Overbeskyttende venner...

Soltina

Forelsket i forumet
Jeg begynner å bli lei av overbeskyttende venner.
Jeg er førstegangs gravid og har selvfølgelig 1000 spørsmål og masse bekymringer.
Nå er jeg 17 uker på vei og føler meg litt tryggere i min gravidrolle.

Det som nå provoserer er venner og bekjente som kommer med lister på hva jeg IKKE skal gjøre.
Jeg setter pris på omtanken. Men det blir for mye av det gode og for mye fokusering på det negative.

Noen som har vært i situasjoner der man må riste på hode av for opplagte "hysteriske" tips?

Kan du ikke svare noe sånt som "ja hvis man bruker litt sunn forbuft så sier jo det seg selv - så ikke vær redd for at jeg går i den fella"?

gud så irriterende! altså, i begynnelsen, før jeg fant forumet her, så fikk jo mine venner gjennomgå også, spørsmål osv.. men man kan ikke gjøre noe annet enn å bruke sunn fornuft, og for all del, ikke slutt å leve!

jeg har venninner som utdanner seg til barnevernspedagog, og hun ene sier så fint " bare oppføre deg med bebien, ellers kommer eg å tar den fra deg selv" sånne folk er ikke vits å snakke med lengre en gang..

bare gi de grei beskjed om kor landet ligger, og hvis de ikke tar beskjeden så e jo det bare veldig trist..

du kan jo si akkurat det: Jeg setter pris på omtanken. Men det blir for mye av det gode og for mye fokusering på det negative.
Det har jeg begynt med... helt enig, er så lei av alle "gode råd"...

Husker jeg ble ganske lei av all "omtanken" med første. Det ble for mye. Nå er jeg endel år eldre, og litt tøffere i tryne. Sier rett ut nå når jeg syntes det er nok. Kan f.eks fint bære mine egne poser, kan også løfte kofferten min for å sjekke vekta på den.

Termin 1.februar 2014

Har nok normale venner og familie på den måten. Derimot opplever jeg at det er utrolig mange hysteriske gravide på babyforum som dette og BIM.

app! Venter nr 3 :) 15.02

Mine venner gjør heldigvis ikke det, min svigersøster derimot får seg snart en real overhaling :) hun mener bla jeg ikke spiser ikke nok (tro meg spiser masse men har ernæringmessig utdannelse så spiser sunt og ikke det junk hun mener jeg skal spise) sist vi var det fikk heg ikke selv velge frokost eller middag, hun forsynte meg og gav meg frokosten på fat (masse masse man IKKE spiser til frokost :( , sier jeg MÅ ta bilde av og studere morkaken, at jeg jeg burde ha heele familien tilstede under fødselen (som om jeg vil ha henne der), hun nesten bestemmer hva vi skal knøpr osv. huff hisser meg bare av å skrive om det :D men jeg synes råd skal gies når spørsmål blir stilt :)

Førstegangs mor 26-02-2014 :)

sist vi var det fikk heg ikke selv velge frokost eller middag, hun forsynte meg og gav meg frokosten på fat (masse masse man IKKE spiser til frokost :( , sier jeg MÅ ta bilde av og studere morkaken, at jeg jeg burde ha heele familien tilstede under fødselen (som om jeg vil ha henne der), hun nesten bestemmer hva vi skal knøpr osv. huff hisser meg bare av å skrive om det :D men jeg synes råd skal gies når spørsmål blir stilt :)

Aj, det kaller jeg å tråkke over en grense. Hadde nok enten blitt sur ( hormonell om dagen :-P) eller blitt helt stum av sjokk.

Aj, det kaller jeg å tråkke over en grense. Hadde nok enten blitt sur ( hormonell om dagen :-P) eller blitt helt stum av sjokk.

Ja og har kun møtt henne et par ganger så ble bare paff, heldigvis bor de i Aalborg og vi i København :)

Back
Topp