OUL uten partner

Sniker.

Anbefaler også å gå privat først, rett før, for å se at alt ser fint ut og får å ha den opplevelsen sammen ♥️ Det er kjempestrengt og må være slik nå. Partner får flere steder ikke være med på igangsettelse en gang, og flere kvinner har måttet ligge alene på sykehuset i flere dager i påvente av fødsel :( Og når det er så strengt rundt fødsel og barsel må det jo også være slik når det kommer til OUL uavhengig av hva man har i bagasjen.

Dersom det står «hvis du må ha følge, ta kontakt, du kan ta med én» betyr det som regel at de som er svaksynt, dement o.l har krav på følge, for å kunne bli ivaretatt og hjulpet frem på sykehuset. Det innebærer ikke partner dessverre.. Det er veldig kjipt at det er sånn, men det har vært sånn en stund og kommer nok til forbli slik en stund til. Det er like kjedelig for alle og bør være rettferdig, da alle ønsker partner/følge med.

Jeg har fått henvisning både til oul, men også privat ul på mandag. Det stod ingenting i brevet om å møte opp alene, men antar vel at jeg må dra uten partner :wtf:

Vi har hatt ivf. I siste forsøk måtte mannen levere sine saker og gå. I tre av fire uttak var det eg aleine og mannen min måtte vente ute (men på rommet vårt). Siste gong var eg aleine etter uttaket også.

Ved ultralyder no etterpå har eg fått filme skjermen i der ultralyd. Men no når eg skal på Ullevål for fosterdiagnostikk ultralyd, får han ikkje vere med. På normal ultralyd i februar, står det i skrivet at einnikkje får filme. Eg håpar likevel at det skal vere mogleg å få ringt han opp og filma i alle fall.

Det er rett og slett ei dritkjip periode vi er gravid i. Og mannen blir ekstra ekskludert i denne graviditeten. For oss er det den første og truleg den einaste sidan kampen for å komme hit har vore så lang og eg er 41. Men for meg var der i alle fall trygghet i at han sat rett utanfor, så om det skulle vere noko, så er han rett ved. Det skjer ikkje på første offisielle undersøkelse, men skulle det skje noko, så får han komme.

Eg forstår veldig godt at de synes dette er kjipt - det gjer eg også - men det er jo enno kjipere om dei må stenge ned fordi nokon - utan å vite det - har tatt med seg smitte inn. Det var argumentasjonen på Hausken. Då kan dei jo ikkje hjelpe og følge opp andre.
Ønsker alle lykke til! Det er veldig tøffe tider og mykje vi må stå i meir aleine enn vi eigentleg har lyst til. ❤️

Jeg har fått henvisning både til oul, men også privat ul på mandag. Det stod ingenting i brevet om å møte opp alene, men antar vel at jeg må dra uten partner :wtf:

Ja, du må sikkert regne med det, kanskje du får sms om det dagen før eller no

Tusen takk for tipset :joyful: Jeg har aldri vært på privat ultralyd så tenkte ikke på at det er en mulighet ei gang
Ikke jeg heller, før jeg ble så bekymret for tvillinger at jeg måtte gjøre det denne gangen. Jeg hadde med meg ei venninne, uten problemer. Bare krysset av at jeg skulle ha med meg noen. Men med den historien du har, kan det være du får den timen billigere enn meg ved en henvisning fra legen din.

Vi har hatt ivf. I siste forsøk måtte mannen levere sine saker og gå. I tre av fire uttak var det eg aleine og mannen min måtte vente ute (men på rommet vårt). Siste gong var eg aleine etter uttaket også.

Ved ultralyder no etterpå har eg fått filme skjermen i der ultralyd. Men no når eg skal på Ullevål for fosterdiagnostikk ultralyd, får han ikkje vere med. På normal ultralyd i februar, står det i skrivet at einnikkje får filme. Eg håpar likevel at det skal vere mogleg å få ringt han opp og filma i alle fall.

Det er rett og slett ei dritkjip periode vi er gravid i. Og mannen blir ekstra ekskludert i denne graviditeten. For oss er det den første og truleg den einaste sidan kampen for å komme hit har vore så lang og eg er 41. Men for meg var der i alle fall trygghet i at han sat rett utanfor, så om det skulle vere noko, så er han rett ved. Det skjer ikkje på første offisielle undersøkelse, men skulle det skje noko, så får han komme.

Eg forstår veldig godt at de synes dette er kjipt - det gjer eg også - men det er jo enno kjipere om dei må stenge ned fordi nokon - utan å vite det - har tatt med seg smitte inn. Det var argumentasjonen på Hausken. Då kan dei jo ikkje hjelpe og følge opp andre.
Ønsker alle lykke til! Det er veldig tøffe tider og mykje vi må stå i meir aleine enn vi eigentleg har lyst til. ❤️
Mannen min satt utenfor i bilen da jeg fikk vite ungen vår var syk. Jordmor spurte om han var utenfor, men fikk ikke lov å be han inn :-/

Vi får bare huske på hvor sterke vi kvinner er! Dette er selvfølgelig veldig kjedelig, men vi klarer å gå gjennom det alene om vi må. Og de fleste har en støttende partner som kan ta oss imot så fort vi kommer ut igjen.
(Jeg kommer fortsatt til å ringe dem på mandag)

Skulle virkelig bare mangle at de kan ta en skjønnsmessig vurdering i slike situasjoner! Ei venninne av meg var på tidlig UL og hadde heldigvis med seg mannen da de fikk dessverre en trist nyhet.

