Over termin....

PETRAAA

Andre møte med forumet
6 dager over termin.....hadde håpet at fødsel sko starte av seg selv...men begynner å tenke på å bli satt i gang, leser at det ikke er bare bra å gå for langt over heller?

Ta kontakt med fastlege, jordmor eller sykehuset, så får du de beste svarene :)

Jeg blir satt i gang noen dager på overtid hvis ikke lillebror vil ut av seg selv,
og er veldig glad det alternativet finnes!

Lykke til :)

Ta kontakt med fastlege, jordmor eller sykehuset, så får du de beste svarene :)

Jeg blir satt i gang noen dager på overtid hvis ikke lillebror vil ut av seg selv,
og er veldig glad det alternativet finnes!

Lykke til :)
Er det noen spesiell årsak til at du blir satt igang kun noen dager på overtid? Mener å huske at du er gbp operert, har det noe å si??

Jeg hadde termin på lørdag og skal på overtidskontroll i morgen og er gbp operert.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det noen spesiell årsak til at du blir satt igang kun noen dager på overtid? Mener å huske at du er gbp operert, har det noe å si??

Jeg hadde termin på lørdag og skal på overtidskontroll i morgen og er gbp operert.

Det stemmer, jeg er bgp operert, ble gravid kun 6 mnd etter op, og burde ikke fått barn
igjen før om et par år. Kroppen min ville det annerledes ;)

Jeg blir satt igang tidligere fordi med storebror tok det tre dager å få i gang fødsel sist.
Alle målinger av lillebror er fine, formen min er fin, men jeg har et blodsukker som ikke
jeg klarer å holde oppe, så jeg orker ikke stort av gangen.

Legen min er også helt klar på, at man ikke skal måtte gå langt over tiden, og iallefall ¨
ikke med min tidligere erfaring fra fødsel.
I tillegg har jeg termin påskeaften, så de er nødt til å kjappe seg enten før påskehelga,
eller rett etter skal jeg settes i gang.

6 dager over termin.....hadde håpet at fødsel sko starte av seg selv...men begynner å tenke på å bli satt i gang, leser at det ikke er bare bra å gå for langt over heller?

Jeg er 8 dager over idag. Skal på ny kontroll i morgen, og kommer da til å be om å bli satt i gang (er moden og har åpning, så vannet kan tas).
Synes ingenting om å gå så langt over termin.
Jenta er stor sier de, og jeg har fortalt om min mors fødehistorie (3 uker overtid, pressrier før full åpning, haste KS, jordmor brukte for lang tid på å iversette tiltak, barnet var dødt da hun kom ut, men heldigvis gikk det bra).

Har hele tiden sagt at om jeg ikke føder innen den 6. overtidsdagen kommer det ikke til å starte av seg selv, og her sitter jeg:P
Bare utslitt i muskler og begynner å bli det psykisk også, tenker mye på hvordan mor hadde det...

Får jo heldigvis kontrollert hyppig hvordan babyen har det i magen, men syns de bør tenke litt på mora også.

Her får jeg overtidskontroll 4-5 dager over termin, jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med nr 1 og skal derfor ikke gå langt over termin.

Har du ikke væer på kontroll etter termin?
Ring jordmoren din så får du svsr og hjelptil å få en overtidskontroll på ssykehuset. Jeg er 4 dager over termin, sist gikk jeg 14 dager over så vet det er kjipt..

Det er utrolig kjedelig å gå over termin. Selv om de sier at det er flere som går over enn de som får før.

Håper det setter igang av seg selv veldig snart!

jeg har kontroll hos jm på termin (tirsdag 15.) og kan regne med overtidskontroll på KK før påfølgende helg. Er foreløpig irriterende frisk (men vil ikke ha sf el.l. så skal være glad) så jeg blir neppe satt igang så lenge jentungen har det bra.

Jeg fødte 12 dager over, kan ta tre dager etter man blir igangsatt.
Ble satt i gang dag 11, og da kunne hun bli født dag 14 som er maks antall dager å gå over.

All medfølelse til dere som går og venter over tiden med dårlig form og bekymringer å tenke på!
Har 2 dager til termin her, så er ikke over selv (enda?).

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp