Outfit til begravelse?!

Tine Therese

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Jeg skal i begravelse på fredag og skal selvfølgelig ha med vesla. Hva kler man babyen i da? Kan vel ikke kle hu i svart? Kjole? Hmm...

Hmm.. kanskje du har en mørkeblå eller mørkelilla kjole?

Hmm.. kanskje du har en mørkeblå eller mørkelilla kjole?
Har bare lyserosa... Men hu bruker jo 56, så kansje jeg finner noe i 62 str hennes? (har en full pappeske med det) ellers får jeg kjøpe noe. Så det går bra med noe mørkt bare?

Har bare lyserosa... Men hu bruker jo 56, så kansje jeg finner noe i 62 str hennes? (har en full pappeske med det) ellers får jeg kjøpe noe. Så det går bra med noe mørkt bare?
Ja, det mener jeg! Ikke så mye erfaring, men.. greit å unngå helt hvitt i alle fall..

Du kler baby fint, trenger ikke ha mørke farger synes jeg, og heller hvitt (rent og nøytralt) enn rosa/lilla/rødt... Kondolerer og lykke til...

Vi skal i begravelse i morgen, og syntes ikke noe om å kle en baby i svart, så han skal ha på body med sløyfe og bukse som hører til :-)
Som Kanskje sier, så kler man heller babyen fint :-)

Hadde ikke stresset med å finne mørkt tøy til baby..
En fin enkel kjole er vel greit.. :)

Jeg hadde ikke mørke klær på eldste da vi var I begravelse når hun var baby, hun hadde på seg rosa kjole :)

Jeg hadde tatt på body og strømpis/eventuelt en romper ol.. jeg er litt mer for komfort jeg :-/
Hadde ikke "kledd opp" baby til begravelse..
..men vi bruker ikke kjoler da de kryper opp under armene bare du ser på de..
:-)

Vi brydde oss ikke så mye om farge på baby, kledde han bare i det fineste han hadde, gjerne litt varmt iom kirkene ofte er kalde.

Jeg hadde nok bare tatt på en helt vanlig body og strømpebukse, jeg. Kanskje en av de mørke.

Er det ikke noe med at barn skal ha lyse farger i begravelse for å representere "livet"? En slags lykkeønsking for den som venter livet eller noe i den duren. Mener å ha hørt det. Jeg ville iallefall ikke kledd babyen min i mørke farger. Kondolerer!

Jeg har jobbet som gravferdskonsulent.
de begravelsene jeg har deltatt i har babyene hatt på seg vanlige/litt pene klær i alle slags farger. Det er også ofte positivt og letter litt på stemningen med en liten i lyse klær som lager litt lyd :) Jeg har ofte tatt med meg baby ut av kirken/kapellet hvis det er en som er veldig urolig fordi det forstyrrer mammaen/pappaen sånn at de ikke får med seg seremonien og blir stresset. Så det kan hende at noen fra byrået tilbyr det hvis det skulle bli mye uro :)
Lykke til! Håper det blir en fin seremoni.

Back
Topp