Overbeskyttende mamma?

Malin0991

Glad i forumet
Mannen synes jeg er overbeskyttende og urettferdig og gudene må vite hva annet med tanke på mine tanker om å besøke hans mor med lillegutt.
Jeg har ingen problemer med å besøke henne og kunne gjerne besøkt henne ofte, MEN hun røyker inne!
og jeg føler meg ikke komfortabel med å ta med meg lillegutt inn der, var der en gang da jeg var gravid og var så innrøykt jeg holdt på dette i bakken da døren ble åpnet, ble så dårlig jeg måtte unnskylde meg å gå ut en tur å vente på mannen. Er jeg da så "prippen" som mannen skal ha det til angående dette at jeg ikke vil ta med lillegutt inn der? Ville dere hatt deres barn i en leilighet som er så innrøykt, selvom hun stumper røyken akkurat i de timene vi er der? :p Føler at jeg kanskje er litt urettferdig, men jeg vil jo bare mitt barns beste :)

Kan dere ringe på forhånd så hun får luftet ut?

Det gjør bestefaren il kengubarnet, det lukter fortsatt og alle klær må til vask når vi kommer hjem men en liten stund går greit. Han røyker ikke når vi er der.

Hvis jeg hadde vært nødt til å vaske klærne og dusje etter å ha vært på besøk en plass hadde jeg aldeles ikke tatt med meg en unge dit. Hadde ikke dratt på besøk der selv heller. Om det er røyk, hund, eksos eller hva det nå måtte være. Skal man ta imot besøk mener jeg at man skal holde huset hygienisk, og det er det ikke når det stinker.

Hvis jeg hadde vært nødt til å vaske klærne og dusje etter å ha vært på besøk en plass hadde jeg aldeles ikke tatt med meg en unge dit. Hadde ikke dratt på besøk der selv heller. Om det er røyk, hund, eksos eller hva det nå måtte være. Skal man ta imot besøk mener jeg at man skal holde huset hygienisk, og det er det ikke når det stinker.
Å noen ganger svelger man kameler,,, Svigerfar er en fantastisk bestefar og elsker barnebarnet sitt, da tåler vi litt røyklukt innimellom så lenge det ikek røykes når vi er der.

Kan dere ringe på forhånd så hun får luftet ut?

Det gjør bestefaren il kengubarnet, det lukter fortsatt og alle klær må til vask når vi kommer hjem men en liten stund går greit. Han røyker ikke når vi er der.

Vi gjorde det sist vi skulle på besøk, men da røykte ho når vi kom :p unnskyldningen hennes er jo at når hennes unger var små røykte man jo inne hele tiden så man tar jo ikke skade av det! er ikke helt enig i den men :p

Jeg forstår deg veldig godt. Kanskje hun kunne komme oftere til dere?

Desverre litt vanskelig for henne å komme på besøk siden hun nettopp er blitt flyttet hjem ifra sykehuset for å få pleie hjemme istedenfor.

Vi gjorde det sist vi skulle på besøk, men da røykte ho når vi kom :p unnskyldningen hennes er jo at når hennes unger var små røykte man jo inne hele tiden så man tar jo ikke skade av det! er ikke helt enig i den men :p

Kan hun ikke ta hensyn når dere kommer på besøk? Syns det er litt respektløst når hun vet hva du synes...

Da er det litt verre kanskje, ne jeg ville prøvd uansett å si at det er fint om hun ikke røyker rett ør dere kommer. Jeg tenker uansett at du ikke kan bestemme at barnet ikke får dra dit, mannen må jo få si sitt han igså

Kan hun ikke ta hensyn når dere kommer på besøk? Syns det er litt respektløst når hun vet hva du synes...

Synes også det er litt respektløst, men kan ikke tvinge henne til å ikke røyke i sin egen leilighet heller. Hun klager på at hun ikke får se lillegutt så ofte, men er jo litt hennes skyld også synes jeg.

Synes også det er litt respektløst, men kan ikke tvinge henne til å ikke røyke i sin egen leilighet heller. Hun klager på at hun ikke får se lillegutt så ofte, men er jo litt hennes skyld også synes jeg.

Nei, men da får hun bare tåle å ikke få så mye besøk når røyken skal være så himla viktig. :/ Trasig situasjon. :(

For meg hadde det holdt å lufte GODT og ikke være der lenge eller overnatte. Du får invitere henne eller møtes ute :)

Har hun hage eller terasse som dere kan besøke i sommer? Kan dere ta henne med på kafé?

Lift frekt, men kan far komme først og lufte, og så kommer du og barnet etter?

Unger har rett på ett røykfritt miljø.
Også er det det der med å må dusje og vaske klær og sånt når man kommer hjem. Det er så unødvendig!

Jeg er helt enig med deg. Barn og røyklukt av den kaliberen hører bare ikke sammen. Man skal ikke halvveis "stryke med" etter et besøk hos noen heller. Så dit ville jeg ikke dratt med en liten en.

Som andre sier, barn har rett på røykfritt miljø, og her er hva som står på helsedirektoratet:

"Barn er spesielt sårbare for andres tobakksrøyk, siden lungene og immunsystemet deres ikke er ferdig utviklet. Dessuten puster de fortere enn voksne og får dermed i seg mer røyk. "

Det er lett for meg å si nå at jeg ikke ville dratt dit. Føler meg ikke komfortabel med å stå med folk som røyker/lukter røyk, og er selv allergisk. Spesielt den innrøkte lukten som setter seg i alt av hår og klær synes jeg er helt forferdelig. Men likevel vet jeg ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vært i din situasjon selv.

Jeg hadde heller ikke dratt. Da fikk besteforeldre heller komme på besøk. Sa det til mamma, og hun røyker ikke inne lengre nå. Men synes det er merkelig å ikke dra til noen med hund? Hallo!? Godt man er forskjellige. :-p

Back
Topp