Over termin..

Vilje35

Glad i forumet
3 dager over termin i dag, men selvom jeg er lei så stresser jeg ikke- ene og alene fordi jeg helst ønsker spontan fødsel, som de fleste andre vil jeg tro. Flere i samme båt? Hvordan opplever dere å bli møtt av helsepersonell og på kontroller? Har nesten fått inntrykk av på mine at jeg nærmest er en utdøende rase, og at de fleste «craver» igangsettelse. Så de blir nesten litt overrasket når jeg «forhandler» meg til å vente.

Samme her, hadde termin 11. april. Skal på trivselskontroll på Kvinneklinikken i morgen, og er spent på hva de sier. Er ikke ivrig på igangsettelse da jeg er redd det skal medføre komplikasjoner (sugekopp, tang, keisersnitt, rier uten pauser etc). Hadde en fæl første fødsel med sugekopp/tang/skader og en tung andre fødsel, så er vel naiv om jeg håper på en finere fødselsopplevelse denne gang :angelic:

Jeg gikk 5 dager over. Var skikkelig lei, men ville ikke igangsettes. Veldig glad ting gikk som de gikk. Jeg ble sjekket av jordmor på siste kontroll, men var ikke moden nok for stripping, og vi var begge enig om at det var unødvendig å prøve pga fare for blødning og maserier. Var også på sparketest dagen før vannet gikk. Også der ville ikke jordmor sjekke meg eller strippe, da hun sa flergangsfødende kan gå med åpning i mange uker. «Heldigvis» gikk vannet natt til dagen etter, og da gikk alt som smurt av seg selv :D Med en gang alt startet glemte jeg den desperate følelsen av å være lei.

Jeg er på maks overtid i dag, og har time for igangsettelse klokken 8 :) Har heller ikke hatt ønske om å bli satt i gang tidligere og det har heller ikke vært noe tema hos helsepersonell. Er førstegangs så vet ikke om det er mer aktuelt for helsepersonell å ta opp med flergangsfødende kanskje?

Jeg skulle også ønske at fødselen startet av seg selv, men slik ble det ikke for meg. Med mindre noe drastisk skjer de neste timene :hilarious:

Jeg er også på overtid, hadde termin 12 april. Ønsker hjemmefødsel, men da bør jeg føde før mandag for da ønsker sykehuset å sette meg i gang pga min alder på 43. Hadde vært veldig deilig å bare vite at det skjer før mandag så jeg kunne slappe av og bare nyte dagene

Back
Topp