Otrivin

Jessjess

Elsker forumet
Hva tenker dere angående bruk av otrivin nesespray? Jeg er så ufattelig potta tett og ingenting annet enn otrivin fungerer. Jeg vet det er litt fyfy, men hvorfor er det det? Og er det superduper krise om jeg tar en spray på kvelden før leggetid? Eller bør jeg fortsette å sove sittende? =( hehe

Lurer jeg også på. Er også potte tett nå.

Den er friskmeldt, så du kan bruke den, så lenge du holder deg innenfor dosering.

Tidligere var det snakk om at de var redd den kunne hindre god blodtilførsel til morkaken, mener jeg å huske. Men nå er den altså friskmeldt, altså vanlig otrivin.

Lurer jeg også på. Er også potte tett nå.

Det er dessverre sesongen for det =(

De har for øvrig en mildere otrivintype - en som barn over 2 år kan bruke.. Kan den kanskje være bedre å bruke? Den er mer effektiv enn saltvannsspray ihvertfall =)

Den er friskmeldt, så du kan bruke den, så lenge du holder deg innenfor dosering.

Tidligere var det snakk om at de var redd den kunne hindre god blodtilførsel til morkaken, mener jeg å huske. Men nå er den altså friskmeldt, altså vanlig otrivin.

Ja okei, supert! Da kan jeg bruke den ved akutt behov! Takk for svar! Går også på blodfortynnende, så blodet skal renne fint i årene mine =) hehe, håper det hjelper litt ekstra på =)

Jeg bruker zymedin etter anbefaling på apoteket. Får vondt i hodet og veldig tørr i nesen av otrivin når jeg er gravid.

Jeg bruker zymedin etter anbefaling på apoteket. Får vondt i hodet og veldig tørr i nesen av otrivin når jeg er gravid.

å, da er det godt det finnes alternativer =)

Og jeg er otrivinmisbruker til vanlig...ikke bra! Zymedin funker

Jeg bruker Rhinox for barn. Er tett året rundt, kronisk. Så jeg bruker det hver dag. Gjorde det med storesøster også

Jeg er rehabilitert otrivinmisbruker:-O. Brukte det hele svangerskapet med forrigemann. Var ei i termingruppa som var lege, som mente det hindra fostervekst... Men gutten min var 4100 og 53 cm. Så om han hadde blitt større hadde vel ikke det vært positivt;-)
Har ikke brukt siden tidlig desember>.< regner med jeg må til igjen når allergien tar til utover våren.... Skit altså... Grusomt å være tett i nesa!

Jeg vil råde dere til å lytte til råd på apotek/lege eller å bruke norsk legemiddelhåndbok som kilde ved spørsmål om bruk av legemidler under graviditet. Felleskatalogen er skrevet av produsenten selv og vil ofte ta større forhåndregler for å beskytte seg selv.

Otrivin er trygt å bruke innenfor anbefalt dosering.

Hilsen farmasøyt

Back
Topp