OUL - uten partner

Har du sjekket under pasientjournal på helsenorge? Jeg fikk ikke noe varsel, men lå brev der :happy:

Takk til alle for hjelp!

Har lett der og, men er helt tomt. Har sett at flere har fått henvisning der kort tid etter å ha vært hos legen, men det er helt tomt hos meg. Får håpe det dukker opp snart, liker å ha litt mer enn noen dagers varsel på slike ting! Må jo ordne vikar og slikt på jobb og, så er liksom ikke så lett å dra avgårde på kort varsel.
 
Takk til alle for hjelp!

Har lett der og, men er helt tomt. Har sett at flere har fått henvisning der kort tid etter å ha vært hos legen, men det er helt tomt hos meg. Får håpe det dukker opp snart, liker å ha litt mer enn noen dagers varsel på slike ting! Må jo ordne vikar og slikt på jobb og, så er liksom ikke så lett å dra avgårde på kort varsel.
Det skjønner jeg, hvilket sykehus var det du skulle på? Du kan jo ta en telefon i morgen og høre om de har mottatt henvisningen? Jeg var hos legen en fredag og Ahus svarte den ut påfølgende mandag :)
 
Jeg hører til Helse Sør-Øst, og «sogner» til Sørlandet sykehus - her er det eneste man får på helsenorge e-resepter og svar på koronatest. Fikk innkalling til OUL i postkassen - der stod det at jeg måtte komme alene, og det tenker jeg er litt teit. Jeg skjønner de skal redusere antall personer som går inn og ut av sykehuset, men altså, har mannen min noe så har gjerne jeg det også :angelic: Han har fått være med på tidlig ultralyd, da.
 
Har bestilt "oul" hos Oslo jordmor og ultralyd klinikk. Har aldri vært der før men håper det er ok. For meg er det ikke så viktig, men for førstegangs vordende far betyr det nok en del å få være med:Heartred

Noen erfaringer?

Sniker fra juli. Vi hadde en TUL (i uke 12) der i begynnelsen av januar :) Veldig fornøyd! Jordmor har sjekket organer, nakkefold og neseben, og forklarte veldig fint underveis. Fikk bilder og video, har aldri fått video fra ultralyd før. Det var så koselig, da babyen akkurat begynte å sparke masse og røre på seg :happy:
Nå er de dessverre veldig strenge også, men partner er tillat hvis det er svært viktig for kvinnen. Men håper at det blir lettelser snart, og at du får en fin opplevelse :Heartred
 
Jeg var hos legen i går og fikk innkalling til oul ved haukeland på helse Norge i dag. Står ingenting der om at ikke barnefar får være med :)
 
Jeg var hos legen i går og fikk innkalling til oul ved haukeland på helse Norge i dag. Står ingenting der om at ikke barnefar får være med :)

Ville ha forhørt meg med dem før timen, for på hjemmesiden står dette:
"Det er ingen endringar i retningslinene for polikliniske besøk og ultralydkonsultasjonar, og ledsager kan dessverre ikkje vere med." (https://helse-bergen.no/avdelinger/kvinneklinikken/informasjon-til-fodande-under-koronapandemien). Kan jo hende de endrer regler før timen, og at du likevel får ha med partner :)
 
Ville ha forhørt meg med dem før timen, for på hjemmesiden står dette:
"Det er ingen endringar i retningslinene for polikliniske besøk og ultralydkonsultasjonar, og ledsager kan dessverre ikkje vere med." (https://helse-bergen.no/avdelinger/kvinneklinikken/informasjon-til-fodande-under-koronapandemien). Kan jo hende de endrer regler før timen, og at du likevel får ha med partner :)

Rart eg ikke fant noe i brevet om det. Men er 6 uker til enda, så krysser fingrene for at det endrer seg. Selvom det er lite trolig med mutant spredningen nå
 
Hvordan gikk det i går? :)

Hei! Jo, takk, det gikk veldig fint!:)
Men han var litt en særing han legen:joyful: men, ingen tvil om at han var flink og undersøkte alt godt og nøye. Babyen i magen lå og sov med ryggen til, så ble ikke de beste bildene, men det viktigste var så klart å få sett det som skulle undersøkes;) alt var bra:)

Det var både en før og etter meg med følge også, så det var det ikke noen tvil om var greit:)

Her ligger han fortsatt med ryggen til, men kikker litt nonchalant over høyre skulder:joyful: er så fasinerende altså!

