OUL - uten partner

Januarbaby2017

Glad i forumet
Fikk innkalling til OUL og der sto det at man måtte komme alene pga fare for smitte. Var forberedt på det, men kjipt likevel..

Regner med det er flere som må reise alene. Hvordan tenker dere å inkludere partner på dette?
 
Så nå at det var en lignende tråd lengre ned
 
Jeg forstår at det må være slik, men syns det er utrolig synd for far som ikke får bli med. Greit å forberede seg på at han ikke får bli med, så får vi håpe ting snur litt på disse ukene❤️
 
Jeg forstår at det må være slik, men syns det er utrolig synd for far som ikke får bli med. Greit å forberede seg på at han ikke får bli med, så får vi håpe ting snur litt på disse ukene❤️

Ja, det er jo sånn sett lenge til. Ting kan jo endre seg kan man håpe, men lurt å være forberedt på at han ikke kan :)
 
Har vært forberedt å gå alene på OUL, og hadde derfor bestilt TUL privat for å ha med partner. Men nå har de stammet inn på det også her hvor jeg bor, så nå blir non også TUL alene. Det går jo greit, men mannen syns det var veldig kjipt :/
 
Har vært forberedt å gå alene på OUL, og hadde derfor bestilt TUL privat for å ha med partner. Men nå har de stammet inn på det også her hvor jeg bor, så nå blir non også TUL alene. Det går jo greit, men mannen syns det var veldig kjipt :/

Ja, det er jo kjipt :/ Finnes det andre private klinikker i nærheten hvor du kan ta tul, der du kan ha med mannen? På den jeg var på først kunne jeg ha med så mange jeg ville, der jeg skal neste gang kan jeg bare ha med en person. Det er i samme by.
 
Jeg har vært på TUL alene også (også under forrige svangerskap hvor jeg hadde en MA - det var veldig tøft), men partner har fått være med på videosamtale. Nå har jeg aldri vært på en ultralyd med partner, men jeg syns det var en veldig god løsning å ha ham på video. Jeg skal spørre om det til OUL også, håper de går med på det!

Vi damer får bare ruste oss så godt vi kan i disse tøffe tidene. Jeg har hittil 2 venninner som har vært uten partneren under rier, og partneren måtte forlate dem 4 timer etter at barnet var født (bor i oslo, så her er det jo veldig strengt). Jeg blir jo veldig redd og litt sint fordi man frarøves så mye som par, men prøver samtidig å tenke hvor utrolig sterk man kan være når man må
 
Ja, det er jo kjipt :/ Finnes det andre private klinikker i nærheten hvor du kan ta tul, der du kan ha med mannen? På den jeg var på først kunne jeg ha med så mange jeg ville, der jeg skal neste gang kan jeg bare ha med en person. Det er i samme by.

Det må jeg undersøke. Har vurdert å reise «langt» unna også, men det er jo kanskje ikke helt innafor for en osloborger å reise ut av kommunen for å oppsøke helsetjenester når man har blitt bedt om å holde seg hjemme. Egoisten i meg sier at jeg skal gjøre det, men så vet jeg ikke. Får heller se om det er noen andre plasser de fortsatt tillater partner. Det kan jo endre seg fort også.
 
Det må jeg undersøke. Har vurdert å reise «langt» unna også, men det er jo kanskje ikke helt innafor for en osloborger å reise ut av kommunen for å oppsøke helsetjenester når man har blitt bedt om å holde seg hjemme. Egoisten i meg sier at jeg skal gjøre det, men så vet jeg ikke. Får heller se om det er noen andre plasser de fortsatt tillater partner. Det kan jo endre seg fort også.

Majorstua kvinneklinikk tillater fortsatt følge :)
 
Forberedt på å gå alene, gikk alene med de 2 yngste på både oul og alle ul etter det (hadde ul ca hver 3je-4je uke etter oul pga vekstestimering), gikk veldig fint, mannen klarte ikke å komme seg fra jobb. Ham fikk med seg oul med eldste og har vel egentlig vært veldig lite delaktig ellers i svangerskapene
 
Fikk innkalling til oul i går, får ikke ta med partner heller. :(
Det går fint da, vi planlegger å ta privat ul før det for å finne ut av kjønn, så blir ikke så mye nytt å se på oul. Han får bare vente i bilen. :hilarious:
 
Er det noen som vet når man får innkalling til OUL på St. Olavs? Fastlegen sendte henvisning for to uker siden, men har enda ikke hørt noe..
 
Har bestilt "oul" hos Oslo jordmor og ultralyd klinikk. Har aldri vært der før men håper det er ok. For meg er det ikke så viktig, men for førstegangs vordende far betyr det nok en del å få være med:Heartred

Noen erfaringer?
 
Er det noen som vet når man får innkalling til OUL på St. Olavs? Fastlegen sendte henvisning for to uker siden, men har enda ikke hørt noe..

Sniker fra september :) Ikke vært til legen en gang enda her, men hører andre har fått innkalling digitalt fra St Olav. Usikker på hvor det kommer, mulig helsenorge.no, Digipost, e-boks eller en av de ørten andre mulighetene som finnes :p
 
Er det noen som vet når man får innkalling til OUL på St. Olavs? Fastlegen sendte henvisning for to uker siden, men har enda ikke hørt noe..
Har du sjekket under pasientjournal på helsenorge? Jeg fikk ikke noe varsel, men lå brev der :happy:
 
Er det noen som vet når man får innkalling til OUL på St. Olavs? Fastlegen sendte henvisning for to uker siden, men har enda ikke hørt noe..


Jeg venter fortsatt på innkalling, og jordmor her sendte henvisning før jul! :wideyed: hun sa jeg skulle ringe å høre hvis jeg ikke får innkalling i løpet av uka.. (i forhold til termin skal jeg på oul rundt 1. Mars)

Ikke St. Olavs altså, Kalnes her.. ;)
 
Back
Topp