OUL

Henvisningen ble sendt tidlig hos meg, fikk time allerede i uke 8. Skal på OUL 26. Mai.

Har fått innkalling til OUL den 12 mai, da er jeg 19 uker. Men vil ringe å høre om å få tidligere, da jeg blir engstelig av å gå lenge mellom hver Ul. Har hatt i uke: 8,10 skal inn i 12 (slutten av mnd), og i uke 14-15 en gang for å se kjønn. Håper så på oul i uke 17-18 men må se hva jeg får ordnet.
Er det en spesiell grunn til at du er så engstelig? Er det første graviditet?

Er det en spesiell grunn til at du er så engstelig? Er det første graviditet?

Jeg er en person som generelt fort blir engstelig når det skjer ting jeg føler jeg ikke har kontroll på. Det er min første graviditet, har aldri ønsket meg biologisk barn men noe «klikka» da jeg møtte drømmemannen i 2019.

Det lan være at jeg er veldig engstelig delvis fordi min storebror ble skadet på sykehuset, (fikk erstatning) men er i dag lenket til rullestol, har blant annet Cerebral parese, hjertefeil, vannhode, div hjerneskade m.m. Jeg vet jo at det ikke skjer igjen, men det er liksom nærmeste fødselshistorier jeg har hørt. Min mor fikk svangerskapsforgiftning med han, så etter mye om og men (da begges liv stod i fare) ble det akkutt keisersnitt i uke 30.

Jeg er redd for sykehus etter traumatisk opplevelse da jeg var 5år, og liker generelt ikke situasjoner der jeg ikke har kontroll. Redd for smerte, oppkast, blod, nåler, sykehuslokalene og alle de rare lydene og luktene.

Jeg fikk både time til OUL og fødeplass på dagen etter første telefonsamtale med jm i uke 8. Har fått OUL 21. mai og er da 20+3. Ut fra det jeg leser her bør jeg kanskje prøve å få den litt tidligere? Skal uansett på privat ultralyd uke 12, men blir jo lenge å vente...

Jeg fikk brev om oul i dag. 26.mai. :)
Men skal på tul + kub 6.april, så skal inn neste uke en gang å ta blodprøvene.

Var hos legen uke 7+1, 30 min etter timen fikk jeg henvisning til oul. Har fått time 23 april, en evighet til :laughing002 da jeg fikk timen var det 11 uker til, nå er jeg nedi 5 uker og 4 dager til.

Jeg er en person som generelt fort blir engstelig når det skjer ting jeg føler jeg ikke har kontroll på. Det er min første graviditet, har aldri ønsket meg biologisk barn men noe «klikka» da jeg møtte drømmemannen i 2019.

Det lan være at jeg er veldig engstelig delvis fordi min storebror ble skadet på sykehuset, (fikk erstatning) men er i dag lenket til rullestol, har blant annet Cerebral parese, hjertefeil, vannhode, div hjerneskade m.m. Jeg vet jo at det ikke skjer igjen, men det er liksom nærmeste fødselshistorier jeg har hørt. Min mor fikk svangerskapsforgiftning med han, så etter mye om og men (da begges liv stod i fare) ble det akkutt keisersnitt i uke 30.

Jeg er redd for sykehus etter traumatisk opplevelse da jeg var 5år, og liker generelt ikke situasjoner der jeg ikke har kontroll. Redd for smerte, oppkast, blod, nåler, sykehuslokalene og alle de rare lydene og luktene.

Jeg kjenner meg godt igjen med det å bli engstelig når man ikke har kontroll. Jeg løste det med å lese meg opp om alt jeg kunne komme på. Leste flere bøker og så på bilder og videoer, leste fødselshistorier for å prøve å få et innblikk i hvor forskjellig en fødsel kan være. Likevel endte min forrige fødsel helt annerledes enn hva jeg hadde sett for meg var mulig. Jeg fikk svangerskapsforgiftning og datteren min ble tatt med akutt keisersnitt i uke 34 på grunn av at hun hadde sluttet å vokse. Det var veldig skummelt og fælt der og da, men jeg følte meg veldig trygg på at legene kunne dette og gjorde alt de kunne for å hjelpe.

Svangerskapsforgiftning er ikke arvelig, og det er ganske liten risiko for å få det og om man først får det så ender det bra i de aller fleste tilfellene. De redder barn ned i uke 23 som vokser opp uten problemer. Så det at din mor opplevde det hun gjorde betyr ingenting for ditt svangerskap og din fødsel.

Jeg synte du burde ta dette opp med jordmor på svangerskapskontroll. Det er tung å gå å bekymre seg så mye og det hadde vært lurt å ta tak i dette og få støtte. Kanskje du kan få en samtale på sykehuset om de bekymringene du har.

Håper det ordner seg for deg :Heartred

Okei, godt å høre det da, jeg trodde det var etter uke 18. men er uansett veldig nær uke 18, og kan jo ha kommet lenger enn det vistes på TUL.
Rådene fra helsedirektoratet er «rundt» uke 18 og jeg vil da påstå at alt fra 17-20 er innafor, men ikke senere enn 20 på grunn av fastsettelse av termin. Jeg hadde oul i uke 17 sist i hvert fall :)

Har enda ikke fått time for dette, men skal inn på TUL - så kan hende det kommer time til OUL etter da (håper jeg). :happy:

Har enda ikke vært hos legen. Men fikk time nå fredag da jeg er 13+0, så regner med de sender henvisning til OUL da.

Fikk time 18. Mai, er da 19+1. Tenkte å spør om det var mulig å flytte timen frem noen dager siden vi hadde planer om å reise å besøke familien min til 17. Mai, men har ikke store håp om at det er mulig egentlig.

Fikk time 18. Mai, er da 19+1. Tenkte å spør om det var mulig å flytte timen frem noen dager siden vi hadde planer om å reise å besøke familien min til 17. Mai, men har ikke store håp om at det er mulig egentlig.

Du kan jo si at du skal bort, men må regne med at det kan være du får time noen dager senere heller. :)

Du kan jo si at du skal bort, men må regne med at det kan være du får time noen dager senere heller. :)
Tenkte å bli i 2 uker fordi jeg skal i babyshower til ei venninne i samme sleng vi er «hjemme» så da blir det for sent å ha oul. Kan ikke reise frem og tilbake heller på grunn av lang reisevei. Men vi får se, det er ikke krise om jeg ikke får flyttet den, vi får jo bare reise etter, men det er litt kjipt.

Back
Topp