Over 35 og gravid?

• Trådstarter Trådstarter Cloe
  • Opprettet Opprettet
Jeg er 36 og blir 37 i år.

En ting som vi og kanskje glemmer oppi her og leser oss litt blinde på er at vi er nå i 2022 og forholdene og livsstandaren er anderledes nå en det var for 40 år sia. Vi lever mye lenger nå og er unge mye lenger nå en før.

Før i tia så var man mer gammel når man var i 40 årene en vi er i dagens samfun, man døde i en lavere alder en det vi gjør nå.
I dagens samfunn så er man mer opplyst, bedre helsevesenet og ting kan skje hvem som helst uansett alder.

Beste er å ikke lese for mye på det negative og heller prøve å fokusere på det som er bra.

Drit vanskelig i know.

Veldig fine smarte ord❤️

Tenker ikke veldig mye på risikoene, men litt innimellom kommer det noen tanker. Har bare født friske barn tidligere også. Sist for 3år siden.. så er egentlig ingenting som tilsier at jeg skal være nervøs.. men så leser man om den og den og da er det vel gjort..
ser likevel frem til svangerskapet. Er heldig som får oppleve dette en gang til❤️

Jepp, jeg er 38 og kjenner på mange bekymringer knyttet til dette med alder. Prøver å fokusere på de positive tingene, så får vi ta det som eventuelt kommer. Det går jo bra i de fleste tilfellene ❤️

Er 33, blir 34 før fødselen. Synes man kunne å ha fått mer oppfølging fast om man ikke er 35

Jeg er 35 og førstegangsgravid! Var veldig bekymret for om jeg kunne bli gravid, men det gikk heldigvis bra. Veldig takknemlig for det <3

Jeg er 35 år og førstegangs. Fått innkalling til fosterdiagnostikk 28.02, etter mine dårlige beregninger er jeg i uke 12/13 da. Har vært til legen denne uken for å få hjelp til å anslå hvor langt jeg var på vei, hadde heldigvis fastlege med ultralyd - så fikk et anslag på 7 uker på vei, og et barn.

Jeg er 38, jeg ble også veldig bekymret av å lese alt på nett, spesielt da jeg opplevde to spontanaborter rett før jeg ble gravid nå. Har tre barn fra før som jeg fikk da jeg var yngre, ble gravid fort alle gangene, så jeg merket litt forskjellig her. Om det er på grunn av alder vet jeg jo ikke sikkert.
Jeg er 7+1 og ble denne uken henvist til tidlig ultralyd. Skal til legen min igjen i uke 12 for kontroll.

Hyggelig å se det er mange på samme alder ❤️

Hei! Jeg er 39 å blir 40 i sommer.. :)
Var ikke akkurat planlagt å få flere barn, men nå er vi gravide, å glade for det :) Jeg har en gutt på 11 år og tvillinger gutt/jente på 8 år fra tidligere.
Han har 2 gutter på 12 og 7 år fra tidligere.
Så vi blir mange!❤️
Er en del bekymret etter at jeg tidligere har hatt flere SA , å mine barn fra tidligere kom til ved hjelp ICSI.
Har vært til gyn.legen min på tirsdag da jeg har hatt så uregelmessig mens etter begge vaksinene (covid).
Å jeg er ikke langt på vei, er vel rundt 5 uker nå. Fikk tatt blodprøve, å hcg steg fra 490 på tirsdag til 1063 i går, så håper det er et godt tegn. Skal på tul 1 februar så håper at vi da får se et bankende hjærte❤️

Jeg er 35 år og førstegangs. Fått innkalling til fosterdiagnostikk 28.02, etter mine dårlige beregninger er jeg i uke 12/13 da. Har vært til legen denne uken for å få hjelp til å anslå hvor langt jeg var på vei, hadde heldigvis fastlege med ultralyd - så fikk et anslag på 7 uker på vei, og et barn.
Kan jeg spørre, var det legen din som henviste til fosterdiagnostikken denne uken og så fikk du innkalling med en gang?
Var hos min fastlege på onsdag, og hun nevnte ikke det en gang, sa bare jeg skulle bestille ny time for å komme tilbake for en prat når jeg er i uke 11… Kjenner jeg gjerne vil at henvisningen blir sendt før jeg er i uke 11.

Kan jeg spørre, var det legen din som henviste til fosterdiagnostikken denne uken og så fikk du innkalling med en gang?
Var hos min fastlege på onsdag, og hun nevnte ikke det en gang, sa bare jeg skulle bestille ny time for å komme tilbake for en prat når jeg er i uke 11… Kjenner jeg gjerne vil at henvisningen blir sendt før jeg er i uke 11.
.

Var legen min som henviste, men det var jeg som tok det opp. Jeg trodde det var ren rutine når jeg var passert 35, men legen sa at hun kunne henvise - men at hun ikke hadde troen på at jeg fikk det, siden jeg var under 38 og ikke hadde syndromer i familien.

Ble henvist tirsdag formiddag, og fikk innkalling torsdag. Så sykehuset var raske på labben, selv om jeg helst hadde sett at undersøkelsen kom et par uker før.

.

Var legen min som henviste, men det var jeg som tok det opp. Jeg trodde det var ren rutine når jeg var passert 35, men legen sa at hun kunne henvise - men at hun ikke hadde troen på at jeg fikk det, siden jeg var under 38 og ikke hadde syndromer i familien.

Ble henvist tirsdag formiddag, og fikk innkalling torsdag. Så sykehuset var raske på labben, selv om jeg helst hadde sett at undersøkelsen kom et par uker før.

Jeg skjønner. Jeg trodde også det var noe automatikk i det nå.. men må prøve å få snakket meg legen igjen jeg da, og ta saken i egne hender.

Jeg skjønner. Jeg trodde også det var noe automatikk i det nå.. men må prøve å få snakket meg legen igjen jeg da, og ta saken i egne hender.
Det er visst ikke det, jeg trodde også det. Jeg er 38 og legen min sa jeg ikke måtte ha, det var frivillig.

Hei! Jeg er 39 å blir 40 i sommer.. :)
Var ikke akkurat planlagt å få flere barn, men nå er vi gravide, å glade for det :) Jeg har en gutt på 11 år og tvillinger gutt/jente på 8 år fra tidligere.
Han har 2 gutter på 12 og 7 år fra tidligere.
Så vi blir mange!❤️
Er en del bekymret etter at jeg tidligere har hatt flere SA , å mine barn fra tidligere kom til ved hjelp ICSI.
Har vært til gyn.legen min på tirsdag da jeg har hatt så uregelmessig mens etter begge vaksinene (covid).
Å jeg er ikke langt på vei, er vel rundt 5 uker nå. Fikk tatt blodprøve, å hcg steg fra 490 på tirsdag til 1063 i går, så håper det er et godt tegn. Skal på tul 1 februar så håper at vi da får se et bankende hjærte❤️

så koselig med stor familie. Vi er også mange. ☺️
Det er en bra stigning på hcg også. Så dette går nok bra. ❤️
gratulerer❤️

Back
Topp