Selv har vi vært på UL tidlig og sett alt foreløpig er bra. Forberedt på å dra alene på OUL i begynnelsen av mars. Er bare glad man får ha med seg mannen på fødselen! Forferdelig for det antallet kvinner som måtte føde uten sin nærmeste i fjor vår. :/

Lykke til dere, håper dere får det som dere ønsker ❤️

Når jeg var på TU privat fikk jeg ikke lov å ha med noen. I brevet fra sykehuset som jeg fikk står det at det er lov til å ha med en person. Men så kan jo slike ting endre seg også med smittetrykk og tiltak rundt omkring. Jeg tror jeg skal ringe å sjekke jeg også for å være sikker sånn at legen kan hjelpe meg hvis jeg egentlig må gå alene. :happy:

Dr. åkesson hos Oslogyekologene. Han er fostermedisiner :)

.....

Jeg har prøvd å bestille time hos han, men fikk akkurat svar fra klinikken at jeg må ha henvisning digitalt fra lege. Dobbeltsjekket nettsiden, der står han ikke oppført som en av de private kveldslegene. Så vi må ha henvisning, og ventetiden virker veldig lang. Greit å vite :)

Jeg har prøvd å bestille time hos han, men fikk akkurat svar fra klinikken at jeg må ha henvisning digitalt fra lege. Dobbeltsjekket nettsiden, der står han ikke oppført som en av de private kveldslegene. Så vi må ha henvisning, og ventetiden virker veldig lang. Greit å vite :)
Anbefaler deg og ringe Martin Lundring på Jessheim. Trenger ikke henvisning. Han har jobbet med slikt på Riksen tidligere. Folk reiser langveis fra for å kommentil han. Utrolig dyktig. Søk opp spesialistsenteret for kvinner.

Anbefaler deg og ringe Martin Lundring på Jessheim. Trenger ikke henvisning. Han har jobbet med slikt på Riksen tidligere. Folk reiser langveis fra for å kommentil han. Utrolig dyktig. Søk opp spesialistsenteret for kvinner.
Nå ble du som en reddende engel midt i tårevåte øyeblikk grunnet mye motstand fra helsenorge i dag tidlig. Tusen takk! Nå blir det en time hos han med partner før OUL så jeg føler meg langt tryggere før jeg møter opp på sykehuset alene :joyful:

Har bare hørt alle snakke om hvor flink han er til å tolke kjønnet på baby, og ikke noe annet. Ikke visst om at han har vært overlege på Riksen! Viktigere for meg at de er flinke til å studere organene grundig og oppdage eventuell sykdom. Nå er jeg glad! :dance008

Nå ble du som en reddende engel midt i tårevåte øyeblikk grunnet mye motstand fra helsenorge i dag tidlig. Tusen takk! Nå blir det en time hos han med partner før OUL så jeg føler meg langt tryggere før jeg møter opp på sykehuset alene :joyful:

Har bare hørt alle snakke om hvor flink han er til å tolke kjønnet på baby, og ikke noe annet. Ikke visst om at han har vært overlege på Riksen! Viktigere for meg at de er flinke til å studere organene grundig og oppdage eventuell sykdom. Nå er jeg glad! :dance008
Så hyggelig og høre. Glad jeg kunne hjelpe.
Vært hos han flere ganger tidligere. Og han er kjempe flink. Var der i uke 13 første gang med datteren min. Og han sjekket alt super nøye. Masse lykke til❤️

Jeg har vært på ultralyd på Rikshospitalet i dag, mannen min fikk ikke bli med :-(

Heldigvis ser ungen frisk ut, men er for tidlig å se om alt er bra.

Jeg tok tidlig ul på Haukeland for noen dager siden. Der var det 4 stk som hadde time til ordinær ul mens jeg ventet som ikke fikk ha med partner, men de fikk beskjed i luken at de kanskje kunne få ha på FaceTime om det var ok for jordmor. Kan jo være en nødløsning:rolleyes:

På Bærum sykehus sine nettsider står det at man kan ta med partner på OUL, men jeg har ikke fått innkalling enda, så er spent på å se om det står det samme i innkallingen.

Jeg var på tidlig ultralyd på Volvat 18.desember. Sambo fikk IKKE være med. De var veldig strenge på det. :(

Oi. Det er trist å høre! Synes at det er litt rart... Vi var på TUL på Medicus (Oslo) 10. desember, mannen fikk være med... Selv om de er mye strengere nå, partner får ikke være med på alle andre timer. Tidlig ultralyd var en unntak.
Oslo Jordmor- og ultralydklinikk tillater en ledsager også, hvis det blir aktuelt for noen. Vi var der for 4 dager siden.

Men skjønner at de offentlige må være veldig strenge...

Back
Topp