OUL

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Jeg tok blodprøver i uke 8, og har fått alle papirer jeg trenger. Det var mange her som mente at de ikke kunne tas før uke 12, men som sagt ulik praksis etter hvor man er :)

Ellers har jeg fått time til OUL 8. april, da er jeg 18+2 :) Har dere fått innkalling til OUL? Veldig kjekt å få fødeplass og info om OUL. Bitteliten glede midt opp i kvalme helvete :p

Jeg tok blodprøvene i uke 9, men fikk beskjed om at det kunne være for tidlig så mulig jeg må ta de en gang til etter uke 12 :) jaa :D fikk innkallelse til OUL i går :D gleder meg så innmari :D

Ja, blodprøver uke 9, UL på første kontroll uke 10. OUL i uke 18, 11.april :)

Jeg skal ta blodprøve i morgen (mandag), er da 10+3, fikk beskjed at det måtte tas uke 10-12.

Fikk innkalling til oul på fredag, 6.april:D For meg som ikke har hatt ul tidligere, og antageligvis ikke skal ha, er det utrolig spennende:D

Jeg tok noen blodprøver når jeg var 9+6 men må ta resten av blodprøvene nå når jeg skal til legen på torsdag. Fikk også beskjed at det skumme taes etter uke 12. Var noe nytt.

Tok blodprøver 11+3. Fikk beskjed om at de kunne taes i uke 8-12. Sært at det skal være så ulik praksis rundt omkring? Venter spent på oul papirene, men nå nok smøre meg med tålmodighet i noen dager! Gler meg til å få datoen!

Hos legen min er det vanlig praksis å ta første svangerskapskontroll i uke 10-12.
Jeg skal dit i uke 12, og kommer da til å sende inn papirene mine om søknad om fødeplass og oul.

Gleder meg til brevet fra sykehuset kommer i postkassen:)

Jeg var hos legen 11+6, men fikk ikke tatt blodprøvene pga det var så viktig at de skulle tas etter uke 12. Lurer på hvordan denne praksisen kan være så forskjellig ?

Jeg skal ta blodprøver på tirsdag, da er jeg 12+0 :) Fått time til OUL 12 april, da er jeg 19+0

Må man søke om oul og fødested? Trodde man bare kunne ringe til jordmor å få time.. Haha, første gang for meg dette! Har fått time til kontroll hos legen når jeg er 12+1 forresten :-)

Må man søke om oul og fødested? Trodde man bare kunne ringe til jordmor å få time.. Haha, første gang for meg dette! Har fått time til kontroll hos legen når jeg er 12+1 forresten :)
Legen søker for deg :) usikker på om jordmor gjer det, men det finner du ut :)

Jeg var på første kontroll i uke 10 og tok alle prøver bortsett fra rhesus-prøven som jeg måtte ta etter uke 12 av en eller annen grunn. Har fått time til ultralyd 5. april og gleder meg sånn! :-)

Må man søke om oul og fødested? Trodde man bare kunne ringe til jordmor å få time.. Haha, første gang for meg dette! Har fått time til kontroll hos legen når jeg er 12+1 forresten :)

På første kontroll sender dere søknad om fødeplass. Legen eller jordmor fyller ut og du sier bare hvilket sykehus du vil føde ved ;-) Når du får svar på søknaden, så får du også innkalling til ultralyd. Det går fint å gjøre dette i uke 12.

På første kontroll sender dere søknad om fødeplass. Legen eller jordmor fyller ut og du sier bare hvilket sykehus du vil føde ved ;-) Når du får svar på søknaden, så får du også innkalling til ultralyd. Det går fint å gjøre dette i uke 12.

Ahh, da så.. Greit å få hjelp til sånne ting :)

Legen søker for deg :) usikker på om jordmor gjer det, men det finner du ut :)

Første gang jeg venter barn, så har ingen erfaring. Har fått innkalling til OUL etter første kontroll. Men vi snakket ikke om fødested, så det kan kanskje også være ulik praksis? Antar legen ikke har bestemt dette uten meg :) får man bekreftelse på fødested skriftlig?

Første gang jeg venter barn, så har ingen erfaring. Har fått innkalling til OUL etter første kontroll. Men vi snakket ikke om fødested, så det kan kanskje også være ulik praksis? Antar legen ikke har bestemt dette uten meg :) får man bekreftelse på fødested skriftlig?
Det skal være info om fødeplass i papirene om OUL. Hvis ikke vil jeg anta at du har fått fødeplass på det sykehuset der du tar OUL

Ikke tatt blodprøver enda, da de ikke ville ta det da jeg var hos legen. Må komme meg dit snart. Fått oul 11.april, da er jeg 19+4. Skulle gjerne hatt før, men får vel bare smøre meg med tålmodighet...

Jeg fikk ikke ta blodprøver før i uke 12 nå, men i forrige svangerskap tok jeg i uke 10, så prosedyrene forandrer seg tydeligvis;) Innkallingen til OUL fikk jeg allerede i uke 9, har time 4. april (18+4):) Virket som en evighet til da, men nå er det jo snart bare en måned igjen:D

12 uker i dag og skal ta blodprøver en av dagene, har fått rekvisisjon fra jordmor men måtte vente til 12 uker med å ta de.
Fått time til OUL 5. april, gleder meg:)

Back
Topp