Oul

Høstbarnet

Lykkelig mamma til Sarah Madelen <3
Hei dere :)
Er det bare jeg som har opplevd dør at man må betale for UL bildene? Ingen av mine venner i Ålesund har opplwvd det selv. Så tenkte å høre her hvordan d er rundt om i landet

Jeg måtte ikke betale noe for bildene. Det har jeg aldri gjort, med mindre jeg har vært privat. Bor i telemark:)

Trodde det var helt vanlig å betale, jeg. Har betalt på Ahus begge gangene, og de jeg kjenner som har født på andre sykehus måtte også betale. (Ikke store summen her iallfall, det var 85 nå.)

I min innkallelse står det at jeg må betale for eventuelle bilder. Ante ikke at dette var vanlig praksis jeg! Men, 50kr er såpass lite at det synes jeg det er verdt :)

Jeg måtte ikke betale. Vi spurte ikke om bilder engang. Vi var så oppslukt av skjermen at vi ikke merket at hun printet ut underveis [emoji4]

Har betalt på en av tre ul æ. Å d va på den ordinære. Fått bilda på alle tre.
70kr betalt vi da. Å det gjor vi m glede [emoji173]️

På brevet jeg fikk om innkallelse til OUL står det at hvis vi ønsker bilder koster de 200kr[emoji15] synes det virket i overkant mye for et lite bilde. Dette er på SUS.

Jeg skal også på SUS til OUL. Min mor(sykepleier) sa at disse pengene antagelig går til jordmorforeningen til kursing og opplæring i blant annet ultralyd.

Vi ønsker jo flinke jordmødre! Og de får jo selfølgelig den trening og opplæring de skal ha. Men det er ikke alltid sykehusadministrasjonen ser hvorfor man skal være faglig oppdatert til en hver tid. Så da er nok jordmorforeningen god :-)

På st Olavs i Trondheim er det vanlig å betale 75,-. Dette står også i innkallingen. Var på TUL og da hadde jordmor med seg student, og da fikk vi disse bildene siden vi lot studenten bli med. Synes uansett ikke at det er store beløpet - og bruker gjerne de kronene på bilder av gullet vårt [emoji4]

Jeg var på OUL på Ålesund sykehus på mandag og betalte ingenting for bilder

Det sto i papirene at vi måtte betale for bildene, men vi fikk masse bilder uten å måtte betale noe [emoji4] hadde betalt uansett, er så kjekt å ha de bildene.

Har betalt for bilder ved alle oul for ungene- 1 gang på Ullevål, og 2 ganger på Drammen. Men ser av svarene her at praksisen nok er ulik ved de ulike sykehusene [emoji6]

Jeg har aldri betalt i Ålesund de to gangene jeg har vært der. Skal dit neste Fredag[emoji2]

Betalte ikke noe for bildene på sykehuset i Tromsø.

Takk for svar alle tenker at siden det ikke atod noe om det i brevet så koster det ingenting så da satser vi på det , 40 min til no wiiii gleeer meg

Back
Topp