Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er det en spesiell grunn til at du er så engstelig? Er det første graviditet?Har fått innkalling til OUL den 12 mai, da er jeg 19 uker. Men vil ringe å høre om å få tidligere, da jeg blir engstelig av å gå lenge mellom hver Ul. Har hatt i uke: 8,10 skal inn i 12 (slutten av mnd), og i uke 14-15 en gang for å se kjønn. Håper så på oul i uke 17-18 men må se hva jeg får ordnet.
Er det en spesiell grunn til at du er så engstelig? Er det første graviditet?
Jeg er en person som generelt fort blir engstelig når det skjer ting jeg føler jeg ikke har kontroll på. Det er min første graviditet, har aldri ønsket meg biologisk barn men noe «klikka» da jeg møtte drømmemannen i 2019.
Det lan være at jeg er veldig engstelig delvis fordi min storebror ble skadet på sykehuset, (fikk erstatning) men er i dag lenket til rullestol, har blant annet Cerebral parese, hjertefeil, vannhode, div hjerneskade m.m. Jeg vet jo at det ikke skjer igjen, men det er liksom nærmeste fødselshistorier jeg har hørt. Min mor fikk svangerskapsforgiftning med han, så etter mye om og men (da begges liv stod i fare) ble det akkutt keisersnitt i uke 30.
Jeg er redd for sykehus etter traumatisk opplevelse da jeg var 5år, og liker generelt ikke situasjoner der jeg ikke har kontroll. Redd for smerte, oppkast, blod, nåler, sykehuslokalene og alle de rare lydene og luktene.

Okei, godt å høre det da, jeg trodde det var etter uke 18. men er uansett veldig nær uke 18, og kan jo ha kommet lenger enn det vistes på TUL.Det pleier å være mellom 17 og 20 tror jeg så innenfor normalen![]()
Rådene fra helsedirektoratet er «rundt» uke 18 og jeg vil da påstå at alt fra 17-20 er innafor, men ikke senere enn 20 på grunn av fastsettelse av termin. Jeg hadde oul i uke 17 sist i hvert fallOkei, godt å høre det da, jeg trodde det var etter uke 18. men er uansett veldig nær uke 18, og kan jo ha kommet lenger enn det vistes på TUL.

Fikk time 18. Mai, er da 19+1. Tenkte å spør om det var mulig å flytte timen frem noen dager siden vi hadde planer om å reise å besøke familien min til 17. Mai, men har ikke store håp om at det er mulig egentlig.
Tenkte å bli i 2 uker fordi jeg skal i babyshower til ei venninne i samme sleng vi er «hjemme» så da blir det for sent å ha oul. Kan ikke reise frem og tilbake heller på grunn av lang reisevei. Men vi får se, det er ikke krise om jeg ikke får flyttet den, vi får jo bare reise etter, men det er litt kjipt.Du kan jo si at du skal bort, men må regne med at det kan være du får time noen dager senere heller.![]()