Ostesmørbrød

sogn78

Forumet er livet
VIP
Eldste på fem år har fått skikkelig smaken på ostesmørbrød for tida og vil gjerne ha det til både frokost og kvelds.
Mannen og eg blir ikkje heilt enige om me må begrense det, eller berre la han ete det.
Han har kun skive, ketsjup uten sukker og kvitost på:)
Kva ville du gjort??

Hadde latt han spise. Er jo ikke usunt. Går sikkert lei etter en stund. ;)

Det er jo ikke mer usunt enn vanelig skive med hvitost:) hadde latt han spise det :) er jo som regel bare en periode :)

Så lenge dere har tid til å lage det, så hvorfor ikke? Om skiven ikke er loff hver dag, så er det jo rimelig normalt pålegg uavhengig om det er varmt eller kaldt.

Er jo ikke noe verre en vanlig brød med ost på. Jeg ville latt han få det. Min hadde også dilla på ostesmørbrød en periode, og hun fikk ikke alltid ketchup, så vi så ikke problemet.

Her får poden ostesmørbrød med bare ost og smør! Ketchup, pålegg eller krydder kommer ikke på tale. Men så lenge han spiser noe, så får han det. Det har gått litt i perioder her

Så lenge dere bruker grovbrød ser jeg ikke poenget. Hadde kanskje prøvd å få med en eller annen form grønnsak på. Tomat? Paprika?

De serverer jevnlig ostesmørbrød i bhg. Da er det brødskive, smør og hvitost eller kremost mellom skivene. Så stekes det litt i ovn.

Hvis det er den eneste typen brødmat han får i seg, ville jeg prøvd å begrense det litt.
Hvis han er en sånn "periode-spiser", ville jeg latt han spise det han ville til perioden gikk over.

Kan jo slenge på en tomatskive i stedet for ketchup, men det er jo ikke noe uansett usunt da. :) Lager det til min også innimellom. :)

Har en som sikkert kunne spist ostesmørbrød til hvert måltid,men her får han d kun til lunsj slik at han får litt variert mat ila en dag:)

Mi på 5,5 år lager seg ostesmørbrød hver dag omtrent.
Hun har brødskive, ketchup, skinke og ost. Så har hun det i mikroen i 1 minutt før hun klippet skiven i 4 biter.

Lar henne spise det, men hun må lage det selv ;) jeg orker ikke hver dag siden lillebroren også skal ha mat samtidig

Gledar meg til å vise svarene til mannen, eg er nemlig enig i at han berre kan få;):)
Du får spørre om vanlig brødskive med ost er greit?
For næringsinnholdet forandres ikke når det blir varmt ;)
Syns også ostesmørbrød er mye bedre enn brød med kald ost :)

Du får spørre om vanlig brødskive med ost er greit?
For næringsinnholdet forandres ikke når det blir varmt ;)
Syns også ostesmørbrød er mye bedre enn brød med kald ost :)
Han syns det er så mykje feitt i ost at han ikkje treng å ete det så ofte;)
Men han er nedstemt;)

Back
Topp