Du skulle i dag, ikke sant?

20210205_095953.jpg
 
Hei! Jo, takk, det gikk veldig fint!:)
Men han var litt en særing han legen:joyful: men, ingen tvil om at han var flink og undersøkte alt godt og nøye. Babyen i magen lå og sov med ryggen til, så ble ikke de beste bildene, men det viktigste var så klart å få sett det som skulle undersøkes;) alt var bra:)

Det var både en før og etter meg med følge også, så det var det ikke noen tvil om var greit:)

Her ligger han fortsatt med ryggen til, men kikker litt nonchalant over høyre skulder:joyful: er så fasinerende altså!

Du skulle i dag, ikke sant?

Vis vedlegget 347899

Ah, så gøy! Haha, godt å vite på forhånd at han er en særing. Visste dere kjønn fra før, eller så han det i dag?
Vi skal i ettermiddag :) Gleder meg!
 
Ah, så gøy! Haha, godt å vite på forhånd at han er en særing. Visste dere kjønn fra før, eller så han det i dag?
Vi skal i ettermiddag :) Gleder meg!

Til nå har min erfaring vært at de flinkeste ofte er litt sære, så jeg tar det som et godt tegn, hihi:joyful:

Vi har tatt NIPT, så vet det er gutt, så sa det på forhånd:)

Tror også det er litt tidlig for kjønn (er i uke 14). De vil visst helst at man skal være forbi 15+0 for å kunne si det mest sikkert tror jeg? Hvor langt er du? Kanskje dere er heldige og får sett det:)

God tur i dag. Gøy å hilse på bebsen:Heartred
 
Til nå har min erfaring vært at de flinkeste ofte er litt sære, så jeg tar det som et godt tegn, hihi:joyful:

Vi har tatt NIPT, så vet det er gutt, så sa det på forhånd:)

Tror også det er litt tidlig for kjønn (er i uke 14). De vil visst helst at man skal være forbi 15+0 for å kunne si det mest sikkert tror jeg? Hvor langt er du? Kanskje dere er heldige og får sett det:)

God tur i dag. Gøy å hilse på bebsen:Heartred

Ja, ut fra det som står på nett så virker han i alle fall veldig kompetent :)

Jeg er bare 12+6 så er innstilt på at det ikke blir noe kjønn i dag, men kjenner flere som har vært i uke 12-13 som har fått vite det. Jeg tror også at det avhenger en del av hvem man går til. Noen er prinsippfaste på at de ikke gjetter eller prøver å se etter kjønn før 15+, mens andre gjør det med forbehold om at de så klart kan ta feil. Håper han prøver å se kjønn :angelic::Heartred
 
Ja, ut fra det som står på nett så virker han i alle fall veldig kompetent :)

Jeg er bare 12+6 så er innstilt på at det ikke blir noe kjønn i dag, men kjenner flere som har vært i uke 12-13 som har fått vite det. Jeg tror også at det avhenger en del av hvem man går til. Noen er prinsippfaste på at de ikke gjetter eller prøver å se etter kjønn før 15+, mens andre gjør det med forbehold om at de så klart kan ta feil. Håper han prøver å se kjønn :angelic::Heartred

Er jo alltid gøy, og så lenge man vet at det kan være en usikkerhet tenker jeg at det ikke er så farlig med litt kvalifisert gjetting der;) de har jo gode odds på riktig gjett også hehe

En venninne som nylig fødte fikk vite kjønn i uke 13, men det viste seg å være feil da de var på OUL. De hadde 2 jenter fra før og fikk vite at det var en jente til, så det ble jo nesten enda mere gøy da det viste seg å være gutt:joyful:
 
Er jo alltid gøy, og så lenge man vet at det kan være en usikkerhet tenker jeg at det ikke er så farlig med litt kvalifisert gjetting der;) de har jo gode odds på riktig gjett også hehe

En venninne som nylig fødte fikk vite kjønn i uke 13, men det viste seg å være feil da de var på OUL. De hadde 2 jenter fra før og fikk vite at det var en jente til, så det ble jo nesten enda mere gøy da det viste seg å være gutt:joyful:

Ja, tenker at man uansett må ta det med en klype salt så tidlig :D så får de «dobbeltsjekket» på OUL
 
Back
Topp