Oster

Billiie

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Stakkars mannen, var så flink og kjøpte kjeks, Brie ost osv som jeg kunne kose meg med i kveld, men måtte si til ham at Brie kan jeg ikke spise. MEN kan jeg spise krydderost?

Ja mener du kan spise vanlig tine krydderost hvis det er den du mener :)

Stakkars mannen, var så flink og kjøpte kjeks, Brie ost osv som jeg kunne kose meg med i kveld, men måtte si til ham at Brie kan jeg ikke spise. MEN kan jeg spise krydderost?

Kremost av alle typer er trygge, heldigvis. Spiste Philadelphiaost på lørdag, i god tro om at den er jo ok. Glemte å sjekke og i går, før jeg skulle spise den igjen, ble jeg litt småpanisk. Mannen sjekket, og jo - alle kremoster er safe. Noen oster, til tross for at de er pasteuriserte, har blitt påvist listeria til tross. Det forekommer sjeldent, men mange velger å unngå dem uansett for å være safe. Hvis man allikevel vil spise disse ostene, bør de i hvert fall spises når den er så fersk som mulig. Dette skyldes at mengden av eventuelle listeriabakterier stiger over tid og når en topp ved slutten av holdbarhetsdatoen. Tenker man klarer sikkert å holde seg noen måneder, selv om man får litt cravings innimellom. ;)

de vanlige skal være greie. sjekk matportalen.no

Back
Topp