Overbeskyttende mamma?

Her ringer vi i forkant når vi en skjelden gang skal besøke tanten og onkelen til mannen min (de røyker inne) , de lufter ut i ca 1 time, og holder det rökfritt til vi er dratt men oftest sitter vi ute i hagen/terrassen

Synes absolutt ikke du er overbeskyttende

Å noen ganger svelger man kameler,,, Svigerfar er en fantastisk bestefar og elsker barnebarnet sitt, da tåler vi litt røyklukt innimellom så lenge det ikek røykes når vi er der.

Enig med deg, forstår det ikke er ønskesitasjonen men noen kameler må av og til svelges...

Ville bedt om det luften ut og forstår det er sårende for din mann som gjerne vil vise frem gullet sitt...

Er sånn hos svigermor og, mannen min går inn først og lufter skikkelig ut. Om sommeren er vi bare på verandaen. Hadde vi ikke dratt så hadde hun aldri møtt barnebarna sine

Jeg hadde heller ikke dratt. Da fikk besteforeldre heller komme på besøk. Sa det til mamma, og hun røyker ikke inne lengre nå. Men synes det er merkelig å ikke dra til noen med hund? Hallo!? Godt man er forskjellige. :p
Ja, den reagerte jeg på også. Skjønner hvis det er på grunn av allergi, men ikke ellers.

Min svigerfar er storrøyker, jeg gruer meg litt til å ta med bebisen til han:oops: Håper hvertfall han går ut på verandaen å røyker når vi er der. Ellers får han komme på besøk til oss:)

Skjønner godt at denne er vanskelig. Hadde nok forsøkt å få det til ved lufting og slikt.
Høres kanskje litt dramatisk ut nå - men jeg hadde ikke latt røyklukt komme i veien for å treffe besteforeldre, plutselig er de ikke her lengre, og da er det synd om man lot røyk hindre dem i å møtes. Man skal selvfølgelig ikke være der mens det røykes, men forsøke å finne en mellomting.

Vi har samme utfordringen med samboers foreldre. Heldigvis er han enig med meg.

Hans far er flink til å lufte godt før vi kommer, han har til og med kjøpt seg en slik luftrenser.
Hos hans mor lukter det helt forferdelig. Hun har stapp full askebeger stående flere steder i huset. Så der er et bad og klesskift helt nødvendig etter at vi har vært. Hun røyker også inne mens vi er på besøk. Sambo er innom henne uten oss etter jobb innimellom, han trenger ikke fortelle hvor han har vært for jeg kjenner det på lukta :P

Jeg har vært med på besøk der en gang etter at vesla kom til verden, og hun er nå 16 mnd. Sambo har hatt henne med kanskje 5 ganger uten meg, men med streng beskjed om at de må sitte ute.
Hun har vært hos oss to ganger siden vesla kom til, og da har vi måtte mase på henne for å få henne til å komme en tur.

Jeg hadde heller ikke dratt. Da fikk besteforeldre heller komme på besøk. Sa det til mamma, og hun røyker ikke inne lengre nå. Men synes det er merkelig å ikke dra til noen med hund? Hallo!? Godt man er forskjellige. :-p
Ja, slik tenkte jeg også ang hund, helt til første (og hittil eneste) gang jeg var på besøk hos onkelen til mannen. De har to store hannhunder i en bitteliten leilighet, og de er ikke fryktelig ivrige på å vaske og lufte ut. Det luktet så sterkt hund der at jeg holdt på å kaste opp - og jeg er vant til hunder altså! Sliter også med å holde meg når vi møtes andre steder, for lukta setter seg jo i klærne deres og det stinker på flere meters avstand. Så nei, det er ikke alltid så merkelig :-P

Jeg hadde dratt. Så lenge hun ikke røyker når dere er der så er jeg enig med mannen din.

