OUL

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
Er det bare meg, eller skal "alle" andre her inne på tidlig ul??

Den ene etter den andre får vite kjønn eller har vært på ul i disse dager.
Ikke misforstå, jeg synes det er koselig og flott for dere altså :)
Har dere gjort dette privat, eller er det legen deres som har henvist dere?

Er mulig jeg er litt hormonell, og leser forumet feil altså, men virker som der "bare" er meg som fortsatt venter...

Jeg har time hos legen om to uker og da skal jeg henvises til oul.
Trodde fortsatt det var vanlig at den ble foretatt rundt uke 18?...

Jeg har ikke vært på ul og skal heller ikke før 13.november som vil være i min uke 18. Var ikke det i forrige svangerskap heller. Har ikke noe problemer i sykehistorie eller hatt noe i svangerskapet som tilsier at noe annet er nødvendig :)

Jeg var på tidlig ul i uke 9, ble henvist av lege :).. Forrige svangerskap var jeg i uke 12, henvist av lege da også.
Nå skal jeg ikke tilbake før oul, med mindre noe tilsier at vi burde ta en kikk såklart!

Selvom jeg er veldig nysgjerrig på kjønn, er det overhodet ikke det jeg ser på som grunn til ekstra ultralyd.. :)

Har hatt ekstra ultralyder p.g.a risikosvangerskap og medisiner :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hatt to ul'er hittil (uke 7 og 9) og skal nå på torsdag uke 12ish.. neste etter det er OUL.. skal ofte pga komplikasjoner tidligere sv.skap og at nr2 mistet vi pga sykdom hos babyen..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hittil 2 ul'er og har 4 foran meg, pga utvidet fosterdiagnostikk pga dødfødsel..

Bestilte privat UL da jeg var rundt 9 uker, det kom av redsel for MA da min søster og mor og har gjennomgått det.
Nå venter jeg bare på at OUL datoen skal komme:)

Henvist av lege pga blødninger og magesmerter. Hadde egentlig ikke tenkt noen tidlig ul denne gangen, men måtte bare se om det var liv der inne. Hadde det ikke vært blødninger, hadde det heller ikke blir ul.

Skulle ikke på tidlig ultralyd denne gangen. Var sist pga at de mistenkte graviditet utenfor livmoren pga store smerter. Da i uke 6. Ble oppdaget en gigantisk cyste og var derfor en gang til i uke 9. Da var den borte.
Denne gangen måtte jeg plutselig i uke 13 pga magesmerter og blødninger. Hadde ett litt traumatisk svangerskap sist så derfor ble jeg sendt rett på ultralyd. Spurte ikke om kjønn osv. Var bare sjokket og glad av å ha en sprell levende baby i magen. Selv om det hadde vært gøy å vite:-)
Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Dette svangerskapet er vidt forskjellig fra mitt første så bestilte en privat time for å ikke gå å være så bekymret :) Unødvendig kanskje, men fikk i alle fall meg til å senke skuldrene og slappe av :)

Jeg skal ikke til noen UL før OUL som er når jeg er 18+4.
Jeg føler også at ALLE ANDRE har vært på tidlig UL nå.
Prøver å tenke at det er veldig vanlig at alt går fint og at man ikke trenger en titt inn i magen før OUL :)

Før i tiden (hehe) var det ingen som tittet inn i magen :-). Jeg synes det er fantastisk at det er mulig og jeg hadde nok gjort det uansett for å kikke på. Jeg lar meg fascinere av teknologien og jeg hadde ikke latt sjangsen gått fra meg :-) nå tar jeg ul p.g.a at jeg går på prednisolon og de skal følge med veksten til minsten p.g.a medisinen er vekst hemmende.
Så det er jo opptil enhver hva en ønsker. Noen takker nei til oul også og venter til barnet kommer :-) herlig at vi i dag kan velge akkurat det som passer for oss :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg fikk tidlig ul pga tidligere historikk med to SA på rad - og var redd for en 3de. Jeg skal til legen igjen i uke 16 og skal da henvises til ul for å monitorere en eventuell TTTS. Selv om jeg har et høyrisikisvangerskap og ul i uke 12 av tvillingforeldreforeningen, så syntes ikke legen min det var nødvendig (for alt var sikkert helt fint der inne)....

Det skal lite til for å få tidlig ul i dag, men for min del var det greit å få, for TTTS kan begynne å utvikle seg fra uke 16, og i uke 18 kan det være så kritisk (om det utvikler seg) at begge tvillingene kan dø av det, så...

Så er det altså ikke bare meg.

Fin for mange av dere andre at dere får oppfølging når det trengs :)

At man går privat for å titte kan jeg også forstå.

Var usikker selv på om jeg skulle bestille privat og evt når, det føltes så lenge til oul! Fant ut så tidlig at jeg var gravid og har vært mer bekymret nå m nr 3, har fått 2 friske barn og kan liksom ikke skjønne at det kan skje en gang til. Så mistenkte legen tvillinger og jeg ble sendt på ul. Så da var avgjørelsen gjort. Tror jeg hadde ventet ellers, synes ukene går fortere etterhvert!:) fantastisk på oul da, da er de jo små babyer!!

Jeg fikk på sykehuset i uke 6 og uke 9 da jeg lå innlagt for hyperemesis. I ukene etter det har jeg gått å småbekymret meg om alt er ok pga all spyinga og kvalmestillende medisinen jeg tar. Så jeg bestilte meg en privat ul som var på onsdag. Å det var så deilig å se en frisk og fin babyjente inni der. Det gir meg veldig motivasjon i hverdagen, som består av sofaligging og oppkast. Når jeg har sett at det er noen der :)

Jeg har vært på en UL privat 11+5. Neste og siste om ikke noe tilsier annet blir OUL.

Jeg har bestilt privat da jeg har hatt problemer med å ta folat da jeg bare kaster det opp. Er det noe alvorlig galt med fosteret orker jeg ikke å kjenne spark og glede meg, også blir det tatt ifra meg i uke 20. Dette blir mitt siste svangerskap og har flere barn å ta hensyn til. Har aldri hatt behov for det før med de andre, men er liksom noe som sier meg at jeg må denne gangen. Håper bare alt er i orden, for jeg orker ikke et svangerskap til.

Krysser fingre for at alle som har sett og alle som ikke har sett får gode opplevelser fremover!

Jeg gleder meg vilt til ul!!
Forrige svangerskap var jeg et såkalt risikotilfelle, da ble jeg fulgt opp med ul fra uke 6.
Denne gangen må jeg vente til ca 18, eller betale selv. 18 virker så evig lenge til....
Men men, får bare bite tenna sammen og la ukene fly forbi, og plutselig er det jul :D

Back
Topp