Overbeskyttende mamma?

Eg reiser ikkje på besøk til folk som røykar inne uten barna ein gong, så det er veldig unaturlig for meg å ta med barna mine inn i eit hus der det blir røyka.
Når det kjem til besteforeldre bør dei ha såpass med respekt for barna og barnebarna sine at dei ikkje røyker inne om dei veit dei får besøk. Kan umulig vera det store problemet å få lufta godt ut OG gå ut når ein skal ta seg ein røyk den dagen dei får besøk. At det ikkje er ein sjølvsagt ting får meg til å undre...

Jeg tror også jeg hadde stått over å besøke så mye. På sommeren kan man jo sitte ute, men å være innestengt i et innrøya hus velger jeg ikke frivillig for herken meg eller barna.
Vi røyka også inne i mine foreldres hus før. Men da eldstesøstra mi begynte å få barn for 13 år siden sa hun fort fra om at hvis de ville ha besøk av barnebarna fikk de holde røykinga utendørs. Syns ikke det er et urimelig krav....

Men føler jo det er litt annerledes om hun er pleietrengende da... Selvfølgelig ikke røyke når dere er der, men kanskje det krever litt mer av henne å røyke ute enn det gjør av andre..?

Jeg synes det er litt drøyt å nekte å komme på besøk til en pleietrengende dame pga litt røyklukt. Både barnet og klær kan vaskes, og man trenger jo ikke vært der i timesvis.

Her røyker svigermor inne. Ungene elsker å være på besøk der, og det får de lov til. Alle unger og alle klær må vaskes når de kommer hjem, men det er det verdt :) (de røyker ikke inne når dem er der).

Back
Topp