Jeg hadde ikke klart å dratt dit på besøk.. Isåfall hadde jeg blitt sengeliggende med hodepine resten av dagen.
Jeg takler ikke innrøyka plasser.. Er nok med å stikke hodet inn..
Så nei, jeg synes ikke du overdriver.
Hadde sagt det rett ut til henne, og heller bedt henne på besøk til dere :p

Hos mine foreldre har det alltid vært røykt inne.
Etter at barnebarn kom til verden, har datarommet blitt omgjort til røykerom når barn er på besøk.
Da slapp min storrøykende far å reise ut, og barnebarna slapp å være i nærheten av det rommet. Løsning som fungerte for alle.

Nå er pappa død, og huset skal selges, så da blir det kun uterøyking i mammas nye leilighet. :)

Jeg har en far og bestemor som begge røyker inne hos seg. Jeg personlig hater røyken og lukta som setter seg i hud, hår og klær. Jeg spør hver gang når jeg kommer på besøk om de kan røyke mindre og da er det bare meg.
Når jeg nå i mai fortalte at jeg var gravid, var det første min far gjorde å tenne opp røyken, han fikk kanskje litt "hetta" da det er hans første barnebarn ;) uansett, jeg kommer til å be de jeg kjenner som røyker inne om å lufte ut og stumpe røyken om vi skal komme på besøk. Røyken eller ungen. Hadde min samboer ment at det ikke gjorde noe så hadde jeg forsatt satt ned foten og sagt nei. For ungen klarer ikke si ifra om hva som er best for den og om han mener at det ikke gjør noe så skulle jeg jammen gitt han nok lesestoff slik at han skjønner at røyk er skadelig.
Ønsker deg lykke til, vet det er kjipt å måtte "kjempe" frem noe som burde være selvsagt! Og husk og komme med sakelig og god argumentasjon ;)

Nei hadde ikke dratt dit. Røyk henger igjen i flere timer. Selv om du ikke ser det så er røyken der. Om hun vil se barnebarn så må det bli ute eller hjemme hos dere.

Ja, slik tenkte jeg også ang hund, helt til første (og hittil eneste) gang jeg var på besøk hos onkelen til mannen. De har to store hannhunder i en bitteliten leilighet, og de er ikke fryktelig ivrige på å vaske og lufte ut. Det luktet så sterkt hund der at jeg holdt på å kaste opp - og jeg er vant til hunder altså! Sliter også med å holde meg når vi møtes andre steder, for lukta setter seg jo i klærne deres og det stinker på flere meters avstand. Så nei, det er ikke alltid så merkelig :-P

Okei.. Nei, er ikke sånn hjemme hos mamma og pappa. De har 5 store hunder. Men de er flinke til å lufte å bor i større hus..

Har sendt litt lesestoff til mannen og han er begynt å bli mer enig med meg og at vi må finne en løsning på det :) Da jeg ble gravid ga jeg beskjed til både pappa, mamma, svigerfar og svigermor (Alle røykte inne) at de måtte slutte å røyke inne hvis de ville ha besøk av lillegutt, og alle skjønte det og har sluttet å røyke inne utenom svigermor. Så vi får heller prøve på å få henne mer ut å på besøk til oss eller andre steder ihvertfall nå når han er så liten, han er jo bare 6 mnd. så det er jo absolutt ikke bra med røyken :/ Vil jo gjerne at han skal ha gode forhold med besteforeldrene sine.
skjønner det at jeg må svelge noen kameler, men tror det blir når han blir litt eldre å tåler mer enn nå når han fremdeles er en liten bebis :) Takk for svar alle :)

Vi har det slik mrd oldeforeldre her: kun besøk på terrassen om sommeren; på cafe/ utendørs hvis ikke må de komme Hit. Har ikke sagt det rett ut men de forstår nok grunnen. Og virker som det er ok.
Holder ikke å lufte litt i et innrøkt hjem altså. Skjønner dette er vanskelig for deg:(

Back
Topp