsj, jeg har på meg feil sko i dag» du bruker all din energi på å prøve å takle smerten og det svartner for deg.

Jordmor kledde vel av meg omtrent og puttet med inn i dusjen, badekar var uaktuelt fordi vannet hadde gått over ett døgn før, og da er det infeksjonsfare. Jeg hadde så vondt at jeg ikke klarte bevege meg i dusjen, tviholdt til en stang. Klarte ikke komme meg ut av dusjen heller uten at hun hjalp meg. Da var det ikke i tankene mine å spørre: «si meg, kunne du sendt meg BHn er du grei?»

Men fordi fødselen var så traumatisk og alt var nakent ble jeg litt sånn «fuck it» etterpå. Da var det liksom ikke så farlig lenger, hadde liksom mista alt allerede [emoji14] Så på barselavdelinga fikk vi vårt eget rom, og inne på det rommet gikk jeg i bar overkropp. Selv om det kom inn jordmødre og barnepleiere. En mannlig jordmor kom på et tidspunkt for å hjelpe meg med amminga. «Er det greit om jeg tatt på puppen din?» spurte han, fordi jeg trengte hjelp, og jeg bare «jada, går bra».

Føler at man er i en helt annen situasjon, i allefall jeg. Og jeg er typen som har ryggen mot andre kvinner i garderoben når jeg skifter BH liksom. Og er svært lite glad i fellesdusjer. Går liksom ikke naken rundt og strutter [emoji14] Selv om jeg har blitt litt mer avslappa til sånt etter opplevelsen med fødselen sist og etter jeg ble mor.

Men på sykehuset, imens og etter jeg hadde følt at kroppen min holdt på å rives i stykker i 40 timer, etter 3 døgn uten søvn så ga jeg så totalt faen [emoji14] :D

Men da vi var vel hjemme og svigers kom på besøk hadde jeg et skjerf over da jeg amma [emoji14] liker ikke blotte puppen for folk.

Så jeg kommer ikke til å tenke på noe å ha på meg på overkroppen når jeg skal føde denne gangen. Skreller av meg alt sånt når jeg er på føden. Litt som at jeg må tåle å få klærne full av gulp når jeg har baby. Eller å oppleve å bli bæsja på når de er nyfødte og man skifter bleie (bæsjen traff faktisk veggen på andre siden!) Part of the experience :p

Kan skjønne at man slutter å bry seg i slike situasjoner, men for de aller fleste er (heldigvis) ikke fødsler slik.

Jeg har raske fødsler, og bare en halvtime/tre kvarter av de har vært så jævlige at jeg kunne ha gitt faen.

Og jeg er vanligvis helt motsatt, jeg har sittet med pumpe foran storebroren min og kompisene hans, "vifter" med puppen under amming uansett om jeg er hjemme eller ute, og den stakkars naboen har antagelig sett meg naken flere ganger enn han liker å tenke på. :knegg:

Hva med sånn soft bh med åpning foran i midten?[emoji4]

Takk for masse fine svar! Kom på at jeg har bestilt noen amme-bh'er fra ebay uten lukking bak, men om de rekker fram før babyen er vel som å tippe i lotto får legge hodet litt i bløt (phun intended) og pakke en amme-bh og bikintopp foreløpig..

Back
Topp